Auteur Topic: Wat betekend premium dealer?  (gelezen 1181 keer)

henkvanzuylen

• Gast
Re:Wat betekend premium dealer?
« Reactie #5 Gepost op: 4 december 2011, 19:35:16 »
goed geïnformeerd personeel die ook echt de vragen betreffende Pentax kunnen beantwoorden

nou dan...klopt toch!  ;D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 4 december 2011, 19:35:16 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #4 Gepost op: 4 december 2011, 19:33:44 »
IN sommige landen geven hun ook extra garantie.
SRS Microsystems in England geeft bijvoorbeeld 2 jaar inplaats van de standaard 1 jaar daar, in Nederland is het stnadaard al 2 jaar dus we krijgen niks extra's daar van.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 4 december 2011, 18:36:38 »
Uhrm... Ruurd zit eigenlijk best dichtbij.

Het principe van een Premium Dealer is inderdaad dat zij meer artikelen op voorraad hebben i.c.m. goed geïnformeerd personeel die ook echt de vragen betreffende Pentax kunnen beantwoorden.

M.i. is het concept erg goed, maar te weinig controle op. Ook wij hebben een tijd alles van Pentax op voorraad gehad. Hartstikke mooi natuurlijk!
Maar omdat veel artikelen gewoon niet verkochten, zijn die retour gegaan. Hoewel dat niet erg is, zou je m.i. het predicaat "Premium" mogen verliezen.

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 4 december 2011, 18:19:45 »
Tja, ze hebben MEER dan anderen en die anderen hebben niets.  :evil:
Dus het klopt... :'(

[/einde sarcasmemode]

Ruurd

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Wat betekend premium dealer?
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2011, 16:54:30 »
Hallo Mensen,

Ik zit net even op de Pentax website te kijken. Hier staat bij het kopje -dealers- speciaal de tekst 'premium'. Nu heb ik inleidende tekst gelezen en nu moeten deze bedrijven een uitgebreider assortiment hebben dan normaal.
Maar wat betekend precies?
Ik weet namelijk van de 2 zaken in Amersfoort dat ze bijna niks van Pentax hebben staan. Degene op de Leusderweg ben ik al een tijdje niet geweest dus misschien is het verbeterd. Degene op Emiclaerhof loop ik echter regelmatig binnen maar daar hebben ze, zeggen en schrijven, 1 K-m of K-r staan. Verder alleen een 3-tal Sunpack flitsers en wat instap camera's van Canon en Nikon. Dit lijkt mij geen premium dealer
Weet iemand van jullie of er ook speciale eisen worden gesteld of dat er van een verkooppunt meer wordt verwacht dan een reguliere dealer? Misschien dat Mark het weet aangezien dat 'zijn' winkel premium dealer is.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|