Nou ik kan me wat fietsen betreft bij je aansluiten.
Mijn enkele reis is een 15 km door de Loonse en Drunense duinen van Udenhout naar Waalwijk. Met een kleine 35 minuutjes ben ook ik fris op mijn werk. Wanneer het s'morgens regent neem ik de auto maar bij twijfel toch de fiets. Het valt me telkens op dat het wat regen betreft wel mee valt in Nederland het aantal keren dat ik echt de auto neem komt niet zo heel vaak voor. Naar huis door de regen vind ik geen enkel probleem.
Ik kan het goed af met een lichtgewicht gazelle met 8 speed nexus naaf.
Op advies van de fietsenmaker heb ik indertijd voor een gesloten ketting systeem zonder derailleur gekozen in verband met het hoge slijtage hier in de Drunense duinen. Maar op mijn verlanglijstje staat wel een fiets met een rohloff naaf dit past ook beter bij mijn fiets stijl.
Verlichting vind ik wel een probleem. Het fietspad door de Duinen is nl. in de winter pik donker en er zijn ook geen markerings- strepen voor de verlichting heb ik dan 3 lampen op het stuur. 1 de normale halogeen geeft veel licht en 2 batterij lampen. Deze laatste 2 gaan alleen aan op het donker deel door de duinen. Heb al een aantal keren naast het fietspad gestaan omdat ik een bochtig deel niet goed inschatte :schaam:.
Ook ik ben blij dat ik fris aan mijn werk begin

en voor mijn gezondheid elke dag aan mijn vast portie gezond bewegen heb gewerkt.