Auteur Topic: Monitor?  (gelezen 15497 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:Monitor?
« Reactie #72 Gepost op: 17 september 2011, 20:57:51 »
Wacht nog even met die 6 core, AMD komt met nieuwe CPU's uit met een nieuw ontwerp over een maand als het goed is, ze komen dan ook met 8 cores.

Hier zijn ze een beetje aan het spelen met eentje, 8,429GHz  ;D
http://tweakers.net/nieuws/76756/idf-amd-zet-met-bulldozer-cpu-overklokrecord-op-8-komma-429ghz.html

tsja, maar dat zal niet meer op mijn moederbord passen. Deze wijzigingen zijn allemaal heel eenvoudig zonder opnieuw te installeren. Bedenk dat zo'n sixcore aardig wat kan verzetten.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #72 Gepost op: 17 september 2011, 20:57:51 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #71 Gepost op: 17 september 2011, 20:52:06 »
Wacht nog even met die 6 core, AMD komt met nieuwe CPU's uit met een nieuw ontwerp over een maand als het goed is, ze komen dan ook met 8 cores.
De server versies zijn al te koop.

Hier zijn ze een beetje aan het spelen met eentje, 8,429GHz  ;D
http://tweakers.net/nieuws/76756/idf-amd-zet-met-bulldozer-cpu-overklokrecord-op-8-komma-429ghz.html

Wat meer info
http://tweakers.net/nieuws/76349/meer-info-over-amds-bulldozer-architectuur-opgedoken.html
« Laatst bewerkt op: 17 september 2011, 20:58:16 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 17 september 2011, 20:49:54 »
Er kan nog wel wat veranderen aan mijn PC. Die 16 GB RAM passen er wel in. Mijn broer had maar twee stripjes liggen en die getest in de verkeerde poorten. Dat komt nog goed, want lightroom consumeerd het allemaal. Wellicht toch ook nog die sixcore erin als ik de mijne goed kan ruilen ;) Mijn broer heeft nog wat foto's nodig voor aankomende foldertjes. :D Blijft de SSD als laatste uitbreiding over, maar die vind ik nu wat duur. Ook gaat er een vierde schijf in, van 500GB, die ik nog heb liggen die eruit komt en die ga ik als werkschijf gebruiken. Gewoon even wat dingen droppen als ik nergens tijd voor heb. Dan puilt het kastje uit, maar kan ik toch wel weer enkele maanden vooruit. ???

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #69 Gepost op: 17 september 2011, 20:49:43 »
Kan me voorstellen dat dit afhankelijk is van de configuratie van de rest van het systeem?
De gleuf waar de kaart in zit heeft een upgrade gehad dus als je model van je moederbord weet en je processor dan kan je iets nemen wat inlijn is met de rest.

Maar als je geen spellen wilt spelen dan hoef je niet zo snele kaart te hebben.

Dus waar wil je hem voor gebruiken en welke programma's?

Hij bedoelt mijn kaart geloof ik Stefan, jij ook, of die van Ron?
Ik heb het over jou videokaart.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #68 Gepost op: 17 september 2011, 20:48:37 »
Kom op zo slecht is die toch niet.
Je speelt er niet meer de laaste spellen op maar voor normaal gebruik is die nog steeds meer dan snel genoeg.

Hij bedoelt mijn kaart geloof ik Stefan, jij ook, of die van Ron?

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #67 Gepost op: 17 september 2011, 20:47:20 »
Een 6850 is prima, Ron.
Uh...hoe breng ik dit een beetje tactvol?

Hopeloos  :D
Kom op zo slecht is die toch niet.
Je speelt er niet meer de laaste spellen op maar voor normaal gebruik is die nog steeds meer dan snel genoeg.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #66 Gepost op: 17 september 2011, 20:46:53 »
Een 6850 is prima, Ron.

Dank je  :D :D
Wat zou op dit moment dan een goed alternatief zijn?
Kan me voorstellen dat dit afhankelijk is van de configuratie van de rest van het systeem?

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #65 Gepost op: 17 september 2011, 20:44:27 »
Ik heb nu Radeon HD6850 videokaart. Is dat goed of moet ik daar een andere voor regelen? Dat kan allemaal bij mijn broer, deze komt uit de pc van mijn schoonzus die nu weer iets anders heeft.
Een 6850 is prima, Ron.

Nu we toch aan de experts aan het vragen zijn Ron: ik heb een Nvidia GeForce 8800 GTS 512. Beetje "out of time" wellicht?

