Auteur Topic: mijn kanjers  (gelezen 3928 keer)

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes heline
Re:mijn kanjers
« Reactie #24 Gepost op: 30 januari 2012, 14:12:51 »
Voor het eerst sinds lang, dat ik weer eens naar foto's op het forum kijk.
Deze foto is bijna perfect.  :-* :-* :-*
Wat cire zegt, ga ik niet allemaal herhalen, daar is de quote voor  ;D

Wat de bril betreft:
Géén reflecties en géén verspringende wangen in de brilleglazen. :respect:
Menig vakfotograaf die dat niet voor elkaar krijgt...

Ga zo door, Heline :toppie:

Groeten,
Ruurd
nou dit is ook leuk om te lezen ....bedankt:-)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #24 Gepost op: 30 januari 2012, 14:12:51 »

asplx

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 29 januari 2012, 15:56:05 »
Heline....
Ik vind het een mooie portretfoto, eigenlijk een dubbelportret.
Wat mij opvalt is dat jouw dochter en de hond met een zelfde melangolieke blik kijken.
Ik denk dat dit de kracht is van deze foto .
Jammer vind ik dat het licht aan de linkerkant (voor de kijker) nogal donker weg loopt en daardoor de hond net wat te weinig loskomt.
In tegenstelling tot wat robbie zegt stoort het mij niet dat de hand is aangesneden.
Je kunt wel overwegen dat restje hond (rechts) weg te halen.

Als brildrager valt het mij op hoe goed deze bril jouw dochter staat. Trouwens mooi gefotografeerd zonder reflecties.
Portretten krijgen extra diepgang als de modellen contact maken / krijgen met de beschouwer . Dat is hier ook het geval.
Foto doet mij echt wat...je mag er blij mee zijn.
Cire

P.s.  Ik denk overigens dat je met deze foto best een nieuw topic onder portretten had kunnen beginnen, mogelijk krijg je dan meer respons

Voor het eerst sinds lang, dat ik weer eens naar foto's op het forum kijk.
Deze foto is bijna perfect.  :-* :-* :-*
Wat cire zegt, ga ik niet allemaal herhalen, daar is de quote voor  ;D

Wat de bril betreft:
Géén reflecties en géén verspringende wangen in de brilleglazen. :respect:
Menig vakfotograaf die dat niet voor elkaar krijgt...

Ga zo door, Heline :toppie:

Groeten,
Ruurd

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2012, 15:13:50 »
bedankt in iedergeval allemaal.

zo leren we alleen maar toch hier heb ik de orginele zoals die was..en dan kan je zien dat ik de hand niet eraf gesneden heb :D

maar zal de volgende keer ook daar opletten was nu meer op de bril van me dochter gericht en was al blij dat ik geen weer kaatsing had haha pheww

maar goed hier dan de orginele

Offline chrizz

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2012, 11:32:36 »
prachtig portret die 2e, over de 1e foto is alles reeds gezegd. Wat me aan beide foto's opvalt is dat ze blokkerig en vaag zijn trouwens, ze missen nét die lekkere scherpte.

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

RonHendriks

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2012, 20:46:46 »
Ik vind het ook een heel mooi portret.

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2012, 16:10:07 »
Prachtige foto! Verdient inderdaad een aparte topic...
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2012, 15:21:51 »
Heline....
Ik vind het een mooie portretfoto, eigenlijk een dubbelportret.
Wat mij opvalt is dat jouw dochter en de hond met een zelfde melangolieke blik kijken.
Ik denk dat dit de kracht is van deze foto .
Jammer vind ik dat het licht aan de linkerkant (voor de kijker) nogal donker weg loopt en daardoor de hond net wat te weinig loskomt.
In tegenstelling tot wat robbie zegt stoort het mij niet dat de hand is aangesneden.
Je kunt wel overwegen dat restje hond (rechts) weg te halen.

