Auteur Topic: Magic Magnolias  (gelezen 919 keer)

Alwin

• Gast
Re: Magic Magnolias
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2009, 02:51:26 »
Ik had ook graag het blad van de bloem los van de omkadering gehad. Als je een foto probeert te begrijpen volgt het oog de lijnen en als die lijn in een keer onderbroken wordt kan dat duiden op slordigheid van de fotograaf, tenzij het bewust zo bedoeld was natuurlijk. Maar goed, het is nog steeds lente en de bloemen zullen nog wel een paar weken blijven bloeien, dus er is tijd voor een reprise. De scherpere tweede foto vind ik wel mooier overigens.

gr. Alwin
« Laatst bewerkt op: 19 april 2009, 02:52:19 door Alwin »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2009, 02:51:26 »

rgschild

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2009, 21:49:27 »
Dank jullie voor de kritische reakties.  Ik vind het prettig om te horen wat je niet bevalt over een foto....daar kun je van leren. De opmerking over het bokeh van de eerste klopt wel...dat kan mooier.

Ik vind zelf de tweede ook mooi, maar ik kan me goed voorstellen dat die minder aanspreekt...ik had van te voren al zo'n vermoeden, en dat wordt door jullie dus bevestigd.

De foto's zijn flink bewerkt, het idee was om er een "dromerig" sfeertje aan te geven.  Daardoor worden de bloemen inderdaad zachter/onscherper.

ter illustratie het origineel van foto1:

Groet,

Robert

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2009, 19:51:59 »
Ik ga helaas mee met de rest hier.
Van de eerste vinkt ik de bloemen zeer zeker mooie en dat zachte heeft wel iets, maar de bokeh :(

De tweede doet mij ook niet zoveel, technische gezien zeker een goeie foto maar het mis inhoud.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2009, 10:18:11 »
Mooi kitsch ..  ;)

De eerste vind ik de zachtheid juist mooi. Ik merk wel dat ik steeds moet kijken naar dat blaadje wat onderaan net het kader raakt  ::) Maar dat kan mijn tik zijn hoor. De speling van de zon op de bloemen vind ik hier heel mooi,
De tweede ga ik met Sandra mee. Ik weet het niet zo goed. Hij is niet slecht, maar hij doet me niet zoveel..
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Sandra

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2009, 08:25:13 »
Hoi Ro,

Ik weet het eerlijk gezegd niet wat ik er van vindt. Zo op het eerste gezicht mooie plaat, maar ik vind de bokeh van nr. 1 erg onrustig en wolkerig. Ik zie liever een meer egale achtergrond. Het zonlicht wat zo hier en daar op een blad schijnt vind ik wel mooi, bloemen zien er heel zacht uit, al vraag ik me af of ze in het echt niet meer structuur hebben en dus wat scherpte ontbreekt.

Foto 2 vind ik moeilijk beoordelen, kan misschien wel een klasse foto zijn, maar persoonlijk houd ik niet van macro/close ups van stampers of andere onderdelen.
« Laatst bewerkt op: 17 april 2009, 08:25:40 door Sandra »

rgschild

• Gast
Magic Magnolias
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2009, 23:11:09 »
Natuurfoto's, maar dan anders.

Mooi of kitsch? Commentaar welkom!

Groet,

Robert

1.

2.