Auteur Topic: Pentax Cashback  (gelezen 18979 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #144 Gepost op: 12 december 2011, 23:07:44 »
Tsja de 14mm lag altijd thuis en dan heb je er niks aan, terwijl de 15mm gewoon mee kan in veel gevallen. Het verschil in lichtstop neem ik voor lief met groothoek. Ach de gelegenheid deed zich toevallig nu voor.

In verband met het formaat bedoel je?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pentax Cashback
« Reactie #144 Gepost op: 12 december 2011, 23:07:44 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #143 Gepost op: 12 december 2011, 23:00:26 »
Ben ik ook wel benieuwd naar Ron!  :)

Tsja de 14mm lag altijd thuis en dan heb je er niks aan, terwijl de 15mm gewoon mee kan in veel gevallen. Het verschil in lichtstop neem ik voor lief met groothoek. Ach de gelegenheid deed zich toevallig nu voor.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #142 Gepost op: 12 december 2011, 22:52:36 »
Haha, waarom heb je de DA14 dan verkocht? Was deze je te groot? Dat is namelijk wel mijn reden geweest om voor de DA15 te kiezen ipv de DA14, ondanks dat de 14m wat lichtsterker is. De DA15 is sowieso qua bouwkwaliteit echt een prachtig lensje, zowel om te zien als in gevoel/gebruik, voelt zeer degelijk aan. De DA14 heb ik nooit vastgehad maar zag er op de plaatjes altijd wat plastic-achtig uit.

Ben ik ook wel benieuwd naar Ron!  :)

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax Cashback
« Reactie #141 Gepost op: 12 december 2011, 20:31:27 »
Ik krijg zaterdag de DA15mm/f4 Ltd. :D

Haha, waarom heb je de DA14 dan verkocht? Was deze je te groot? Dat is namelijk wel mijn reden geweest om voor de DA15 te kiezen ipv de DA14, ondanks dat de 14m wat lichtsterker is. De DA15 is sowieso qua bouwkwaliteit echt een prachtig lensje, zowel om te zien als in gevoel/gebruik, voelt zeer degelijk aan. De DA14 heb ik nooit vastgehad maar zag er op de plaatjes altijd wat plastic-achtig uit.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

patrick91

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #140 Gepost op: 12 december 2011, 20:22:52 »
Die Ron toch.. haha :) De 14 verkopen en de 15 ervoor in de plaats.. nice!

newtownetto

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #139 Gepost op: 12 december 2011, 19:53:16 »
Tot mijn spijt (uiteraard niet voor Pentax!) moet ik de opmerking van Brinkman bevestigen inzake het succes van de K5 .
Heb zaterdag een K5 body besteld bij Foto Konijnenberg en vandaag maar eens even bij de verzendstatus gekeken (op werkdagen de volgende dag in huis); is nog hetzelfde als zaterdagmiddag. Op de site staat vermeld dat de K5 body in bestelling is; met de 18-55 lens is hij (nog wel?) op voorraad.

Zit niets anders op dan af te wachten.....helaas.
« Laatst bewerkt op: 12 december 2011, 19:59:37 door newtownetto »

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #138 Gepost op: 12 december 2011, 19:32:40 »
Dat is bij jouw ook maar relatief Ron....kan volgende week weer helemaal anders zijn...toch?  :D :D

Ik krijg zaterdag de DA15mm/f4 Ltd. :D

newtownetto

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #137 Gepost op: 12 december 2011, 19:29:17 »
Hallo Forumleden en Cashback genieters,

Is mijn conclusie juist dat je beter scans van de gegevens (factuur - begrijpelijk, code) kan maken en die per mail verzenden dan alles per post te verzenden?
Wacht namelijk ook op mijn camera en moet dan de aanvraag in gang zetten.



henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #136 Gepost op: 9 december 2011, 19:06:36 »
welk onderdeel van geen geld had je niet begrepen? :(

Dat is bij jouw ook maar relatief Ron....kan volgende week weer helemaal anders zijn...toch?  :D :D

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #135 Gepost op: 9 december 2011, 17:34:53 »
welk onderdeel van geen geld had je niet begrepen? :(

Hetzelfde woordje wat mij altijd parten speelt: "géén" zoals in:

geen tijd, geen zin, geen geld, geen trek, geen puf, geen salarisverhoging, geen vakantie etc. etc.

Rotwoord!  >:(

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #134 Gepost op: 9 december 2011, 17:33:21 »
Vanochtend de scan verzonden met de streepjecodes en zojuist ontving ik al bericht dat de aanvraag is goedgekeurd!

