Auteur Topic: Laten informeren over spiegelreflex cam  (gelezen 1728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2012, 13:32:10 »
Ik zie, ook hier op dit forum, regelmatig foutief taalgebruik. Ik zie het maar stoor me daar niet verder aan. Ik moet voor mijn werk veel "schrijven"  en van mij wordt verwacht dat ik dat (vrijwel) foutloos doe.

Maar ik weet ook dat er mensen zijn die dat niet zo makkelijk doen, dus stoor ik me daar niet aan. Als ik de strekking van het geplaatste maar begrijp. En zolang ik mails krijg van docenten uit het onderwijs waar de d's en t's foutief door elkaar heen lopen, waarom zou ik me dan storen aan dergelijke fouten?

Ik stoor me wel aan foutief taalgebruik uit luiheid (sms-taal) en aan onjuist taalgebruik m.b.t. insinuaties e.d. Maar dat is een heel ander item!

Dus, laat elkaar in de waarde, lees over de taalfouten heen (we zijn geen "taal-forum") en gebruik de juiste bewoordingen voor wat je kwijt wil.


Sterkte.

En on topic: als een zaak als MM Pentax zou gaan verkopen worden deze wellicht verkocht door mensen die er niet alles  :-\ van weten, maar zou het merkaandeel en bekendheid w'el ten goede komen.

 
Ik wil ff kweit dat kees dit goet uitlecht en dak ut hier mee eens zij ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2012, 13:32:10 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2012, 10:01:05 »
Ik zie, ook hier op dit forum, regelmatig foutief taalgebruik. Ik zie het maar stoor me daar niet verder aan. Ik moet voor mijn werk veel "schrijven"  en van mij wordt verwacht dat ik dat (vrijwel) foutloos doe.

Maar ik weet ook dat er mensen zijn die dat niet zo makkelijk doen, dus stoor ik me daar niet aan. Als ik de strekking van het geplaatste maar begrijp. En zolang ik mails krijg van docenten uit het onderwijs waar de d's en t's foutief door elkaar heen lopen, waarom zou ik me dan storen aan dergelijke fouten?

Ik stoor me wel aan foutief taalgebruik uit luiheid (sms-taal) en aan onjuist taalgebruik m.b.t. insinuaties e.d. Maar dat is een heel ander item!

Dus, laat elkaar in de waarde, lees over de taalfouten heen (we zijn geen "taal-forum") en gebruik de juiste bewoordingen voor wat je kwijt wil.


Sterkte.

En on topic: als een zaak als MM Pentax zou gaan verkopen worden deze wellicht verkocht door mensen die er niet alles  :-\ van weten, maar zou het merkaandeel en bekendheid w'el ten goede komen.

 

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2012, 09:58:18 »
Zolang je weet wat er bedoelt wordt...

Maar dat is het nu juist. Ik moest de zin wel 2,3 keer lezen voordat ik dat wist.

Nederlands is een taal
Taal leeft
Wat leeft gaat dood
....

We gebruiken de Nederlandse taal hier als gereedschap om met elkaar te communiceren, dus of de taal dood is of niet maakt op zich voor ons niet uit. Blijft over je argument dat taal leeft. Prima. Welk woord heeft topicstarter dan uitgevonden voor de verleden tijd van kunnen?
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2012, 09:48:13 »
Dus ik denk niet dat het iets met dyslexie te maken heeft (correct me if I'm wrong).
Dat zei ik ook niet, bedoelde er alleen mee te zeggen dat niet iedereen de Nederlandse taal even goed beheerst, door wat voor reden dan ook. En dat je je daar wellicht niet teveel aan moet storen. Zolang je weet wat er bedoelt wordt...
(correct me if I'm wrong).
Dan zou je dit dus eigenlijk ook niet moeten doen ;)!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2012, 09:42:20 »
Meestal doe ik dat ook wel, maar kon als eerste persoon verleden tijd van kennen, is gewoon fout en ik wil daar niet aan wennen. Je komt het trouwens veel vaker tegen, ook in de spreektaal. Dus ik denk niet dat het iets met dyslexie te maken heeft (correct me if I'm wrong).

