Auteur Topic: Komt u maar  (gelezen 1947 keer)

Offline cx500tc

• Newbie
Re:Komt u maar
« Reactie #17 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:36:51 »
Vraagje: Kijk jij met je linker oog of met je rechter door de zoekerd?

Ruurd
[/quote]

Tijdelijk met links tot mijn rechter (blauwe) oog is hersteld  ;)

Hugo

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #17 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:36:51 »

asplx

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2011, 21:27:12 »
Ahhh...
je blauwe oog is hersteld :cheer:

Ik heb het inderdaad vrij krachtig geuit, maar als je zo zou hebben voortbewogen, was je dit gegarandeerd overkomen.  :(
Voornaamste is,dat de boodschap overkomt.

Vraagje: Kijk jij met je linker oog of met je rechter door de zoekerd?

Groeten en veel plezier met het ontwijken van obstakels voor terrasjes...  ;D
Ruurd

Offline cx500tc

• Newbie
« Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2011, 18:55:23 »
Allen bedankt voor jullie commentaren. Sommige zijn niet mis te verstaan (Ruurd) maar daar kan ik wel weer wat mee.
V.w.b. de sensor die is inmiddels schoon, waarschijnlijk tijdens produktie opgelopen?

Binnenkort meer van mijn hand.

Hugo

asplx

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 10 oktober 2011, 00:46:20 »
 AAUW AAUW Zowel in foto 3 als in foto 4 loop je pardoes tegen een paal op.  :'(

Had je bij de opname de meerpaal meer naar links in beeld geplaatst, dan had je uitzicht tussen deze paal en de palen en aan de rechterzijde gecreƫerd.
Nu kun je er niet om heen en staan de paal storend in beeld.

Het zelfde geldt voor de lantaarnpaal in foto 4.
Wat wilde nou in beeld brengen? Een oude lantaarnpaal, waar er duizenden van zijn?
Of een gezellig terrasje, waarbij de aanwezigheid van de lantaarnpaal het sfeerbeeld moet versterken.

Zoals het nu opgenomen is, ben je gegarandeerd met een kapotte camera en een blauw oog op dat terrasje aangekomen.  ;D
Als je dat nog gehaald hebt, tenminste...  8)

Beterschap....  ;D ;D

Groeten,
Ruurd

asplx

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 10 oktober 2011, 00:34:30 »
Foto 5  ??? ?

Jan.

Ja, foto 5, Jan.

Daarom is die ook zo saai... 8)

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #12 Gepost op: 5 oktober 2011, 07:56:23 »
foto 1 en 2 vind ik erg mooie foto`s vooral foto 2 springt eruit en of die  caravan eraf moet weet ik nog niet zo zeker dat maakt het plaatje wel extra vreemd. Maar misschien zou ik hem er toch ook wel afsnijden..
Foto 3 zegt me niet zo veel en foto 4 vind ik wel aardig, maar niet bijzonder.
Na 1 week stof is i.d. wel snel... als al die tijd de kitlens erop gezeten heeft zou ik eens terug gaan naar waar hij vandaan komt, maar misschien heb je i.d. wel een ander objectief erop geschroefd en daarmee wat stof gevangen ?
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #11 Gepost op: 4 oktober 2011, 20:03:34 »
Foto 5  ??? ?

Jan.

Oops Jan, ben gewend dat er reeksen van 5 geplaatst worden en dan is de laatste automatisch 5.
Maar ja, ik beken schuld  :schaam: :schaam:
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline Emilio Santos

• Pentaxian
  • **
    • Emiel van Orsouw Natuurfotografie
« Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2011, 16:59:55 »
Mijn voorkeur gaat uit naar foto 1 en 2 die vind ik echt geweldig!

Groeten,
Emiel
| Pentax Optio WG-1 GPS Oranje | - | Emiel van Orsouw Natuurfotografie |

gnodde

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 4 oktober 2011, 09:16:06 »
Wat foto 5 betreft is de foto wat saai door de kleur. 

Foto 5  ??? ?

Jan.