 :toppie: :drinks: :cheer: :yahoo:

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #133 Gepost op: 9 december 2011, 17:30:35 »
Iets voor jouw??  ;)

welk onderdeel van geen geld had je niet begrepen? :(

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #132 Gepost op: 9 december 2011, 17:27:58 »
In Duitsland is er nu ook een actie met de 645D
Als kado een Ramrac Big Wheels Speedroller:
http://www.pentax.de/de/news/1601/foto-news.php

Iets voor jouw??  ;)

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #131 Gepost op: 9 december 2011, 17:25:09 »
In Duitsland is er nu ook een actie met de 645D
Als kado een Ramrac Big Wheels Speedroller:
http://www.pentax.de/de/news/1601/foto-news.php

acabrinkman

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #130 Gepost op: 9 december 2011, 17:20:47 »

Vanochtend de scan verzonden met de streepjecodes en zojuist ontving ik al bericht dat de aanvraag is goedgekeurd!

 ;D

Top!

Met de 100 euro kan ik mooi een volgende Pentax aankoop financieren...

Overigens denk ik dat de cashback actie een succes is. De Pentax K5 is bij de "grote" winkels als Foka en Cameranu regelmatig niet op voorraad...

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #129 Gepost op: 8 december 2011, 19:06:52 »

O Waardevol forum!

Dank newmikey!

C'est rien, it's nothing, het is niets  8) ;C :drinks:

acabrinkman

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #128 Gepost op: 8 december 2011, 19:05:12 »


 :D :D :D

verdraaid!!

die twee streepjescodes beginnen inderdaad met de eerste 7 cijfers van het serienr van de camerabody en de kitlens!!

O Waardevol forum!

Dank newmikey!

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #127 Gepost op: 8 december 2011, 18:47:41 »
Dank voor de berichten en suggesties. Ik was ook al bang dat de post naar België er lang(er) over zou doen. Daarom is alles met priority verstuurd ipv postzegels. Echt verschil lijkt het niet uit te maken...of er is iets verkeerd gegaan, dat kan ook natuurlijk.

Op het 0800 nummer van de cashback actie is het inderdaad lastig iemand te spreken te krijgen. Heb het dinsdag een paar keer geprobeerd maar ik kwam er niet door. Maar goed, ik ga het morgen weer proberen, de aanhouder wint... :)

Over de streepjescodes gesproken. Niet bij nagedacht maar ik zie dat er nog twee streepjescodes op de doos zitten (naast het gat van de NL streepjescode die inmiddels verzonden is). Misschien dat de vriendelijke Pentax dame het daar ook voor doet...

Groeten,

Arno


Sterker nog, dàt zijn de streepjescodes die ze nodig heeft, die andere is van het voorraadbeheer/magazijn of iets dergelijks. Eéén van deze twee begint met het serienummer van je camerabody... dat is 'm!

acabrinkman

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #126 Gepost op: 8 december 2011, 18:43:44 »

Dank voor de berichten en suggesties. Ik was ook al bang dat de post naar België er lang(er) over zou doen. Daarom is alles met priority verstuurd ipv postzegels. Echt verschil lijkt het niet uit te maken...of er is iets verkeerd gegaan, dat kan ook natuurlijk.

Op het 0800 nummer van de cashback actie is het inderdaad lastig iemand te spreken te krijgen. Heb het dinsdag een paar keer geprobeerd maar ik kwam er niet door. Maar goed, ik ga het morgen weer proberen, de aanhouder wint... :)

Over de streepjescodes gesproken. Niet bij nagedacht maar ik zie dat er nog twee streepjescodes op de doos zitten (naast het gat van de NL streepjescode die inmiddels verzonden is). Misschien dat de vriendelijke Pentax dame het daar ook voor doet...

Groeten,

Arno

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re:Pentax Cashback
« Reactie #125 Gepost op: 8 december 2011, 17:40:20 »
Ik had eenzelfde mail als Arno. Verbaasd me niet heel erg, de post naar Belgie kan er soms makkelijk een week of langer over doen voor het er is (heb een collega gehad die om die reden alles binnen NL naar zijn ouders liet sturen). Gelukkig had ik nog wel overal een kopie/originelen van liggen en heb deze gisteren als pdf doorgemaild. Vervolgens later nog even met het 0800-nummer gebeld om te controleren of het allemaal was aangekomen. Gelukkig is het nummer gratis, want had wel een poging of 6 nodig om er door te komen. Blijven proberen dus als je belt. De mevrouw die ik sprak was alleraardigst en behulpzaam, dus zeker bellen zou ik zeggen.

Kreeg nu net een mailtje dat mijn cashback is goedgekeurd en dat het geld binnen 30 dagen gestort gaat worden.

Greetz,
Hans.

