Auteur Topic: gestolen  (gelezen 5010 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re:gestolen
« Reactie #54 Gepost op: 10 september 2011, 10:58:21 »
En dat is wat ik bedoel, ieder zijn smaak. ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die de K-5 weer te klein vinden en vervolgens het fijne kleine weer gorter maken door er een girp aan vast te hangen.

Voorbeeld 7D grootmodel  ;) zonder grip 820 gram
K-5 660 gram maar omdat sommige het te klein vinden komt er de grip bij.... gram ? = .... ?
Het zou mij niet om het gewicht gaan maar om de afmetingen. Ik heb grote handen en de Pentax-body's vind ik inderdaad aan de kleine kant.

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:gestolen
« Reactie #54 Gepost op: 10 september 2011, 10:58:21 »

RonHendriks

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #53 Gepost op: 10 september 2011, 02:41:16 »
En dat is wat ik bedoel, ieder zijn smaak. ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die de K-5 weer te klein vinden en vervolgens het fijne kleine weer gorter maken door er een girp aan vast te hangen.

Voorbeeld 7D grootmodel  ;) zonder grip 820 gram
K-5 660 gram maar omdat sommige het te klein vinden komt er de grip bij.... gram ? = .... ?

Ik denk wel dat K-5'jes vaker met een gemiddeld kleiner lensje (zo'n leuke limited prime) gebruikt worden en dat die 7D nogal eens een vette 70-200 aan zich heeft hangen. Die grammetjes van de body zullen het verschil dan niet meer maken denk ik.

Offline Johan-Paul

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 486
  • Geslacht: Man
Re:gestolen
« Reactie #52 Gepost op: 10 september 2011, 02:08:42 »
ik vind alle reacties toch wel leuk.
echte pentax mensen, die andere merken echt niets vinden.
mensen die wat meer neutraal zijn, kwa merk.

maar ja, waar draait het om.
we zijn allemaal mensen die fotografie erg leuk vinden, daar draait het om.
en ach, met welk merk camera die foto's gemaakt worden...
een mooie foto is leuk.
met fotografie bezig zijn, is leuker.

Johan-Paul
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0~F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |

kdj4

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #51 Gepost op: 9 september 2011, 19:38:23 »
En dat is wat ik bedoel, ieder zijn smaak. ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die de K-5 weer te klein vinden en vervolgens het fijne kleine weer gorter maken door er een girp aan vast te hangen.

Voorbeeld 7D grootmodel  ;) zonder grip 820 gram
K-5 660 gram maar omdat sommige het te klein vinden komt er de grip bij.... gram ? = .... ?

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:gestolen
« Reactie #50 Gepost op: 9 september 2011, 19:37:32 »
Veel plezier met je 60D, heerlijke camera met veel mogelijkheden. Het zal soms een voorruitgang zijn tov Pentax, soms een achteruitgang, net wat jij belangrijk vind. Het grote verschil TOV Pentax zijn alle instelmogelijkheden die Pentax heeft (TAv, catch-in-focus, noise reduction per iso-waarde, etc) en Pentax niet.

Ik zie Pentax als een merk voor hobbyisten, en Canon als merk voor iedereen. Vergelijk het met Canon als Volkswagen en Pentax als Subaru.

Canon heeft zeker meer objectieven.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:gestolen
« Reactie #49 Gepost op: 9 september 2011, 19:26:35 »
Dit is natuurlijk ook persoonlijk want als ik de K-5 in handen heb is het net speelgoed zo klein maar een ander is er tevreden mee...
En juist dat compacte vind ik de kracht van Pentax. Niet zeulen met grote logge camera's, maar dezelfde topkwaliteit als de andere grote merken in een mooie, ergonomische en kleine verpakking.
Dát is Pentax! :dance:

