Denk niet dat je de opties de schuld moet geven, meeste opties zaten ook al in de K7 en zijn ze alleen maar verbeterd in de K5.De K5 is zo duur gebleven omdat de competitie ook duur bleef, de Canon 60D is niet bepaald goedkoop en door de overstroming in India (was het toch?) had Nikon problemen dus schoot de D7000 in prijs omhoog en Sony is overgestapt naar SLT camera's.Dus waarom zal de prijs omlaag moeten als je al de goedkoopste ben?
Heel eenvoudig (dacht ik). Ik heb net als vele anderen de 7 overgeslagen omdat die te dicht op de 20 zat en niet veel toevoegde en de 5 omdat die te lang te duur bleef voor wat er aan extra opties in zat/zit, mede door de opties die ik niet nodig heb.
De doelgroep van de K-01 is mij volstrekt onduidelijk, pure speculatie en de winkels die bij de veronderstelde doelgroep horen zijn vast in handen van C & N en de prijs past daar ook niet bij.
zou het trouwens niet erg vinden als er veel K-r of K-x te koop komen te staan door deze camera. Dan toch misschien voor een leuk prijsje een 2de body erbij kopen
Dus wat probeer je nu te zeggen met je bericht?
?De K-01 is gericht op een heel andere markt dan de K5 dus de kost van de K-01 zal weinig tot geen invloed hebben op de prijs van de K5.Over video menu daar heb je met de K-01 meer last van waarschijnlijk. Dus wat probeer je nu te zeggen met je bericht?
OK, dan wordt het tegen de zomer dus een k5 voor iets van 400-450 piek dan voel ik me ook niet zo bezwaard om in de krochten van het menu een zinloze HD videocamera te vinden
Nog niet ... nog heeel even wachten
$750 body$900 Body + DA40xsZijn de geruchten
sja, als je dan toch iets mirrorless wilt, zonder optische zoeker, iets dat zo in je broekzak past, is dit wel hét ding!Neem je nog een smc-m 150 mee in je andere broekzak, en een 12-24 DA in je jaszak, heb je al een compleet setje bij je!
En zoals al gezegt de prijs zal een groot deel van het succes bepalen.
Dan zet ik mijn 300mm op de K5 en de 35mm Ltd. op de K01.
Dat wordt een heel gedoe om de lens iedere keer uit de lensdop te peuteren
die 40 mm is zo te zien platter dan de huidige bodycap...