Auteur Topic: Knekelhuis (luguber voor mensen met zwakke zenuwen)  (gelezen 1102 keer)

henkvanzuylen

• Gast
Re:Knekelhuis (luguber voor mensen met zwakke zenuwen)
« Reactie #6 Gepost op: 4 november 2011, 22:05:52 »
Ja vindt ik ook...plaatsen...is reuze interessant op zijn minst
Daarnaast ook nog eens erg mooi

Misschien is zwart/wit iets voor deze foto?

Henk

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 4 november 2011, 22:05:52 »

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #5 Gepost op: 4 november 2011, 20:12:50 »
Hoi,
Ja ik heb hier nog meer foto’s van maar is het niet te schokkerend voor mensen met zwakke zenuwen, anders stuur ik ze wel per pb.
Groeten,
Rob

Wil je toch niet overwegen om ze te plaatsen.  Diegene die het niets vindt kijkt maar weg.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 4 november 2011, 19:42:56 »
Bedankt Rob, heb ze ontvangen. Lijkt mij niet zo schokkerend, in ieder geval niet voor mij, om het hier te plaatsen. Wel fijn dat je daar op let.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Romeijn

• Junior Member
« Reactie #3 Gepost op: 4 november 2011, 19:07:03 »
Zo dat is gaaf, mooi zo die dieptewerking met al die beenderen. Heb je hier meer foto's van?

Hoi,
Ja ik heb hier nog meer foto’s van maar is het niet te schokkerend voor mensen met zwakke zenuwen, anders stuur ik ze wel per pb.
Groeten,
Rob

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 4 november 2011, 18:55:44 »
Zo dat is gaaf, mooi zo die dieptewerking met al die beenderen. Heb je hier meer foto's van?
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Romeijn

• Junior Member
Knekelhuis (luguber voor mensen met zwakke zenuwen)
« Reactie #1 Gepost op: 4 november 2011, 18:49:52 »
Tijdens een verblijf in Tsjechië werd mij verteld eens naar de plaats Kutna Hora te gaan en daar het knekelhuis te bezoeken. Het verhaal achter het ontstaan van dit knekelhuis is dat rond de 13e en 14e eeuw er door een pest epidemie er zoveel mensen, plm. 70.000 aan de pest gestorven waren en dat begraven niet mogelijk meer was, de stoffelijke overschotten werden in kelders gelegd.

Een monnik besloot jaren later om de resten in de Kerk te verzamelen en zo ontstond het knekelhuis.

Als je binnenkomt dan kijk je wel even vreemd op, je heb geen idee hoeveel schedels en botten er in het totaal opgestapeld worden, zelfs het altaar, lampen en andere kerkelijke versieringen heeft men ervan gemaakt, in het totaal zijn hier ongeveer de resten van 40.000 mensen neer gelegd.

Er is een website voor diegene die er meer van willen weten en zien.

Ik weet dat deze foto echt niet perfect is maar de belichting is erg weinig en een flits verdwijnt in het grijs.
Die schaduw links is ontstaan door de spijl van een hek, want je kan nergens aankomen.