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #64 Gepost op: 17 september 2011, 20:43:19 »
Ik heb er geen verstand van. Mijn broer draait er wat in, deze was de enige die hij in huis had met een display port. Verder niet gekeken naar welke specificatie dan ook.

ik heb me bij het configureren van mijn computer ook door de plaatselijke kenner laten adviseren en die zei toen dat deze voor mijn gebruik het beste was (2008 of 2009 geloof ik).
Toen was ik nog niet met fotografie bezig en was er ook nog geen Display Port.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 17 september 2011, 20:41:28 »
Nu we toch aan de experts aan het vragen zijn Ron: ik heb een Nvidia GeForce 8800 GTS 512. Beetje "out of time" wellicht?

Ik heb er geen verstand van. Mijn broer draait er wat in, deze was de enige die hij in huis had met een display port. Verder niet gekeken naar welke specificatie dan ook.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #62 Gepost op: 17 september 2011, 20:41:05 »
Die kaart (AMD 6850) heb ik ook en die is gewoon goed.
Je hebt als het goed is 1x HDMI, 1X display port en 2X DVI

Ligt er aan wat je ermee wilt doen natuurlijk maar het is zeker geen verkeerde kaart.
Je hebt alleen geen display port.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #61 Gepost op: 17 september 2011, 20:40:31 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 17 september 2011, 20:35:15 »
Ik heb nu Radeon HD6850 videokaart. Is dat goed of moet ik daar een andere voor regelen? Dat kan allemaal bij mijn broer, deze komt uit de pc van mijn schoonzus die nu weer iets anders heeft.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #59 Gepost op: 17 september 2011, 19:23:34 »
Bedankt voor de tip.
Ik wil wellicht (naar aanleiding van de goede tip van Ron) over op een kaart met Display Port.
Als je geduld op kan brengen tot de nieuwe kaarten uit zijn, mag je mijn 5870 wel overnemen voor een zacht prijsje (dwz als hij in je kast past, de kaart is 27cm)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #58 Gepost op: 17 september 2011, 18:28:36 »
Klopt inderdaad.
Ik heb nu wel tijdelijk een AMD6850 er in zitten maar ik heb de rest van de HD serries overgeslagen.

Kwa beeld kwaliteit verschilt het eigenlijk niks meer, Nividia en AMD doen dingen allemaal net iets anders dus het is moeilijk om te zeggen welke beter is.
Wel word NIVIDA beter ondersteund door Adobe omdat ze CUDA gebruiken, AMD gebruikt volgens mijn een open-source variant.

Ben ook heel benieuwt naar wat AMD gaat doen, de nieuwe CPU en APU zien er ook goed uit.
Het is jammer dat Nivida zo weinig horen, maar waarschijnlijk zijn ze daar ook druk bezig mer de ARM chip voor tablets.
Ben benieuwd of Windows 8 nog wat verandering in de tablet wereld zullen brengen.
Een tablet met win8 en AMD e-450 klinkt niet slecht in mij oren, hopelijk kan de e-450 lightroom draaien.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #57 Gepost op: 17 september 2011, 18:19:17 »
Beide, maar de AMD`s zijn eind augustus al wat gezakt. Meestal komt AMD half/eind september met een announcement en in voorspel daarop gaan de prijzen meestal al naar beneden.
Nvidia reageert meestal op de aankondiging van AMD, het is altijd een leuk kat-en-muis spelletje wat die 2 spelen.

De nieuwe serie (HD7xxx) is erg interessant (voor mij althans), de 6000serie heb ik overgeslagen omdat die weinig performancewinst had tov van m`n huidige kaart (HD5870, die nog steeds de meeste 6000series owned)

AMD en Nvidia zijn 2 verschillende werelden, voor pure beeldkwaliteit/performance is Nvidia nog steeds topdog maar de AMD`s zitten er niet ver onder en zijn prijstechnisch vaak veel interessanter.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #56 Gepost op: 17 september 2011, 17:57:04 »
AMD komt ook met nieuwe kaarten eind dit jaar, of bedoelde je met je commentaar beide?
http://tweakers.net/nieuws/76651/topmodellen-radeon-hd-7000-serie-krijgen-xdr2-geheugen.html

Over Nivida hoor je laaste tijd weinig.
http://tweakers.net/nieuws/75528/nvidias-gpu-schema-loopt-vertraging-op.html

Zou mooi zijn als Nvidia and AMD tegelijk hun nieuwe kaarten uit brengen, concurentie is goed voor je portomonee  :)
« Laatst bewerkt op: 17 september 2011, 18:19:43 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #55 Gepost op: 17 september 2011, 17:55:07 »
Nee, Nvidia ondersteunt nog steeds maar max 2 schermen.
Maar voor degenen die interesse hebben in een nieuwe grafische kaart, wacht nog even want de nieuwe series worden (wss) deze maand aangekondigd en dat heeft over het algemeen een zeer postieve invloed op de prijs van de huidige generatie.

