Auteur Topic: NYC in de zon  (gelezen 3344 keer)

Offline Soap

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:NYC in de zon
« Reactie #26 Gepost op: 10 augustus 2011, 23:05:01 »
Kan ook, maar overige klinkt mij altijd als een net niet categorie en
dit idee gaat specifiek over reisfotografie.

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #26 Gepost op: 10 augustus 2011, 23:05:01 »

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2011, 22:31:19 »
Nou een van de motiveringen zou kunnen zijn dat soms een aantal foto's in 1
topic meerdere fotografie disciplines bevat, maar toch onder 1 "Onderwerp" vallen.

Dat gebeurd bij reisfotografie dus bijvoorbeeld erg snel. Architectuur, portretten, landschap, dieren en nog veel
meer platen door elkaar.
Bij mij heeft iemand weleens gevraagd in een geplaatst topic; "Waarom zet je die foto's dan niet los per topic neer?"
Maar dat vind ik weer meer als spam overkomen en topics vullen en ik vind dat dan meer passen in mijn ene topic
over bijvoorbeeld mijn reis naar New York, Florida, etc.
maar dat is natuurlijk hoe ik het zie of zou willen presenteren.

Maar wil er geen punt verder van maken, lijkt mij een leuke toevoeging, maar als het niks is...dan is het niks  :D

forumonderdeel fotohoek > 'Overig' ??

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #24 Gepost op: 10 augustus 2011, 14:10:07 »
Nou een van de motiveringen zou kunnen zijn dat soms een aantal foto's in 1
topic meerdere fotografie disciplines bevat, maar toch onder 1 "Onderwerp" vallen.

Dat gebeurd bij reisfotografie dus bijvoorbeeld erg snel. Architectuur, portretten, landschap, dieren en nog veel
meer platen door elkaar.
Bij mij heeft iemand weleens gevraagd in een geplaatst topic; "Waarom zet je die foto's dan niet los per topic neer?"
Maar dat vind ik weer meer als spam overkomen en topics vullen en ik vind dat dan meer passen in mijn ene topic
over bijvoorbeeld mijn reis naar New York, Florida, etc.
maar dat is natuurlijk hoe ik het zie of zou willen presenteren.

Maar wil er geen punt verder van maken, lijkt mij een leuke toevoeging, maar als het niks is...dan is het niks  :D

jjw

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 10 augustus 2011, 13:48:43 »
Uh....oh.... :D

Ik zie het probleem niet van een topic over reizen, dat hoeft in principe niets (direct) met fotografie te maken te hebben en zou dus theoretisch in de stamtafel kunnen.
Mocht er wel fotografie in voorkomen dan kan het prima onder de kop 'algemeen'. Als mensen het daar over willen hebben in een apart topic, waarbij er geen foto's direct op het forum geplaatst worden, wat is dan het probleem? Het is niet alsof er een aparte categorie gesuggereerd wordt, het is 1 regeltje in een gigantische lijst met topics, bij geen interesse zakt het vanzelf weg.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #22 Gepost op: 10 augustus 2011, 13:39:08 »
Stel het gerust voor, in een NY topic zagen de heren geen brood, ook wel begrijpelijk om een wildgroei aan dat soort topics te voorkomen.
Wat mij betreft kan het prima in de stamtafel? En dan gewoon met linkjes naar foto's? Gaat u gang :)
Over een apart reistopic moeten we nog eens diep over nadenken of dit echt een toegevoegde waarde heeft.
Iets dergelijks via De Stamtafel is onbespreekbaar, dat is de enige plek op het forum waar het over alles behalve fotografie mag gaan. Dat is toch een duidelijke zaak?!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

jjw

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 10 augustus 2011, 01:31:44 »
Yup....dat wordt mijn virtuele donkere kamer in....dagen zwoegen.... ??? :D

Maar een apart Reis topic is misschien ook een idee?
Vaak betreft dat toch een wat wisselende set aan foto's en verhalen erbij.