Verder ben ik het helemaal eens dat de man achter de camera de foto maakt. Johan-Paul wens ik daarom ook veel foto-plezier met z'n Canon 60D!
« Laatst bewerkt op: 9 september 2011, 19:30:04 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

kdj4

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #48 Gepost op: 8 september 2011, 21:27:07 »
Johan geeft het al aan waren zijn spullen niet gestolen dan was hij zeker niet overgegaan.
Zijn keus snap ik wel want nu kan hij samen met z'n broer wat lenzen uit wisselen.
Tot nu heb ik zelf nooit iets geleend om te proberen, ik zie iets op internet en denk dat lijkt me wel wat en als ik het geld er voor heb koop ik het. alles wat ik nu van canon heb, heb ik gekocht zonder ooit in handen te hebben gehad.  
Ik heb wel de kans gehad om dingen uit te proberen, mijn buurman werkt met de canon 50D en een stel lenzen. mijn zwager werkt met de 7D plus canon lenzen 24-105 L, 100mm macro , en de canon 100-400 L. collega fotograaf van de krant van hier werkt met de 5D mark II plus canon 70-200 L f2.8 type II , 300mm f2.8 L , 16-35 L 2.8. kortom keus genoeg om te proberen ;) maar zo ben ik niet, als ik iets zie en denk dat lijkt me wel wat en ik heb het geld er voor dan koop ik het, beetje de stijl van Ron  :D

En als ik hier lees dat de 60D aanvoelt als een stuk plastic dan wil ik zeggen het is maar net wat je geloven wilt, of wat je lezen wilt.
Hier een test van de 60D http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/reviews/review_canon_60d.asp waar ze juist aangeven dat het niet plastic aanvoelt. Dit is natuurlijk ook persoonlijk want als ik de K-5 in handen heb is het net speelgoed zo klein maar een ander is er tevreden mee.

Nogmaals welke keuze je ook maakt er is geen cam perfect. En vergeet niet dat de man achter de cam de foto maakt. ik maakte met mijn penatx k100 plm €400 vaak mooiere foto's dan sommige hier met de K10 plm €1000.


Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:gestolen
« Reactie #47 Gepost op: 8 september 2011, 20:24:55 »
Wellicht toch maar even het nieuws van Pentax afwachten? Wie weet waarmee ze binnenkort gaan komen en zit je daar met een Canon.......

Offline Johan-Paul

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 486
  • Geslacht: Man
Re:gestolen
« Reactie #46 Gepost op: 7 september 2011, 21:26:30 »
@Ron

Ron heeft gelijk.
Er zijn niet zoveel verschillen tussen de D60 en D7.
De D60 is glasgevuld polycarbonaat (PC) een zeer sterke en taaie kunststof, de D7 heeft een magnesium legering, D7 is ook maar 65 gram zwaarder.
Verder heeft de D7 meer focusmeetpunten en een iets snellere AF.
De D60 heeft een kantelbaar scherm, misschien soms makkelijk maar kan ook weer kapot.
Ach, ik heb nog niets aangeschaft dus ik kan nog kiezen, maar een prijsverschil van 400 euro vind ik toch veel.
Ik weet ook niet op Canon binnenkort nog met een nieuw model komt in deze range, beide body's zijn al weer een tijdje op de markt.

Als ik nieuwe spullen heb, laat ik het wel weten.

@Eviz
Ja, mijn avatar laat ik met Canon redelijk in de steek. Ik was er ook nooit vanuit gegaan dat mijn spullen gestolen zouden worden, anders zou ik nooit een overstap gemaakt hebben. En met de P30 en K10D had ik op die momenten, en voor dat geld, hele mooie camera's.

JP
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0~F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |

RonHendriks

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #45 Gepost op: 7 september 2011, 17:20:45 »
Tsja de 60D is een mooie lichte camera met dezelfde sensor als de 7D. Lijkt me een prima keuze. Straks heb je naast de K-5 ook een K-s (of zo) met dezelfde sensor. Toch een keuze voor een flinke jongen of een leuke kleinere camera die ieder voor zichzelf moet maken.

patrick91

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #44 Gepost op: 7 september 2011, 17:02:47 »
Wil me wel een beetje aansluiten en de 60d lijkt me ook niet de beste keus.. had paar 100 hoger gaan zitten en de 7d gekocht.. wellicht is een ruilen nog een optie nu je hem nog niet lang hebt..

heb de 7d ook in handen gehad... ik vind het een superding.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:gestolen
« Reactie #43 Gepost op: 7 september 2011, 08:41:58 »
Hoi Kees,

Ja, de keuze is gemaakt.
Ik ga de overstap maken naar Canon; 60D + EF-S 10-22 + EF 24-105, en later misschien nog een grotere zoom.
Waarom?

Het assortiment kwaliteitslenzen is groter, mijn broer heeft Canon (leuk voor uitwisselen van lenzen) zijn wel de belangrijkste redenen.

