Auteur Topic: Ik stel me hier gaarne voor  (gelezen 3376 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #25 Gepost op: 5 juli 2011, 22:08:54 »
Nee geen foto's van gemaakt  :(
Ik heb hier nog 2 Nikkormats liggen met deukjes erin, ze doen het nog prima. Morgen komt zelfs een koper langs die er weer mee wil fotograferen. Vind ik wel cool eigenlijk.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #25 Gepost op: 5 juli 2011, 22:08:54 »

asplx

  • Gast
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #24 Gepost op: 5 juli 2011, 21:58:21 »
Thanks. Eigenlijk ben ik nooit zo zuinig op mn fotospullen, enerzijds stom anderzijds moet zo'n camera er maar tegen kunnen denk ik dan maar zo. Heb vroeger met mn Nikkormat spijkers in een muur geslagen, dat ding bleef het ook doen... dus die K5 van me kan lachen...  :-\

En daar heb je foto's van gemaakt, natuurlijk...
Nou, dat lukt je met de huidge Nikons echt niet meer...

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #23 Gepost op: 5 juli 2011, 21:52:19 »
Thanks. Eigenlijk ben ik nooit zo zuinig op mn fotospullen, enerzijds stom anderzijds moet zo'n camera er maar tegen kunnen denk ik dan maar zo. Heb vroeger met mn Nikkormat spijkers in een muur geslagen, dat ding bleef het ook doen... dus die K5 van me kan lachen...  :-\
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #22 Gepost op: 5 juli 2011, 18:00:47 »
Nou ruig hoor, met die C8080 van jou 8). Ik heb'm idd wel eens door een professional gebruikt zien worden.

Overigens, PB-tje gestuurd over de voorzetlens.


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #21 Gepost op: 4 juli 2011, 18:52:52 »
Dank je Jan.
Die C-8080 is echt een monster... tijdens het fotograferen van een branding met de, toen net nieuw aangeschafte, batterypack eronder zette ik de camera op het zand neer. Ik lette even niet op en een golf zeewater spoelde over mn camera. De batterypack kon ik gelijk afschaffen, deed niets meer, maar de camera bleef het doen. De camera is een paar keer gevallen, voorop naast  de W- T knop zit een flinke scheur in de body, de metalen oogriemen zijn openversleten, het USB klepje klikt niet meer dicht, de statiefschroef bungelt leukraak in het gat, linksboven is een stukje van de body afgebroken, schrammen, krassen en butsen verfraaien het geheel als een professioneel gebruikt uitziende camera...   ::)
Maarrr de camera werkt nog!
Als je geen groothoek-voorzetlens heb, mag je de mijne wel hebben. Geef maar een gil...  :yahoo:

De spanning van die K5 stijgt zeker... ben er bijna.  ;D
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2011, 19:20:55 door Joop96 »
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #20 Gepost op: 4 juli 2011, 11:51:13 »
Dag Joop,

De spanning stijgt elke dag een beetje, maar zo'n K5-je zal niet teleurstellen. Mooi compact en toch superdegelijk, ook met de grip een lekker compacte combi.

Ook ik had en heb de C8080WZ, de complete set en gebruik hem nog wel eens, de mooiste bridge-systeemcamera ooit gemaakt. Degelijk, maar toch voelt mijn K200D + grip nog wat degelijker aan.

Veel plezier hier!

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #19 Gepost op: 3 juli 2011, 09:17:56 »
Dank je Dennis!
Echt versleten heb ik de camera's niet, maar hoop dat wel met de K5 te kunnen doen... alhoewel  ::) je weet maar nooit hoe zijn opvolger zal zijn... een K5 met een handige uitklapscherm zal mij niet doen huiveren de K5 om te ruilen...  (dat ik dat nu al durf te beweren terwijl ik nog geen K5 heb  :schaam:)  :)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

densch

  • Gast
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #18 Gepost op: 3 juli 2011, 09:05:33 »
Hallo Joop,

Geweldige foto's heb je al gemaakt.
Al die camera's..... heb geen idee wat voor modellen het allemaal zijn, maar als je ze allemaal al versleten
hebt dan heb je ruim voldoende ervaring. Dat laatste twijfel ik zowiezo niet aan.
Ik ben benieuwd naar jouw K5 foto's, nog maar ff w88 dan.
Veel plezier hier op dit forum.

