Auteur Topic: Mank been dat Heesbeen  (gelezen 1971 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Mank been dat Heesbeen
« Reactie #11 Gepost op: 4 december 2011, 23:37:17 »
Ik heb al vaker voor zo'n soort verzameltopic gepleit, van dit soort foto's wordt de fotohoek niet bepaald sterker als je het mij vraagt. Ik zie de humor er ergens ook nog wel van in (al is het wel erg flauwtjes) maar dit soort foto's kunnen ergens anders beter lijkt me. Moet die optie natuurlijk wel aangeboden worden... mods?

Tja humor is natuurlijk erg subjectief Jordy.
Ik kan me wezenloos lachen om Fokke & Sukke, terwijl er hele volksstammen zijn die er niet aan vinden.
Ik lach overigens vrij snel ergens om, behalve nu met dat gedoe met mijn K5. Het lachen is me even vergaan.........

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 4 december 2011, 23:37:17 »

jjw

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 4 december 2011, 22:06:02 »
Het is een soort van snapshot wat in mijn ogen niet verboden is...  ;)
Maar ik begrijp jjw wel... een aparte topic, voor dit soort snapshots of foto's die fototechnisch niet goed zijn maar wel leuk om te laten zien, zou een optie in onze geweldige forum kunnen zijn.

Ik heb al vaker voor zo'n soort verzameltopic gepleit, van dit soort foto's wordt de fotohoek niet bepaald sterker als je het mij vraagt. Ik zie de humor er ergens ook nog wel van in (al is het wel erg flauwtjes) maar dit soort foto's kunnen ergens anders beter lijkt me. Moet die optie natuurlijk wel aangeboden worden... mods?

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #9 Gepost op: 4 december 2011, 21:41:27 »
Ik vind het alleszins goed gespot, en dat is heit het meeste punten waard.

Compo is allicht minder van belang maar ik denk dat het een mogelijkheid was om iets meer afstand te nemen ( maar wel met leesbare tekst) en een landschapsformaat, zodat je kan suggereren dat "heesbeen" mank gaat of struikelt.

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #8 Gepost op: 4 december 2011, 21:08:07 »
Mij stoort het overigens ook niet.  :)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 4 december 2011, 20:58:42 »
Maar ik begrijp jjw wel... een aparte topic, voor dit soort snapshots of foto's die fototechnisch niet goed zijn maar wel leuk om te laten zien, zou een optie in onze geweldige forum kunnen zijn.

Ben ik het niet mee eens Joop....als je het erbij zet...of het is overduidelijk...geet toch niks?
Iedereen snapt dat het niet om de foto 'an sich' gaat...maar om het gefotografeerde in combinatie met de eventuele titel of beschrijving

In ieder geval stoort het mij allerminst!

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 4 december 2011, 20:51:43 »
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 4 december 2011, 19:37:12 »
Goed gezien, ik denk dat de compositie hier even bijzaak is, het is zo wie zo geen interessante foto (als foto op zich) het gaat hier om de combinatie tekst en foto en dan vindt ik het goed gevonden/gezien

Helemaal mee eens

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 4 december 2011, 18:16:16 »
Vanmiddag even kort de K5 "uitgelaten". Onderweg kwam ik dit bord tegen. Niet bepaald enig niveau deze foto, maar vond het wel grappig.

Dat heeft toch mooi een "mank been" dat "Heesbeen".

Mank been dat Heesbeen by Edzo Boven, on Flickr

Goed gezien, ik denk dat de compositie hier even bijzaak is, het is zo wie zo geen interessante foto (als foto op zich) het gaat hier om de combinatie tekst en foto en dan vindt ik het goed gevonden/gezien

Gr peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 4 december 2011, 17:04:15 »
tja...doe dan op zijn minst je best om er nog een interessante foto van te maken...
compositie? standpunt?

Ja? Suggesties?
Heb paar standpunten geprobeerd, maar alleen bij deze kreeg ik het manke been er goed zichtbaar op.

jjw

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 4 december 2011, 17:03:04 »
tja...doe dan op zijn minst je best om er nog een interessante foto van te maken...
compositie? standpunt?

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Mank been dat Heesbeen
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2011, 16:12:02 »
Vanmiddag even kort de K5 "uitgelaten". Onderweg kwam ik dit bord tegen. Niet bepaald enig niveau deze foto, maar vond het wel grappig.

Dat heeft toch mooi een "mank been" dat "Heesbeen".

Mank been dat Heesbeen by Edzo Boven, on Flickr