Maar voor alle duidelijkheid, als mijn spullen niet gestolen waren, was ik nooit overgestapt. Pentax was toch mijn eerste "liefde".

Maar ik zal het Pentax forum zeker blijven volgen.
In vergelijking met Canon is dit forum zeker mooier en overzichtelijker van opzet, complimenten!!

Johan-Paul


SPIJTIG, maar begrijpelijk. Ik vind dat je so wie so met je fikken van andermans spullen moet afblijven, maar nu zijn er wel héél veel gedupeerden! :(
Succes met de aanschaf en gebruik!

asplx

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #42 Gepost op: 6 september 2011, 23:31:45 »
Ach, misschien brengt de aanschaf van DIE Canon wel tot het inzicht, dat hij toch een K5 moet aanschaffen.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:gestolen
« Reactie #41 Gepost op: 6 september 2011, 23:13:58 »
"Eens Pentax, altijd Pentax" (jouw onderschrift bij je Avatar)  :-X  :-X  :-X  :-X  :-X.

Een overstap vanwege het feit dat je lensen met je broer kunt uitwisselen kan ik begrijpen, zeker als dat nog eens hoogwaardige objectieven zijn, de keuze uit meer kwaliteitsklasse qua objectieven bij Canon kan ik begrijpen ( in het kortere zoom-bereik en het tele-zoombereik) maar een 60D  :nocheer: :nocheer: :nocheer: :nocheer:

Ik hoop in elk geval dat de overstap je brengt wat je er van verwacht!

Succes!
Erik

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:gestolen
« Reactie #40 Gepost op: 6 september 2011, 22:02:40 »
Hoi Kees,

Ja, de keuze is gemaakt.
Ik ga de overstap maken naar Canon; 60D + EF-S 10-22 + EF 24-105, en later misschien nog een grotere zoom.
Waarom?

Het assortiment kwaliteitslenzen is groter, mijn broer heeft Canon (leuk voor uitwisselen van lenzen) zijn wel de belangrijkste redenen.

Maar voor alle duidelijkheid, als mijn spullen niet gestolen waren, was ik nooit overgestapt. Pentax was toch mijn eerste "liefde".

Maar ik zal het Pentax forum zeker blijven volgen.
In vergelijking met Canon is dit forum zeker mooier en overzichtelijker van opzet, complimenten!!

Johan-Paul


Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van een nieuwe camera natuurlijk! Schiet ook vast mooie plaatjes.

Maar hé bah! Wat zonde nou! En dan ook nog een 60D, de camera die zelfs onder de canonians niet al te geliefd is volgens mij ;). Zo'n plastic ding, met slechte ergonomie en karakterloze 'blob'-styling. 850 euro de goedkoopste zie ik hier, daar had je zeer binnenkort ook een K5 van kunnen kopen, die toch wel boven de 60D staat.

Zoals ik zei ;D heel veel plezier met de nieuwe aankoop en plaats gerust nog is wat foto's bij de vreemdgangers! (straks komt er nog is een canon-afsplitsing van dit forum...)
« Laatst bewerkt op: 6 september 2011, 22:05:56 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #39 Gepost op: 6 september 2011, 20:25:33 »
Aan de andere kant lees je steeds meer verhalen over van die randdebielen die je op straat beroven en dus onder bedreiging al je spullen opeisen.

Als ik mijn monopod mee heb dan denk ik niet dat zo iemand blij wordt van het overvalplan.


Ik ga de overstap maken naar Canon; 60D + EF-S 10-22 + EF 24-105, en later misschien nog een grotere zoom.

Dat is ook een behoorlijk nette set. Veel plezier ermee.

JohnnieS

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #38 Gepost op: 6 september 2011, 20:24:10 »
Hoi Kees,

Ja, de keuze is gemaakt.
Ik ga de overstap maken naar Canon; 60D + EF-S 10-22 + EF 24-105, en later misschien nog een grotere zoom.
Waarom?

Het assortiment kwaliteitslenzen is groter, mijn broer heeft Canon (leuk voor uitwisselen van lenzen) zijn wel de belangrijkste redenen.

Maar voor alle duidelijkheid, als mijn spullen niet gestolen waren, was ik nooit overgestapt. Pentax was toch mijn eerste "liefde".

Maar ik zal het Pentax forum zeker blijven volgen.
In vergelijking met Canon is dit forum zeker mooier en overzichtelijker van opzet, complimenten!!

