Heb deze batterijen al een paar keer genoemd op dit forum maar nooit een reactie op gekregen ^^
Je hebt voor deze batterijen wel een speciale oplader nodig dus je normale oplader werkt niet.
Ook is de voltage van de batterijen bijna 1,8 volt als ze vers uit de oplader komen en zwakt dat af naar 1,65 volt ongeveer.
Op zich voor meeste producten geen probleem maar weest er voorzichtig mee.
Als er lithium batterijen in kunnen dan zijn deze ook geen probleem.
Zover ik weet zijn deze batterijen niet te koop in de EU omdat ze nog geen EU kenmerk hebben, weet niet of dat inmiddels wel het geval is?
Hallo Anvh, bij deze mijn verlaat antwoord (ik verblijf voor een groot gedeelte in Frankrijk, waar trouwens Pentax veel populairder lijkt dan hier.)
Jammer dat ik die berichten nooit eerder heb gezien en kan ze ook niet terug vinden. Ik weet wel dat er vroeger al eens eerder 1,5 Volt AA accu's zijn geweest maar die ken ik verder niet.
Deze Nizi accu's ben ik pas kort geleden bij nedis.nl onder de naam HQ-CHARGER1.6V tegen gekomen en meteen gekocht. De prijs van een setje (oplader+4xAA) is hier vanaf zo'n 20,00 Euro + eventueel verzendkosten.
http://www.nedis.nl/ARTLDetail.php?ARTLID=55872552PS. Ik meet bij deze accu's ook een spanning van ruim 1,7 Volt ONBELAST maar belast zitten ze op goed 1,5 Volt waar ik geen problemen in zie. Wel in de prijs van telkens Lithium batterijen met ook een hogere spanning en niet veel meer vermogen: Lithium-Ion have 1.5V * ~3000mAh = 4500 mWh, minimal self discharge, low internal resistance.
Lithium-Ion have 1.5V * ~3000mAh = 4500 mWh, minimal self discharge, low internal resistance.