Als brildrager valt het mij op hoe goed deze bril jouw dochter staat. Trouwens mooi gefotografeerd zonder reflecties.
Portretten krijgen extra diepgang als de modellen contact maken / krijgen met de beschouwer . Dat is hier ook het geval.
Foto doet mij echt wat...je mag er blij mee zijn.
Cire

P.s.  Ik denk overigens dat je met deze foto best een nieuw topic onder portretten had kunnen beginnen, mogelijk krijg je dan meer respons
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2012, 15:25:15 door cire »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2012, 23:34:30 »
zo mensen ..hier ben ik weer ja sorry het mag even allemaal niet mee zitten...me oudste dochter net weer uit ziekenhuis dus weinig tijd gewoon om te fotograferen wat erg jammer is ...maar goed wie weet komt dat weer....

heb eergisteren deze gemaakt van melissa met stacey ben benieuwd wat jullie ervan vinden..

Offline ReneM

• Super Pentaxian
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
« Reactie #16 Gepost op: 27 december 2011, 17:14:05 »
Hallo Eline,

Ik zou eigenlijk niet kiezen voor een zwarte achtergrond als je de foto gaat overmaken. Dit maakt de foto naar mijn idee veel te zwaar.

Je hebt een opzetflitser dus door die schuin naar boven te richten verlicht je het trio van bovenaf en pak je meteen de achtergrond een beetje mee. Ik denk serieus dat dat een betere foto oplevert.

Vriendelijke groet, René

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #15 Gepost op: 23 december 2011, 22:58:20 »
Mooie foto, alles is volgens mij al gezegd, maar dat neemt niet weg dat je een stel mooie kanjers hebt, en er heel mooi staan.

gr Piet
dank jullie wel allemaal het is duidelijk en ik zal hem van de week nog een keer neer zetten met een ander achtergrond en als de kids willen nog even opnieuw maken:-)

Offline pietoost

• Junior Member
« Reactie #14 Gepost op: 23 december 2011, 18:50:43 »
Mooie foto, alles is volgens mij al gezegd, maar dat neemt niet weg dat je een stel mooie kanjers hebt, en er heel mooi staan.

gr Piet
K-2S, 18-135, 50, 50-200, tamron 90 mm macro

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #13 Gepost op: 23 december 2011, 14:55:05 »
Leuke foto. Enige puntje wat ik heb is het jasje van de rechter dochter. Doordat deze zwart is valt deze weg op de achtergrond en lijkt dat deel lichaam te verdwijnen. Voor de rest een prima foto welke zo op de kast kan in een fotolijstje bij je.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #12 Gepost op: 23 december 2011, 14:44:00 »
Heline,
Wat leuk om weer eens wat werk van je te zien
Gewoon een heerlijke gezellige foto...
het meeste is al gezegd en ik zou in herhalingen vallen
Maar misschien een tip voor de sterke slagschaduw
Ik ga er nu maar even van uit dat je flitser, die op de camera zit gebruikt hebt.
Een zeer eenvoudige manier om het licht wat te verstrooien kun je doen met een oud doorschijnend plastikdoosje van 35mm kleinbeeldfilm
Dop kun je weggooien, snij vertikaal open tot aan de boden van dit filmopbergpotje
Nu kun je het over de flitser schuiven en je hebt een soort softbox

Cire
« Laatst bewerkt op: 23 december 2011, 14:59:26 door cire »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #11 Gepost op: 22 december 2011, 17:46:46 »
De duiveltjes (eh engeltjes :D) staan er schattig op. Een groepje van drie is ook niet eenvoudig om mooi egaal te verlichten. Je hebt hier een klein overschotje aan licht aan de voorkant terwijl het achtergrondkoor wat donkerder staat. Maakt verder niet uit, want ze zijn schattig.
:D :D dank je wel hoor :D

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2011, 16:33:59 »
De duiveltjes (eh engeltjes :D) staan er schattig op. Een groepje van drie is ook niet eenvoudig om mooi egaal te verlichten. Je hebt hier een klein overschotje aan licht aan de voorkant terwijl het achtergrondkoor wat donkerder staat. Maakt verder niet uit, want ze zijn schattig.