Bedankt voor de tip.
Ik wil wellicht (naar aanleiding van de goede tip van Ron) over op een kaart met Display Port.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #54 Gepost op: 17 september 2011, 17:47:15 »
Nee, Nvidia ondersteunt nog steeds maar max 2 schermen.
Maar voor degenen die interesse hebben in een nieuwe grafische kaart, wacht nog even want de nieuwe series worden (wss) deze maand aangekondigd en dat heeft over het algemeen een zeer postieve invloed op de prijs van de huidige generatie.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #53 Gepost op: 17 september 2011, 16:52:16 »
De nieuwere ATI kaarten (5xxx & 6xxx) kunnen 3 monitors aan en sommige daarvan 6.
Nivida liep daarmee achter maar weet niet of ze dat hebben bijgetrokken.

oeps ATI moet AMD zijn wegens de overnamen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mzGtxlaPQqY[/youtube]

Je kan natuurlijk ook meerdere kaarten gebruiken, maximaal 4 dus je kan dan 24 monitors aansluiten.
http://www.youtube.com/watch?v=N6Vf8R_gOec&feature=related
« Laatst bewerkt op: 17 september 2011, 17:58:35 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #52 Gepost op: 17 september 2011, 16:23:03 »
Het werkt wel goed maar het was niet zeker of het nu wel of niet beter was dan gewoon calibratie aparaat.
Het Eizo setje koste volgens mijn rond de 300 euro een normale sypder heb je al voor rond de 100.
Nope, het gaat per monitor omdat die de monitors apart aanstuurt.
Ik heb nu CRT en de EIZO aangesloten met elk hun apart profiel, ik kan nog 1 monitor erbij zetten als het goed is.
Sommige kaarten tegenwoordig kunnen 6 schermen aan.

Oh, dan ga ik ook eens kijken of ik drie schermen ga nemen  ;)
Heb er nu drie tegenover me staan, waarvan ik er één voor mijn werk gebruik, maar wellicht is die met een switch over te zetten van de ene naar de andere computer?
Ben op dat gebied nog niet echt thuis........

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #51 Gepost op: 17 september 2011, 15:46:56 »
Ik weet dat EIZO een soort spider-achtig ding heeft, wat met bijgeleverde software en monitor zelf kan calibreren.
Stefan had ergens een test gezien, dat dit niet altijd even goede resultaten oplevert.
Het werkt wel goed maar het was niet zeker of het nu wel of niet beter was dan gewoon calibratie aparaat.
Het Eizo setje koste volgens mijn rond de 300 euro een normale sypder heb je al voor rond de 100.

Echter ik werk met twee monitoren, dus als je de software van de video kaart aanpast (zoals bij Spider wat ik begrijp gebeurd) dan geldt dat dus voor beide monitoren.
Nope, het gaat per monitor omdat die de monitors apart aanstuurt.
Ik heb nu CRT en de EIZO aangesloten met elk hun apart profiel, ik kan nog 1 monitor erbij zetten als het goed is.
Sommige kaarten tegenwoordig kunnen 6 schermen aan.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #50 Gepost op: 17 september 2011, 15:08:47 »
Dat staat nog op het to-do-lijstje :(

Ik denk zo'n spyder setje. Iemand hier ideeën over?

Ik weet dat EIZO een soort spider-achtig ding heeft, wat met bijgeleverde software en monitor zelf kan calibreren.
Stefan had ergens een test gezien, dat dit niet altijd even goede resultaten oplevert.
Echter ik werk met twee monitoren, dus als je de software van de video kaart aanpast (zoals bij Spider wat ik begrijp gebeurd) dan geldt dat dus voor beide monitoren.
Ik ben dus ook nog even aan het nadenken wat wijsheid is. Mijn "probleem" is echter anders dan het jouwe, ik begrijp dat je één monitor gebruikt.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 17 september 2011, 14:44:39 »
Ron, hoe ga jij je scherm calibreren? Gaat dat softwarematig of hardwarematig (in scherm zelf)?

Dat staat nog op het to-do-lijstje :(

Ik denk zo'n spyder setje. Iemand hier ideeën over?

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #48 Gepost op: 17 september 2011, 12:04:52 »
Komt vast van dezelfde productielijn af. Wel hebben ze een langere reactietijd. Geen prijs vermeld voor de 27", ben benieuwd.

Tsja die miljard kleuren zie ik denk ik ook niet. Alleen zie ik nog veel verschillende kleuren, omdat ik nog wat weinig verstand van calibratie heb. Komt goed.

Ron, hoe ga jij je scherm calibreren? Gaat dat softwarematig of hardwarematig (in scherm zelf)?