Gr Dennis

asplx

  • Gast
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #17 Gepost op: 2 juli 2011, 22:27:15 »
Ja, de sfeer is hier anders, veel gemoedelijker.
Maar ik heb op het zusterforum toch een hoop opgestoken. :cheer: H
Ook hoe het niet moest, maar dat is een ander verhaal.

Groeten
Ruurd

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #16 Gepost op: 2 juli 2011, 20:27:56 »
Hoi Ruurd, heb je al bedankt bij topic analoge camera. Ik ben er echt blij mee en dit bewijst maar weer hoe fijn en goed een Pentaxforum is, vooral met hendelweggeefmensen als jij...  :)
Alhoewel ik hier maar kort ben, heb ook het andere Pentaxforum bekeken, kan ik inderdaad concluderen dat dit een gezellig cluppie is waarin ik veel kan leren. Pentax is nieuw voor mij, althans, ik heb nooit met Pentax gefotografeerd. Ik wilde eigenlijk een Olympus E-3 kopen maar ben voor de prachtige kwaliteit van de Pentax-lenzen gevallen, wat gelukkig niet zeer deed.
De meeste camera's van de lijst heb ik niet meer, ik verkocht en kocht weer een ander waardoor er altijd geld bij moest: had ik eindelijk een camera met een paar lenzen, ruilde ik die weer in voor een andere camera met een standaardlens. Was een beetje camerageil denk ik zo...  :schaam: Ik ben nu wijzer (euh...  :() en blijf nu maar wel camera- en merkgebonden.
Nogmaals bedankt!
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

asplx

  • Gast
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #15 Gepost op: 2 juli 2011, 19:48:26 »
Dag Joop,

Wij hebben al eerder gecommuniceerd met elkaar.
Heb je je hendeltje ontvangen?

Goed, welkom bij onze club. Je hebt een indrukewekkende lijst van camera's. Ik zou haast voorstellen, om de camera's die je NIET had maar te vermelden, dat scheelt vast schijfruimte... ;D

Je komt in een gezellig cluppie en soms is hier zelfs leerzaam.

Succes met knutselen.

Groeten,
Ruurd

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2011, 22:01:18 »
Nou Andre, dat is een stukkie kleiner maar gelukkig ook wat zwaarder. Zelf heb ik de K5 nooit 'live' gezien en zo op foto's lijktie een stuk groter...  ::) Bedankt voor het meeleven...  ;)

Bedankt Edzo! Dat met dat wijzer worden van mij moeten jullie maar niet zo op focussen, zo bijzonder grote fotograaf ben ik ook weer niet... ik ben meer van de creatieve zoals de foto's op mijn blog laten zien... ik zie vaak figuren, gezichten of bepaalde onderwerpen in vlekken, vuil, stukjes gescheurde papier of wat mij zo opvalt. Titels geef ik ook graag aan foto's op de zelfzeggende foto's na... (geloof ik). Misschien heb ik de lat voor mezelf te hoog gelegd...  ;D
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #13 Gepost op: 30 juni 2011, 21:45:36 »
Welkom Joop op dit gezellige en leerzame forum, maar dat heb je ondertussen als gast denk ik al ervaren.
Ik ben reuze benieuwd hoe de K5 gaat bevallen en zie met spanning je foto's tegemoet. Daar kunnen we gezien je ervaring met zijn allen weer wijzer van worden.