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Pentax Cashback
« Reactie #124 Gepost op: 8 december 2011, 17:20:02 »
Techprotect, heb ik ook al een keer gelazer mee gehad. Had alle papieren al ingediend en daarna moest ik weer zo'n beetje mijn hele doopceel lichten, omdat het toen maar om 15 euro ging het maar zo gelaten maar ze zijn wel lastig als het gaat om die cashbacks.

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #123 Gepost op: 8 december 2011, 16:33:34 »

- de kopie van de rekening van het nieuwe product nog niet is ingediend
- de originele EAN-streepjescode nog niet is ingediend
- een onleesbare of foute rekening is ingediend

E-Mail: pentax-cashback@techprotect.de    
Web: http://www.cashback-pentax.com/nl
Tel. Nr.: 0800 020 3246 (gratis)



Goed, kan gebeuren. De hele handel inscannen en versturen dan maar...alleen nu dient zich de volgende catch 22 aan. De streepjescode is natuurlijk lang en breed verzonden naar De Beukelaar en ik heb geen kopie (dom?). Op mijn vraag per mail (telefoon werd dinsdag niet opgenomen) hoe ik dan kan toch kan deelnemen en welke gegevens ze precies nodig hebben, de mail is enigszins vaag daaromtrent, wacht ik nog op antwoord. Ik heb de Beukelaar gemaild met de vraag of de stukken zijn binnengekomen, ook daar wacht ik nog op antwoord.




Vervelend voor je en zenuwslopend!  :'(

1.Wat ik zeker NIET zou doen is de Beukelaer bellen. Het ziet er naar uit dat er een apart promoteam in Duitsland verantwoordelijk is voor de actie. Vermijdt "gebroken telefoontjes"  en bel het 0800 nummer in de mail direct.
2.Dit lijkt me een standaard text die aan iedereen verzonden wordt waar ook maar iets mee aan de hand is. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je streepjescode niet is aangekomen. Misschien ligt het alleen aan een wat te bleke kopie van de faktuur. Bel ze en vraag exact wàt er ontbreekt.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pentax Cashback
« Reactie #122 Gepost op: 8 december 2011, 16:27:47 »
Dat is de Beukelaar voor je, blijven bellen is de optie.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #121 Gepost op: 8 december 2011, 16:25:10 »
Bellen lijkt me de snelste methode.

acabrinkman

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #120 Gepost op: 8 december 2011, 16:18:43 »

Beste Pentax fans en forumleden,

De cashback verloopt voor mij niet helemaal gladjes. Tijdens de Pentax Experience dagen (leuk!) in Nunspeet heb ik bij een welbekend forumlid de Pentax K5 kit gekocht (geweldige camera trouwens!) en ruim drie weken geleden met priority de hele handel naar De Beukelaar gezonden.

Ontving ik laatst onderstaand bericht:


---------------------------------------------
Geachte Pentax-klant,

hartelijk dank voor uw deelname aan onze PENTAX Cashback Promotion.

Helaas konden we uw opdracht tot nu toe niet verwerken, daar

- de kopie van de rekening van het nieuwe product nog niet is ingediend
- de originele EAN-streepjescode nog niet is ingediend
- een onleesbare of foute rekening is ingediend

Stuurt u ons deze a.u.b. binnen de komende 7 dagen toe, aangezien we uw opdracht anders helaas moeten annuleren.

Vermeldt u alstublieft altijd uw referentienummer op de documenten, daar we deze anders niet goed bij uw opdracht kunnen voegen. Toezendingen van documenten zonder vermelding van het referentienummer kunnen helaas niet verwerkt worden.

U kunt ons de informatie doen toekomen per e-mail naar pentax-cashback@techprotect.de, of per fax naar 0049 7031 7632 5562.

Bij vragen staat onze klantenservice u op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur graag per e-mail of per telefoon 0800 020 3246 ter beschikking. Let u er a.u.b. op dat inlichtingen alleen in het Duits, Frans en Nederlands kunnen worden gegeven.

Met vriendelijke groeten,

Uw Pentax-promotieteam

E-Mail: pentax-cashback@techprotect.de   
Web: http://www.cashback-pentax.com/nl
Tel. Nr.: 0800 020 3246 (gratis)


-----------

Goed, kan gebeuren. De hele handel inscannen en versturen dan maar...alleen nu dient zich de volgende catch 22 aan. De streepjescode is natuurlijk lang en breed verzonden naar De Beukelaar en ik heb geen kopie (dom?). Op mijn vraag per mail (telefoon werd dinsdag niet opgenomen) hoe ik dan kan toch kan deelnemen en welke gegevens ze precies nodig hebben, de mail is enigszins vaag daaromtrent, wacht ik nog op antwoord. Ik heb de Beukelaar gemaild met de vraag of de stukken zijn binnengekomen, ook daar wacht ik nog op antwoord.

Iemand een suggestie over wat ik moet doen?

Vriendelijke groet,

Arno