Het is vast niet fijn, maar ik ben het wel met Kees eens.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vlekken alleen het gevolg zijn van de aanwezigheid nevel (en dan met name de donkere vlekken).
De originele foto 2 vind ik daarentegen wel geslaagd!
greetz,
Erik
Ik heb geen probleem met de opmerkingen hoor, soms wel wat met de wijze waarop. Je zet hier foto's (tenminste ik) om commentaar en suggesties te krijgen hoe de foto door mensen ervaren wordt en wat er niet goed is c.q. beter zou kunnen, zowel in compositie als in beeld (bewerking). Niet iedereen maakt alleen maar schitterende foto's (hoewel sommigen daar wel van overtuigd zijn), maar ik doe dat zeker (nog) niet

.
Heb vanmiddag bij het bewerken ook lang zitten staren naar waar bepaalde zaken nu aan kunnen liggen. In de originelen zit het ook, dus het kan niet alleen aan het verscherpen liggen naar mijn idee.
De "witte vlekken" zitten ook in het origineel en worden in de update 2 juist iets versterkt. Ik heb zelf zitten denken of dit aan het feit ligt dat ik een uitsnede heb gemaakt???
Foto 2 vond ik qua compositie ook het meest geslaagd, de weglopende lucht, gelijk met de lijnen van de boom. Ben ik tenminste niet voor niets zo vroeg uit bed gegaan