Stel het gerust voor, in een NY topic zagen de heren geen brood, ook wel begrijpelijk om een wildgroei aan dat soort topics te voorkomen.
Wat mij betreft kan het prima in de stamtafel? En dan gewoon met linkjes naar foto's? Gaat u gang :)

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #20 Gepost op: 9 augustus 2011, 09:59:00 »
3 vrouwen versus 1 man.
Tja: lost case zou ik zo zeggen  :D :D :D :D :D :D :D

Yup....dat wordt mijn virtuele donkere kamer in....dagen zwoegen.... ??? :D

Maar een apart Reis topic is misschien ook een idee?
Vaak betreft dat toch een wat wisselende set aan foto's en verhalen erbij.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #19 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:13:18 »
Met zoveel NY liefhebbers misschien een idee om een NY-verzameltopic aan te maken ;) kunnen we daar mooi allerlei foto's in kwijt + tips over locaties, reizen etc. etc. :)?

Goed idee. Jammer dat mijn foto's van destijds nog analoog zijn...... wel gemaakt met mijn SFX overigens.

Dat komt natuurlijk ook doordat het salaris in de service-sector grotendeels gebaseerd is op fooien, loop je dus met een chagrijnig gezicht en doe je niet je best, dan zal je ook minder snel fooi krijgen. Mensen doen dus harder hun best, in Nederland maakt het vaak weinig uit.

In Nederland geef ik ook altijd behoorlijke fooi, maar resultaat hetzelfde. Eten wordt op de tafel gesmeten, kan geen lach vanaf en ze vinden je maar erg lastig als klant. Even zwart wit,er zijn gelukkig ook veel uitzonderingen. Ook na geven van de behoorlijke fooi vaak weinig tot geen respons.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #18 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:10:13 »
Ik heb ook de expliciete opdracht gekregen van mijn 3 reisgenoten (m'n vrouw, moeder en zusje...) om nu eens
met mijn foto's op de proppen te komen  :D

Maar een mini meet @NY zou wel een leuk tripje zijn zeg!

3 vrouwen versus 1 man.
Tja: lost case zou ik zo zeggen  :D :D :D :D :D :D :D

jjw

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 8 augustus 2011, 15:50:11 »
Met zoveel NY liefhebbers misschien een idee om een NY-verzameltopic aan te maken ;) kunnen we daar mooi allerlei foto's in kwijt + tips over locaties, reizen etc. etc. :)?

Yep, inderdaad. En wat je zegt, of ze het nu menen of niet (ik denk van niet) maar ze proberen je echt te pleasen. Dat is hier in Nederland toch wel anders als ik eerlijk ben. Veel verkopers staan er bij alsof het ze geen drol interesseert of ze nu wel of niet verkopen en in hotels en restaurants mis ik ook vaak enige betrokkenheid. Dat is in NY naar mijn idee toch wel anders.

Ben ook in Dubai geweest, ook een smeltkroes van allerlei nationaliteiten. Geen criminaliteit daar, maar ook weinig tot geen "sfeer". In Dubai kreeg ik meer het gevoel van "individualisme" dan in NY.

NY "bruist" inderdaad en als je ergens in een winkel, café, hotel of restaurant bent dan ben je echt "klant" en voel je je ook klant.
Dat komt natuurlijk ook doordat het salaris in de service-sector grotendeels gebaseerd is op fooien, loop je dus met een chagrijnig gezicht en doe je niet je best, dan zal je ook minder snel fooi krijgen. Mensen doen dus harder hun best, in Nederland maakt het vaak weinig uit.

Had verder ook wel het idee dat de stad je 'omarmd' en je er snel een onderdeel van voelt. Dat is eigenlijk best onzinnig, want alles is best individualistisch, mensen leven/lopen langs elkaar heen en je kent eigenlijk niemand. Is een gevoel dat bij de stad hoort denk ik. 
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2011, 16:00:01 door jjw »

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #16 Gepost op: 8 augustus 2011, 10:09:44 »
Ik heb ook de expliciete opdracht gekregen van mijn 3 reisgenoten (m'n vrouw, moeder en zusje...) om nu eens
met mijn foto's op de proppen te komen  :D

Maar een mini meet @NY zou wel een leuk tripje zijn zeg!