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #9 Gepost op: 22 december 2011, 12:41:08 »
Wat een leuke foto. Van portretfotografie weet ik niet heel veel af en van flits opstellingen moet ik ook nog een hoop leren. Ik heb thuis geen mogelijkheid om thuis te experimenteren en ben afhankelijk van mijn ouders die in een verbouwing zitten.

Maar even over de foto, Ik zie ook een hele kleine roze zweem (minimaal). Maar wat ik zelf jammer vind is dat je en zwarte achtergrond hebt en je dochter heeft een zwart vestje aan. Nu lijkt het alsof ze geen schouders heeft, dit valt weg tegen de achtergrond. En zoals gezegd de schaduw van je zoon.

Verder een leuk portret met een stel lieve kinderen (althans op de foto....)
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #8 Gepost op: 22 december 2011, 11:47:05 »
Je hebt drie leuke modellen dus misschien als goeie voornemen voor volgend jaar?  :)
Kan je trouwens de opzet flits draaien, zo ja probeer dan eens het licht te laten weerkaatsen vanaf het plafond, vaak werkt dat wel aardig.
Het licht komt over het algemeen altijd vanaf boven vandaan dus het weerkaatsde flits licht komt dan vaak behoorlijk natuurlijk over.

Ik woon nu in bij m'n oma en die heeft van al haar klein kinderen een foto hangen dus ik ben telkens de pieneut om ze eens in de zoveel tijd te verversen.
Mijn moeder wil nu ook een foto hebben met haar kinderen dus een groep foto waar ik ook op moet, geen flauw idee hoe ik dat moet gaan klaar spelen. ^^;
ja ik kan hem draaien kan ik altijd nog even proberen en ja me kids willen graag voor foto model spelen;) en dat bij jou gaat vast wel lukken denk ik;)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2011, 11:09:44 »
Je hebt drie leuke modellen dus misschien als goeie voornemen voor volgend jaar?  :)
Kan je trouwens de opzet flits draaien, zo ja probeer dan eens het licht te laten weerkaatsen vanaf het plafond, vaak werkt dat wel aardig.
Het licht komt over het algemeen altijd vanaf boven vandaan dus het weerkaatsde flits licht komt dan vaak behoorlijk natuurlijk over.

Ik woon nu in bij m'n oma en die heeft van al haar klein kinderen een foto hangen dus ik ben telkens de pieneut om ze eens in de zoveel tijd te verversen.
Mijn moeder wil nu ook een foto hebben met haar kinderen dus een groep foto waar ik ook op moet, geen flauw idee hoe ik dat moet gaan klaar spelen. ^^;
« Laatst bewerkt op: 22 december 2011, 11:13:29 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2011, 10:13:34 »
Haha gelukkig maar inderdaad XD

Je kan de schaduw voorkomen door met een andere flits opstelling te werken of met een zachter licht, dat helpt ook wel iets.
Zo te zien heb je met 1 flits gewerkt, met 1 persoon kan je dan vaak met een reflectie scherm nog vaak iets doen maar voor een groep heb je gewoon een tweede flits nodig.
Je zal na kunnen denken over de aanschaf van een paraplu en een reflector, die zijn zo duur nog niet. met paraplu kan je het licht zachter maken waardoor schaduw ook zachter worden, dat zal met deze foto aangenamer zijn geweest en met reflector vul je dan iets de schaduwen op zoals in de nek bijvoorbeeld.
Als je googled naar studio flash-setup dan kom je schema's tegen hoe het licht te plaatsen en vaak zit er dan ook een voorbeeld foto bij.
Hier zit ik dan bijvoorbeeld aan te denken, dit is leuk om meet te beginnen en is ook een goeie basis.
www.stefantell.se/blog/2010/02/one-light-studio-portrait-setup/

Maar zoals gezegd met een groeps foto is dit veel lastiger.
Ik heb dat zelf ook nooit gedaan dus kan je daar niet echt advies meegeven.