Zie hiervoor. Op de meeste basisscholen werden kinderen jarenlang nauwelijks tot niet gecorrigeerd op verkeerd taalgebruik.
Daar plukken we nu de vruchten van. Vervolgens zitten we nu daar boven op nog eens met "SMS/MSN-taal", waarbij we alles blijkbaar maar af moeten korten door klinkers weg te laten.

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #12 Gepost op: 6 januari 2012, 09:41:41 »
Sorry, kan het niet laten, maar soms erger ik me enorm aan verkeerde verledentijdsvormen, helemaal als die van een ander werkwoord afkomstig zijn.
Nederlands is een taal
Taal leeft
Wat leeft gaat dood
....
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2012, 09:35:28 »
Snap je frustratie, maar ook op forums zullen mensen zitten die een probleem hebben met taal, iets als dyslexie of een andere vorm van problemen(daarmee zeg ik niet dat de topic-starter dit heeft!).
Zolang je weet wat er bedoelt wordt, denk ik dat je er niet zo aan moet ergeren...maar ja, that's just me!

Meestal doe ik dat ook wel, maar kon als eerste persoon verleden tijd van kennen, is gewoon fout en ik wil daar niet aan wennen. Je komt het trouwens veel vaker tegen, ook in de spreektaal. Dus ik denk niet dat het iets met dyslexie te maken heeft (correct me if I'm wrong).
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2012, 09:39:21 door starbase218 »
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #10 Gepost op: 6 januari 2012, 08:43:03 »
Dit danken we aan het jarenlange beleid dat op basisscholen kinderen mochten schrijven zoals ze spraken. Je kunt wel nagaan hoe dat hier in Brabant ging  ???
Aan spelling en zinsopbouw werd al helemaal niets gedaan. Mijn dochter kreeg op de middelbare school een proefwerk spelling en op 2 kinderen na hadden ze allemaal een 1 tot een 3. Die twee hadden dat dus wel op de basisschool gehad. Veelal kunnen mensen er ook niets aan doen, omdat het ze nu eenmaal nooit goed is aangeleerd.
Naast "kunnen" en "kennen" is hetzelfde met "me" en "mijn": "Me opa" in plaats van "Mijn opa" en zo kan ik er nog wel meer noemen.

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2012, 08:31:42 »
Ik erger me meer aan afko's. Die maken het lezen lastiger.  ;)

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2012, 08:11:40 »
Sorry, kan het niet laten, maar soms erger ik me enorm aan verkeerde verledentijdsvormen, helemaal als die van een ander werkwoord afkomstig zijn.
Snap je frustratie, maar ook op forums zullen mensen zitten die een probleem hebben met taal, iets als dyslexie of een andere vorm van problemen(daarmee zeg ik niet dat de topic-starter dit heeft!).
Zolang je weet wat er bedoelt wordt, denk ik dat je er niet zo aan moet ergeren...maar ja, that's just me!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #7 Gepost op: 6 januari 2012, 00:02:50 »
Hij kon de Pentax niet en zou wel even internet nakijken.

Ik kan de Pentax ook niet, en heb de Pentax ook nooit gekund.

Ik ken Pentax wel. In het verleden kende ik Pentax ook al. Ik heb Pentax dus al een tijdje gekend.