Offline Will

• Senior Member
  • **
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
« Reactie #15 Gepost op: 5 augustus 2011, 21:09:20 »
Ik heb geluk mijn  sponsor heeft voor de 1e week van oktober al de sponsor bijdrage gestort,  ;)
Wel heb ik de opdracht meegekregen dit keer wel een foto boek te maken en niet zoals de laatste keer de vakantie de vakantie te laten zijn en de foto's alleen als screensaver te gebruiken.
 ;D

K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #14 Gepost op: 5 augustus 2011, 19:58:24 »
Mijn voorkeur zou zijn elk jaar een weekje maar tja budget>>>>

Een Pentax Mini Meet?
Alleen nog een goede forum sponsor vinden  :D

Offline Will

• Senior Member
  • **
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
« Reactie #13 Gepost op: 5 augustus 2011, 19:55:43 »
Als je van Steden en actie houd dan is volgens mij New York echt de place to be.
In verband met werk en sport verleden heb ik heel veel plaatsen en wereldsteden bezocht maar voor mij staat New York toch ook met stip als stad op 1.
De stad komt immens op je over gebouwen, mensen, drukte, hectiek, lawaai.  Gewoon het leven op straat daar moet je van houden en in New York geldt zeker daar gebeurt het en moet je het beleven.
Amerikanen in zijn algemeenheid zijn natuurlijk overdreven, oppervlakkig, vriendelijk en alles is gemaakt en niet echt gemeend. Hierdoor voel je je wel snel op je gemak. Ze zijn erg chauvinistisch waardoor voor hen natuurlijk alles geweldig en greater is en kom hier maar eens overheen.
Ik heb in New York nooit echt het gevoel van onveiligheid maar ben er toch altijd wel op mijn hoede.
Mijn voorkeur zou zijn elk jaar een weekje maar tja budget>>>>
K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #12 Gepost op: 5 augustus 2011, 18:28:54 »
Dank je wel!

/offtopic (maar dat vind deze NY ganger niet erg)
Inderdaad, ook in Florida was zo'n open, vriendelijke en op service gerichte houding van de mensen heel normaal.
Nep of niet, maar een sjago verkoper kom je bijna niet tegen!
Er lijkt veel grotere betrokkenheid en trots te zijn...ja ik mag dat wel  ;)

Wat ik in NY hard was dat je na een dag of 2 je er al makkelijk "thuis" voelt tussen die smeltkroes van locals.
Hadden jullie dit ook?

Yep, inderdaad. En wat je zegt, of ze het nu menen of niet (ik denk van niet) maar ze proberen je echt te pleasen. Dat is hier in Nederland toch wel anders als ik eerlijk ben. Veel verkopers staan er bij alsof het ze geen drol interesseert of ze nu wel of niet verkopen en in hotels en restaurants mis ik ook vaak enige betrokkenheid. Dat is in NY naar mijn idee toch wel anders.

Ben ook in Dubai geweest, ook een smeltkroes van allerlei nationaliteiten. Geen criminaliteit daar, maar ook weinig tot geen "sfeer". In Dubai kreeg ik meer het gevoel van "individualisme" dan in NY.

NY "bruist" inderdaad en als je ergens in een winkel, café, hotel of restaurant bent dan ben je echt "klant" en voel je je ook klant.

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2011, 13:56:26 »
Weer even ON-topic,

Amazing picture from a wonderfull ladie with a huge wow effect.

[fantastic]

Dennis
Dank je wel!

/offtopic (maar dat vind deze NY ganger niet erg)
Inderdaad, ook in Florida was zo'n open, vriendelijke en op service gerichte houding van de mensen heel normaal.
Nep of niet, maar een sjago verkoper kom je bijna niet tegen!
Er lijkt veel grotere betrokkenheid en trots te zijn...ja ik mag dat wel  ;)

Wat ik in NY hard was dat je na een dag of 2 je er al makkelijk "thuis" voelt tussen die smeltkroes van locals.
Hadden jullie dit ook?

densch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2011, 13:09:19 »
Weer even ON-topic,

Amazing picture from a wonderfull ladie with a huge wow effect.

[fantastic]

Dennis

jjw

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 5 augustus 2011, 12:57:56 »
Om ook even off-topic in te haken (ik geloof dat de NY bezoekers hier het niet erg vinden ;)) ik heb eigenlijk de hele V.S. als open en zeer vriendelijk ervaren. Het vooroordeel is dat het allemaal overdreven en nep is. Naar mijn idee zijn mensen inderdaad vaak erg snel enthousiast en vriendelijk (awesome, amazing, wonderful, fantastic, wow, great, etc.) maar menen ze dit ook echt. Omdat wij ons hier in Europa misschien wat minder snel zo uitbundig uitdrukken, hebben we misschien al snel het gevoel dat het nep en overdreven is.

En de vibe die in NY hangt is gewoon geweldig :) Alleen de blik op de skyline als je vanaf het vliegveld naar manhattan rijdt!