Johan-Paul


Iedereen maakt zijn of haar Keus.
Succes in iedergeval,laat wel eens wat Foto's zien in de speciale hoek.
Ik denk dat er nog wel meer zullen gaan volgen :'(
Mvg,
JohnnieS

Offline Johan-Paul

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 486
  • Geslacht: Man
Re:gestolen
« Reactie #37 Gepost op: 6 september 2011, 20:17:49 »
Hoi Kees,

Ja, de keuze is gemaakt.
Ik ga de overstap maken naar Canon; 60D + EF-S 10-22 + EF 24-105, en later misschien nog een grotere zoom.
Waarom?

Het assortiment kwaliteitslenzen is groter, mijn broer heeft Canon (leuk voor uitwisselen van lenzen) zijn wel de belangrijkste redenen.

Maar voor alle duidelijkheid, als mijn spullen niet gestolen waren, was ik nooit overgestapt. Pentax was toch mijn eerste "liefde".

Maar ik zal het Pentax forum zeker blijven volgen.
In vergelijking met Canon is dit forum zeker mooier en overzichtelijker van opzet, complimenten!!

Johan-Paul
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0~F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:gestolen
« Reactie #36 Gepost op: 6 september 2011, 08:39:53 »
@Ron,

Ik zit inderdaad alweer te kijken naar iets nieuws.
K5, K7 or K-r.
Moet eens kijken wat de verschillen allemaal zijn.
En misschien mag ik het hier niet zeggen, maar een Canon sluit ik ook niet uit, ook gezien de overname van Pentax door Ricoh, weet nog niet wat ik hier van moet denken.

JP

Blijkbaar de keus al gemaakt  :'(  omdat je 55-300 verkoopt?

asplx

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #35 Gepost op: 12 augustus 2011, 15:40:09 »
:clap2:

Duidelijk verhaal.

Ruurd

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:gestolen
« Reactie #34 Gepost op: 12 augustus 2011, 15:06:26 »
Klopt, Ron, dat staat in de toelichting, maar in de eigenlijke voorwaarden vind ik 't allemaal niet erg duidelijk omschreven. Wanneer wordt iets als een plotselinge, van buiten komende gebeurtenis beschouwd? Als een statief+camera door een plotselinge windvlaag in de vijver valt? En wat als je zelf struikelt en de hele handel in het water stort? Als je klunzig bent en een glas limonade over je camera gooit (maakt waarschijnlijk niet eens veel uit voor een WR Pentax-camera met dito lens) of ook als je door een plotselinge niesbui diezelfde limonade knoeit?

Bij schade wordt uitgegaan van de feitelijke voorwaarden. 't Kan best meevallen, hoor, maar zoals gezegd, ik vind ze niet uitblinken door duidelijkheid.  ::)

Ik heb dus deze verzekering een paar maanden geleden afgesloten.
Om even te antwoorden op een aantal dingen die gezegd zijn en die mensen zich terecht afvragen:

1 Ik had ook het idee dat het wat summier staat beschreven in de polis. 'Elk van buitenkomend onheil' hebben ze het over. Ik heb dit via de mail en telefoon duidelijk gekregen, het gaat echt om bijna alles.
   - Wat ik van de tussenpersoon begreep is het een zeer coulante verzekering, hij is immers ook niet zomaar voor iedereen af te sluiten, het kost wat moeite. Mensen die lenzen kapot hebben laten vallen kregen gewoon geld terug etc., hij is immers ook niet zomaar voor iedereen af te sluiten. Wat ze eigenlijk bedoelen naar mijn idee is 'Elk schadegeval buiten je eigen opzet om'.
   - Veel verzekeringen worden opgedreven door mensen die fraude-claims indienen, misschien een raar vooroordeel, maar ik heb het idee dat de meeste fotografen serieus met hun hobby bezig en wel eerlijke mensen zijn. Dan kan een verzekeraar ook wat makkelijker worden in het uitkeren en een polis met ruime dekking bieden, als na verloop van tijd blijkt dat de kosten voor de verzekeraar relatief laag uitvallen. Dit is volgens mij de enige reden voor zo'n brede dekking, geen eigen risico, 2de hands spullen, zonder bon. Het blijft immers een bedrijf wat winst moet maken, een product dat veel soepeler is dan de concurrentie is alleen leuk als het zich ook terug kan betalen ;)

2 De uiteindelijke verzekeraar is Nationale Nederlanden (staat bovenaan de polis). Echter alles verloopt via een tussenpersoon, even bellen en er wordt meestal direct opgenomen, geen wachttijden. Mail wordt ook snel beantwoord/bevestigd.