Nu ik er over na denk weet ik nog niet eens hoever je ben met dit soort fotografie, sorry als mijn uitleg te simpel is.
haha leuk gezegt nou zo prof ben ik niet hoor .....en inderdaad heb het met me opzet flits gedaan had weinig licht was avond en ja kerstverlichting aan maar advies is altijd mooi meegenomen...ben nou eenmaal gek op protretten maken .....en ooit wil ik hier wat mee doen maar ja;)...

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2011, 10:03:15 »
nou commetaar mag je altijd geven hoor daar is dit toch ook voor om te leren ..maar net wat je eigenlijk zelf zegt hoe kan ik dat dan voorkomen :-)

en tnx dat de kids op mij lijken gelukkig wel haha sstttt,.....
Haha gelukkig maar inderdaad XD

Je kan de schaduw voorkomen door met een andere flits opstelling te werken of met een zachter licht, dat helpt ook wel iets.
Zo te zien heb je met 1 flits gewerkt, met 1 persoon kan je dan vaak met een reflectie scherm nog vaak iets doen maar voor een groep heb je gewoon een tweede flits nodig.
Je zal na kunnen denken over de aanschaf van een paraplu en een reflector, die zijn zo duur nog niet. met paraplu kan je het licht zachter maken waardoor schaduw ook zachter worden, dat zal met deze foto aangenamer zijn geweest en met reflector vul je dan iets de schaduwen op zoals in de nek bijvoorbeeld.
Als je googled naar studio flash-setup dan kom je schema's tegen hoe het licht te plaatsen en vaak zit er dan ook een voorbeeld foto bij.
Hier zit ik dan bijvoorbeeld aan te denken, dit is leuk om meet te beginnen en is ook een goeie basis.
www.stefantell.se/blog/2010/02/one-light-studio-portrait-setup/

Maar zoals gezegd met een groeps foto is dit veel lastiger.
Ik heb dat zelf ook nooit gedaan dus kan je daar niet echt advies meegeven.

Nu ik er over na denk weet ik nog niet eens hoever je ben met dit soort fotografie, sorry als mijn uitleg te simpel is.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2011, 09:35:02 »
Ze staan er leuk op...al lijkt je zoon er de grootste lol in te hebben  :)

wel een beetje een rode zweem lijkt het wel.

Henk

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2011, 09:14:00 »
Hele leuke foto en wat lijken ze toch veel op jou als ik zo naar je avatar kijkt.  :)
als ik echt commentaar moet geven vindt ik de schaduw van de jongste een beetje storend maar ik zie niet zo snel een manier om dat te verkomen met deze setup die juist zo leuk is dus zie het niet als een negatief punt, ik vindt de foto echt leuk zo.

Jullie ook hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar.
nou commetaar mag je altijd geven hoor daar is dit toch ook voor om te leren ..maar net wat je eigenlijk zelf zegt hoe kan ik dat dan voorkomen :-)

en tnx dat de kids op mij lijken gelukkig wel haha sstttt,.....

bedankt..:)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2011, 08:57:43 »
Hele leuke foto en wat lijken ze toch veel op jou als ik zo naar je avatar kijkt.  :)
als ik echt commentaar moet geven vindt ik de schaduw van de jongste een beetje storend maar ik zie niet zo snel een manier om dat te verkomen met deze setup die juist zo leuk is dus zie het niet als een negatief punt, ik vindt de foto echt leuk zo.

Jullie ook hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar.
« Laatst bewerkt op: 22 december 2011, 09:01:37 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
mijn kanjers
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2011, 08:47:45 »

nou dit keer heb ik gekozen om ze alle drie op de foto te zetten.....

en ja ben trots op me kanjers dat ze dit voor me willen doen...

ben benieuwd  of ik het goed gedaan heb..

en mensen fijne feesdagen vast en een heel gezond 2012 :-*