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2011, 12:44:05 »
Mooie foto en inderdaad groot contrast, de drukke stad en een relaxte "misses Soap".

Bij mijn bezoek aan NY, juli 2001, heb ik NY ook als een bruisende, zeer drukke stad ervaren, met vriendelijke mensen. Of die vriendelijkheid nu "schijn" is of niet, ze zijn in ieder geval open en vriendelijk. Dat kun je van veel andere volkeren niet zeggen (kijk bijvoorbeeld dicht bij huis de gemiddelde Fransoos). Wel bijzonder was dat ik op 2 juli 2001 op één van de twintowers stond en deze iets meer dan 2 maanden later er niet meer was. Heel bijzonder gevoel was dat voor mij bij het zien van de beelden op 11-9-2001.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2011, 11:48:12 »
Hi Cire, ik hoor veel mensen inderdaad anders beweren, maar ook ik heb NY ervaren als een open, vriendelijke en fascinerende omgeving! Vervelende val, met hopelijk geen blijvende gevolgen?? Hoop dat de pub een boel heeft goed gemaakt  ;)

Een pub (s)maakt altijd goed, ook als je niet valt.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline chrizz

• Super Pentaxian
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2011, 19:44:25 »
Hele leuke plaat Soap! Inderdaad een leuke tegenstelling.

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2011, 09:52:14 »
Leuke foto en inderdaad de tegenstelling doet het hier.
Een fractie donkerder misschien (echt een fractie, het moet wel zonnig blijven)

Even off topic
Vorig jaar januari was ik ook in NY.
's-avonds rond 23:00 uur stak ik over op timesquare. harstikke druk, maar dat is het daar altijd.  Door nog onbekende oorzaak stuikelde ik en kwam languit op de grond terecht.
Gezicht geschaafd en open,  tand door de lip, bloeden als een rund
Meteen diverse mensen om me heen, Het verkeer stopte vanzelf.
Met alle vriendelijkheid werd ik geholpen en mee naar de andere kant geholpen. Met papieren zakdoekjes werd mijn gezicht schoongemaakt. Zelden heb ik zoveel zorg en aandacht van wild vreemden meegemaakt. Mijn vrienden hadden niets in de gaten en waren doorgelopen op zoek naar een leuk café (irish pub, daar vlak bij); achteraf dachten ze dat ik foto's was aan het maken.  Twee Amerikanen hebben mij toe begeleid naar die pub.
De vriendelijkheid van de NYers is mij altijd bijgebleven. Dat is een van de vele redenen om nog eens terug te gaan naar die fascinerende stad
cire

Hi Cire, ik hoor veel mensen inderdaad anders beweren, maar ook ik heb NY ervaren als een open, vriendelijke en fascinerende omgeving! Vervelende val, met hopelijk geen blijvende gevolgen?? Hoop dat de pub een boel heeft goed gemaakt  ;)

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2011, 00:31:15 »
Leuke foto en inderdaad de tegenstelling doet het hier.
Een fractie donkerder misschien (echt een fractie, het moet wel zonnig blijven)

Even off topic
Vorig jaar januari was ik ook in NY.
's-avonds rond 23:00 uur stak ik over op timesquare. harstikke druk, maar dat is het daar altijd.  Door nog onbekende oorzaak stuikelde ik en kwam languit op de grond terecht.
Gezicht geschaafd en open,  tand door de lip, bloeden als een rund
Meteen diverse mensen om me heen, Het verkeer stopte vanzelf.
Met alle vriendelijkheid werd ik geholpen en mee naar de andere kant geholpen. Met papieren zakdoekjes werd mijn gezicht schoongemaakt. Zelden heb ik zoveel zorg en aandacht van wild vreemden meegemaakt. Mijn vrienden hadden niets in de gaten en waren doorgelopen op zoek naar een leuk café (irish pub, daar vlak bij); achteraf dachten ze dat ik foto's was aan het maken.  Twee Amerikanen hebben mij toe begeleid naar die pub.
De vriendelijkheid van de NYers is mij altijd bijgebleven. Dat is een van de vele redenen om nog eens terug te gaan naar die fascinerende stad
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2011, 23:16:18 »
nice one, leuke tegenstelling trouwens in alle rust op het drukste kruispunt, ze oogt in ieder geval zeer relaxed

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2011, 23:07:39 »
Dat is een heerlijk genietende dame.