Auteur Topic: mijn eerste foto van mijn dochter  (gelezen 4498 keer)

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes heline
Re:mijn eerste foto van mijn dochter
« Reactie #13 Gepost op: 8 juli 2011, 14:29:41 »
graag gedaan was gewoon te blij met me camera dat ik het gelijk wilde delen maar zal ze nog eens rustig lezen

:D :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #13 Gepost op: 8 juli 2011, 14:29:41 »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: 8 juli 2011, 14:25:05 »
heb me foto verandert ..in de juiste formaat want was elke keer iemand die zich denk er vreselijk aan stoorde :D :D :D
Ja, dat was ik! Ik heb inderdaad enkele pb's aan je gestuurd met het verzoek je foto van 1599px te verkleinen naar maximaal 900px. En voor als je het nog niet wist, ik ben beheerder van dit forum en tevens de moderator van dit board. Mijn taak is o.m. om er voor te zorgen dat de forumregels nageleefd worden en als het nodig is hierop te wijzen. (daarom dus...)

Lees s.v.p. de Spelregelregels Fotohoek eens aandachtig door. Het kan overigens ook nooit kwaad alle regeltjes eens goed door te lezen. Dat voorkomt veel misverstanden.

Bedankt dat je de foto hebt aangepast! :)

Vr.groet, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #11 Gepost op: 8 juli 2011, 13:59:22 »
heb me foto verandert ..in de juiste formaat want was elke keer iemand die zich denk er vreselijk aan stoorde :D :D :D

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #10 Gepost op: 6 juli 2011, 10:21:13 »
tnx ...en dat denk ik ook wel  :evil:

Offline Kyraike

• Senior Member
  • **
  • photo's I like it
« Reactie #9 Gepost op: 6 juli 2011, 10:19:25 »
we moeten het allemaal leren en met zulke goede adviezen gaat het vast wel lukken
lekker met je camera aan de slag en we gaan vast meerdere leuke en mooie foto's van je zien
Het begin is er in ieder geval wel
gr bianca
K-5 IIs,k20d- tamron 28-75mm F2.8,18-55mm pentax,70-300 tamron,28-300 tamron, 50mm f2,8 macro

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2011, 20:18:18 »
in eerste allemaal even bedankt voor jullie reaktie.....

enne commetaar geeft echt niet daar zijn we voor toch......

maar moet er wel even bijzeggen.....

ik maak momenteel alleen nog foto's in auto stand......tja ..ben nog helemaal aan het uitvogelen hoe of wat..dus de  iso heeft ie automatisch gedaan....

dan even terug te komen met het licht ...donderdag krijg ik mijn flitser ...want die was helaas nog niet binnen dan denk ik zo en zo dat het een ander plaatje word...weet het niet hoor..

maar hoop het wel ...

me dochter zat op de bank en ja ik was aan het proberen.....alleen ja achtergrond heb ik dan wel helemaal wit gemaakt ipv een vernsterbank.....

en : cire  ik vind het top geworden dus laat maar lekker staan altijd top als je tips krijgt toch moet het ook leren en ja ben natuurlijk geen proffesionele fotograaf ben hobby ist :D :D

maar ...tips altijd welkom ...hoor  en kritiek geen probleem daar leren we alleen maar van ..ik ga gewoon verder met oefenen ... en zal dan nog eentje plaatsen ......

nogmaals bedankt allemaal

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2011, 19:08:25 »
Erg mooie foto en ben het met het commentaar van Mike eens.
Een goede binnenkomer Heline!

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2011, 18:01:19 »
Goh... Jan....wat zijn we het toch vaak met elkaar eens ....
cire
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2011, 18:05:23 door cire »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

gnodde

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2011, 17:53:54 »
Ik ben het met de voorgaande commentaren eens, maar wil Cire nog wel even becomplimenteren voor de uitsnede: oogt mooi.

Jan.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2011, 17:48:33 »
Mike heeft al wat tips gegeven.
Maar ik vind de lichtoverstraling ook wel een sfeervol effect geven.
Ik vind het portret wel heel erg pontificaal in het midden staan, da's meestal minder fraai.
Als je naar professionele portretfotografie kijk zul je in de meeste gevallen, het lichaam niet recht voor de camera zien staan, dat draai namelijk altijd enigszins weg, terwijl het hoofd wel naar de camera blijft kijken en zelfs soms wat achterover hangt.
Doe je dat niet, dan wordt de schouderpartij in de meeste gevallen nogal massaal.
Let op met een tangverlichting, het gaat hier nog maar net...... Maar kan in sommige gevallen ook heel spannend zijn.
Ik ben zo vrij geweest een totaal andere uitsnede te maken van jouw foto.
IK denk dat er nu een veel verrassender beeld ontstaat
Maar ben je het er niet met mee eens en heb je liever deze versie niet op dit forum, dan haal ik 'm natuurlijk weg.

Overigens een leuke meid, hoor.... en ik hoop van haar in de toekomst nog meer foto's te zien
Cire

« Laatst bewerkt op: 5 juli 2011, 18:04:34 door cire »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2011, 17:05:18 »
Een leuk, ontspannen portret alvast, en met de tips van Newmikey ga je er nog meer uithalen.

in verband met tip 2: zelf vind ik niet dat een geportretteerd hoofd niet zou mogen "aangesneden" worden, integendeel: ik vind dat vaak een portret versterken. Maar ik begrijp wel waarom het hier stoort: het hoofd is hier maar heel eventjes aangesneden en dat oogt inderdaad niet mooi (oogt een beetje als een slordigheidje , veeleer dan dat het echt bedoeld is).

newmikey

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2011, 16:10:24 »
Zeker géén onverdienstelijk begin moet ik zeggen. desalniettemin kom je hier voor feedback en commentaar dus daar gaat ie:

1. Denk even aan de limieten van dit forum. Plaatjes mogen maar 900 pixels groot zijn
2. Jammer dat de top van haar hoofd er net niet opstaat. net alsof het afgesneden is en ik zou daar liever een mooi afgewerkt rond bolletje zien
3. Weet niet of ik de soft-focus bewerking zo mooi vind hier, het is gelokaliseerd op een voor deze foto onnatuurlijke plek: de beide schouders
4. Ga lager met je ISO! ISO 1600 had hier helemaal niet gehoeven. Gezien de EXIF heb je 1/160 aan f5.6 gebruikt. Je had waarschijnlijk net zo'n mooi resultaat gehad met 1/60 en f4 op ISO400 met meer detailscherpte
5. De linkerkant van het gezicht(voor ons kijkers rechts) is wat uitgebeten. Probeer het licht wat te verspreiden. De lagere ISO zal hier ook helpen posterizering te voorkomen
6. Ben zelf in het geheel géén portretexpert, verre van dat zelfs maar probeer de ogen in de nabewerking (je gebruikt Paint Shop Pro) wat op te lichten, de irissen wat meer kleurverzadiging te geven en het wit wat witter te maken.

Zo, ik hoop dat ik je niet ontmoedig maar zoals gezegd: het is een uitstekend begin en dat is mede te danken aan de ontspannenheid van je dochter - ze straalt en dàt moet je hebben.

Mike

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
mijn eerste foto van mijn dochter
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2011, 15:58:32 »
jaja  heb er even eentje gemaakt van mijn oudste dochter lisanne...

hoor wel wat jullie ervan vinden ..moet zeggen vind hem zelf  mooi omdat ik de kwaliteit van me andere camera nog voor me heb  :D :D

« Laatst bewerkt op: 8 juli 2011, 13:57:17 door heline »