3 Nieuw gekochtte spullen (nieuw/2de-hands) moet je even voor mailen, bonnen e.d. hoeven niet mee gestuurd te worden. Gewoon 'naam product', 'serienummer' en 'aankoopbedrag'. 2 minuten werk.
  - Je moet dan bijbetalen voor het nieuwe product. Verkoop je iets, dan kan je het van de verzekering af laten halen en vind er terugbetaling plaats.

4 Je moet donateur worden van de NVN, dat klopt, is slechts 15 euro per jaar en dan krijg je een donateurnr. waarmee je de verzekering kan aanvragen.

5 Het stukje wat Ron citeerde over diefstal uit een voertuig is iets om op te letten, maar niet veel anders dan bij welke verzekering dan ook. Je moet bijvoorbeeld zorgen dat de spullen niet in het zicht liggen en dat je raam niet open stond ;)(aannemelijk dat je niet in zorg tekort bent geschoten). Als het anders kan dan laat ik de spullen nooit in een voertuig liggen. Als ze wel in een voertuig liggen, dan is dat op dat moment de veiligste optie.

6
ik geloof 30 euro per 1000 euro voor werelddekking en volgens mij 20 euro per 1000 euro voor alleen europa. Je kan europa-dekking tegen bijbetaling ook tijdelijk uitbreiden naar werelddekking. Het is echter al snel goedkoper om gewoon het hele jaar voor werelddekking te verzekeren.

Verzekeren blijft een keuze ;) Het geeft mij rust en vrijheid om de spullen te gebruiken hoe/waar/wanneer ik wil.

Nog meer vragen?
  
 
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2011, 15:17:05 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Jeroen_Cox

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2011, 13:30:08 »
Aan de andere kant lees je steeds meer verhalen over van die randdebielen die je op straat beroven en dus onder bedreiging al je spullen opeisen. 
daar voor ben je (ik tenminste) met je inboedel verzekering dus wel verzekerd... van de week nog over gehad met mijn adviseur.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:gestolen
« Reactie #32 Gepost op: 9 augustus 2011, 11:37:30 »
............... (tenzij je nooit iets koopt) ..............

Zoals de meesten hier dus..... :D :D :D :D

Een van de dingen die je ook telkens ziet is dat je niet een bedrag verzekerd, maar elk stuk apart. Je moet dus regelmatig je lijst met verzekerde waar updaten (tenzij je nooit iets koopt) en dan moet je wel elke keer weer opnieuw poliskosten betalen. Dingen die niet op de lijst staan zijn ook niet verzekerd. Als je een fotoset als een geheel bedrag kon verzekeren had je dat probleem niet en je moet nog steeds met bonnen je eigendom claimen.

En ik denk ook steeds nieuwe polis met verhoging verzekerd bedrag en dus steeds assurantiebelasting (die net begin dit jaar omhoog is gegaan).
Volgens mij is het inhuren van een body-guard, lees gear-guard goedkoper  :D

RonHendriks

  • Gast
Re:gestolen
« Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2011, 10:10:35 »
Een van de dingen die je ook telkens ziet is dat je niet een bedrag verzekerd, maar elk stuk apart. Je moet dus regelmatig je lijst met verzekerde waar updaten (tenzij je nooit iets koopt) en dan moet je wel elke keer weer opnieuw poliskosten betalen. Dingen die niet op de lijst staan zijn ook niet verzekerd. Als je een fotoset als een geheel bedrag kon verzekeren had je dat probleem niet en je moet nog steeds met bonnen je eigendom claimen.

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re:gestolen
« Reactie #30 Gepost op: 9 augustus 2011, 00:28:31 »
Haha, Edzo, aan dat pistool ga ik maar niet beginnen, hoewel al die tijd die je aan het fotograferen kunt besteden wel verleidelijk is.  ;) Maar ik ben eigenlijk wel op zoek naar een goeie verzekering voor alle fotogerelateerde zaken en ik kom er alleen maar tegen die ik niet helemaal jofel vind, zeg maar.  >:(
K-5 en wat lenzen