Sorry, kan het niet laten, maar soms erger ik me enorm aan verkeerde verledentijdsvormen, helemaal als die van een ander werkwoord afkomstig zijn.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #6 Gepost op: 1 januari 2012, 11:57:40 »
Als Ricoh met de naam Pentax het voornemen heeft om te gaan concurreren met Canon en Nikon (zoals uit hun persberichten blijkt), dan zullen ze er niet omheen kunnen dat ze ook bij een Saturn of Media Markt in de schappen moeten liggen en daarnaast zal de bekendheid van het merk Pentax verbeterd moeten worden. Of je gaat de kant op van puur professionele camera's, zoals Mamiya, Phase One, etc. Dan zullen we Pentax alleen maar in het hogere esegment gaan zien en lijkt me ook niet echt de bedoeling van Ricoh. Laten we 2012 maar eerst eens afwachten, ik neem aan dat dan veel duidelijk zal worden.
Het verhaal van de topic starter is in ieder geval herkenbaar.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2011, 16:18:45 »
Zo willen velen een Ferrari, maarja die kan je ook niet overal kopen... de prijs houden we even buiten beschouwing...    ;D
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2011, 11:53:06 »
Het beleid van Pentax is dat men alleen via fotovakzaken wil verkopen. Vandaar dat je Pentax niet tegenkomt bij de Mediamarkt. De kans is groot dat een verkoper daar nooit van Pentax heeft gehoord. Of dit beleid verstandig is van Pentax is een andere vraag.
Het is een klacht van de Consumentenbond dat Pentax in het algemeen slecht verkrijgbaar is. Zie topics elders op dit forum. Aan deze bewering van de Consumentenbond hebben wij als echte liefhebbers echter geen bootschap. Wij gaan gewoon voor Pentax.
 :)

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

kdj4

  • Gast
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2011, 09:52:03 »
Het is natuurlijk niet altijd slecht bij de grotere winkels,
Vorige week bij Saturn in Groningen geweest en daar staat al een tijdje de K-5 bij de duurdere jongens boven in de glazen kast.
Boven in de K-5 met wat lenzen en flitsers en grip, daaronder de Canon 7D plus 5D, en daar weer onder de Nikon D300s en de D700.

Maar laten we ook eerlijk zijn, als jij als winkelier de Nikon en Canon sneller verkoopt en je moet moeite doen om mensen te overtuigen dat Pentax net zo goed is.
Stel, 98% van de mensen die vandaag de deur uit gaan met het idee om een camera te kopen gaan al weg met de gedachten Nikon/Canon omdat ze die het meeste zien in hun omgeven, kat in bakkie voor de verkoper. helaas werkt het zo.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2011, 21:13:46 door kdj »

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2011, 06:58:39 »
Haha, mooi verhaal. Maar uiteindelijk ook een mooie camera gekocht! Veel plezier met de K-r!
Maar blijft me wel verbazen dat ze in dat soort winkels Pentax niet eens kennen  ???!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

xxJAAPSKIxx

  • Gast
Laten informeren over spiegelreflex cam
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2011, 01:42:57 »
Echt verbaast gestaan...

Ik had besloten mijn eerste spiegelreflex camera aan te gaan schaffen.
Van tevoren beetje op internet gekeken , en ging naar een foto speciaal zaak want bij de mediamarkt weten ze enkel de type nr's.

Bij foto speciaalzaak ruim 3 kwartier staan praten met verkoper.
Hij stelde mij vragen als , wat ga je fotograferen ? Veel binnen of buiten? Hoe groot ga je afdrukken? Enz enz.
Gekeken naar mijn budget kwam hij met de Pentax k-r.

Goed ik weggegaan en in lokale koffie corner even snel aan het zoeken gegaan via mobiel wat recensies zijn van de Pentax k-r.
Kwam niets anders als positief tegen.
De online verkoop prijs was uiteindelijk €70 goedkoper.
Nou dan betaal ik wel €70 meer , en als er iets mee is ken ik zo naar binnen lopen dacht ik.

Maar we benne nederlanders en besloot even te gaan kijken bij mediamarkt inzake prijs enzo.
Kom ik daar , geen Pentax.
Dach voor de gein de verkoper in te lichten over het geen wat mijn aangeraden was bij foto speciaalzaak en vervolgens aan verkoper gevraagd een gelijk waardig toestel te tonen adhv spec's.

Hij kon de Pentax niet en zou wel even internet nakijken.
Ik sta er naast , hij zoekt het toestel , ziet een afbeelding en wijst DIRECT een Nikon aan zonder  de spec's eerst te lezen !!!!!
Meneer ging meteen uit van het formaat van de body volgens mij !!!

Toen schoot ik echt in de lach , heb verder JA NEE en AMEN gezegd en snel de winkel uitgerend !!!

Toch mr naar de foto speciaal zaak de k-r gekocht.