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2011, 11:28:01 »
2 heeft duidelijk mijn voorkeur om wille van de kleur.  Zoals gezegd zou de caravan moeten verdwijnen.
Wat foto 5 betreft is de foto wat saai door de kleur.  Ik zie dat je WB op automatisch stond, probeer daar eens iets anders.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Alwin

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2011, 20:34:25 »
De eerste drie foto's vind ik heel mooi. Mooie kleuren en de lijnen lopen mooi recht naar beneden. Knap. De laatste foto zou leuk voor jezelf kunnen zijn als je iemand op het terras kent, maar is verder niet zo bijzonder.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2011, 11:26:27 »
Hi Hugo,
de foto's mogen hier max 900 pix langste zijde zijn. Je kan ze zelf resizen naar het juiste formaat en dan kan je mbv de "verander" knop recht boven de linkjes vervangen.
Hier kan je de regels vinden mbt het plaatsen van foto's : http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=11419.0
Wat de foto's inhoudelijk betreft. De eerste drie vind ik heel apart kwa kleuren combinaties, met name #2 en ben het wel met Henk eens over die caravan aan de rechterkant.
Ik heb mijn K5 nu meer dan 6 maanden en heb die toto nu toe nog niet hoeven schoon te maken. Mijn K10 moest ik daarentegen bijna na elke shoot wel even poetsen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2011, 00:05:52 »
Oeps, dat van die 900 pixels wist ik niet. ik heb van nr 2 inmiddels de rommel verwijderd en dan is ie idd mooier. De stofjes op de sensor; onbegrijpelijk want de camera is bij d eerste foto's nog geen week oud!? Wat is de reinigingsfrequentie zoal gemiddeld?

Groet, Hugo
Ik heb mijn K5 nu een maand of 9 en die is nog nooit gereinigd. Wellicht heb je met wisselen van de lens stof naar binnen gekregen. Misschien even een nieuw topic opstarten met deze vraag, er zijn veel guru`s op dit forum die daar iets zinnigs over kunnen zeggen.

Henk

Offline cx500tc

• Newbie
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2011, 23:44:12 »
Oeps, dat van die 900 pixels wist ik niet. ik heb van nr 2 inmiddels de rommel verwijderd en dan is ie idd mooier. De stofjes op de sensor; onbegrijpelijk want de camera is bij d eerste foto's nog geen week oud!? Wat is de reinigingsfrequentie zoal gemiddeld?

Groet, Hugo

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2011, 19:16:07 »
Aller eerst, foto`s mogen max 900 pixels zijn  :( Maar nu de foto`s, die zijn zeker niet verkeerd, waarbij ik 2 een hele mooie vind. Wellicht kun je er rechts een stukje afhalen waardoor de storende caravan uit beeld verdwijnt. foto 3 laat zien dat je al wat stofjes op de sensor hebt, dus dat word schoonmaken :D. Foto 4 vind ik de mindere in de serie.
Al met al geen slechte serie.

Henk

+1. Ik vind met name foto 3 erg mooi.
De stofjes zitten overigens rechts boven het midden voor geval dat je gaat zoeken  ;)

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2011, 18:45:30 »
Aller eerst, foto`s mogen max 900 pixels zijn  :( Maar nu de foto`s, die zijn zeker niet verkeerd, waarbij ik 2 een hele mooie vind. Wellicht kun je er rechts een stukje afhalen waardoor de storende caravan uit beeld verdwijnt. foto 3 laat zien dat je al wat stofjes op de sensor hebt, dus dat word schoonmaken :D. Foto 4 vind ik de mindere in de serie.
Al met al geen slechte serie.

Henk

Offline cx500tc

• Newbie
Komt u maar
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2011, 13:11:25 »
Hallo allemaal, hier wat eerste plaatjes die ik onlangs heb geschoten met mijn K-r met de standaard kitlens. Ben benieuwd naar jullie meningen.

Komt u maar .........!

Hugo

[mod]Foto's op het forum verwijderd. Max 900 pixels langste zijde ![/mod]
1
http://i1143.photobucket.com/albums/n638/cx500tc/IMGP0060.jpg

2
http://i1143.photobucket.com/albums/n638/cx500tc/IMGP0141.jpg

3
http://i1143.photobucket.com/albums/n638/cx500tc/IMGP0155.jpg

4
http://i1143.photobucket.com/albums/n638/cx500tc/IMGP0382a-1.jpg
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2011, 21:56:28 door kdj »