Groet
Edzo

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2011, 21:35:15 »
Hi Joop,
ik heb even de specs nagekeken cq opgezocht.
OM2 - 136 x 83 x 81 mm, gewicht body 550g
K5 - 131 x 73 x 97mm, gewicht body 660g

En ja, je kan dus zelf kiezen van een heleboel automatisch tot heel veel met de hand instellen  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #11 Gepost op: 30 juni 2011, 15:56:50 »
Dank je Andre. Je hebt gelijk, ik denk voldoende ervaring te hebben om ook met de K5 om te gaan alhoewel ik zeker besef dat het een poos zal duren eer ik de camera goed leer kennen en door en door weet te benutten. Natuurlijk wordt niet alles benut, maar beter iets teveel dan te weinig op de camera. Daar zal echter niet iedereen mee eens zijn. Het mechanische alles-wil-ik-zelf-in-mijn-hand-hebben periode ligt achter mijn rug ergens ver verscholen in een donker gat geheten verleden. Het alles zelf in willen stellen en met een losse belichtingsmeter is leuk maar niet meer voor mij.
Ik wist echter niet dat de K5 net zo klein is als de OM-modellen... dat wordt dan verder worstelen om een batterypack te bemachtigen...  :'( maar goed, dat heb ik er wel voor over...  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2011, 11:10:30 »
Welkom op het forum Joop. Ik hoop dat je snel die K5 in handen krijgt, tot die tijd alvast veel plezier hier.
Als ik dat lijstje met camera's doorneem dan heb je denk ik wel meer dan voldoende fotografie ervaring om met zo'n K5 aan de gang te gaan. Kwa afmetingen zal die K5 wel herinneringen oproepen aan die compacte Olympus OM modellen. 

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2011, 23:02:05 »
Dank je Henk, ik heb de K5 nog niet maar ik kan je verzekeren dat ik er nu ook al heel tevreden mee ben... laat staan als ik die prachtmachine in mijn handen heb.  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2011, 22:55:00 »
Hallo Joop, alle mooie dingen zijn gezegd maar toch hartelijk welkom. Ik heb de K5 ook en ben er dik tevreden over.

Gr. Henk

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2011, 22:37:50 »
 :) ik kan wel wat eerder foto's plaatsen Jan, maar ik hou niet zo van vreemdgaan... ik wil juist op een Pentaxforum Pentax hoog houden...  ::) met een beetje geluk heb ik die K5 wat eerder... Bedankt voor je reactie!

Newmikey... ook bedankt!   
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

newmikey

  • Gast
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #6 Gepost op: 29 juni 2011, 22:34:24 »
Ik heb even op je blog gekeken, en daar staat best wat leuks.


Sluit me aan bij Jan - daar staat heel wat creatiefs en leuks! Heb zo het idee dat wij van jou nog wel wat gaan leren...

Welkom dus!

gnodde

  • Gast
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2011, 22:27:58 »
Hallo Joop,
Nou dat belooft wat. Ik heb even op je blog gekeken, en daar staat best wat leuks.
En nu moet ik dus nog weer twee maanden wachten voor je hier foto's gaat posten.
Lekkere jongen ben je...  ;-) :cooll:

Jan.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2011, 22:09:40 »
Peter en Ron, bedankt voor jullie reactie. Peter, ik zal mijn profiel aanpassen, bedankt voor de tip!
Ron ook bedankt voor je tip, maar ik kan de K5 wel aan, al klinkt dit euh..  :D, ben het woord kwijt... laten we zeggen: bijdehand. Ik heb wel het één en ander aan digitale camera's in mijn handen gehad, lees veel fototijdschriften en heb graag geen eenvoudige toestel. Laat mij maar lekker knutselen met de K5. Aangezien ik ook wat toekomstige plannen heb met stockbureau's, (vroeger ook gedaan met dia's) ga ik wel voor kwaliteit en minimaal 12 megapixel. Dus: een K5...  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

RonHendriks

  • Gast
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2011, 21:55:36 »
Dag Joop,
een rijke ervaring in ieder geval. Welkom hier in ieder geval. Je kunt ook op marktplaats kijken voor een koopje van een 6 megapixel Pentax/Samsung camera Ist-geval of zo en als je geluk hebt koop je voor nog geen 100 euro een hartstikke leuke camera waar je prima mee kunt knutselen. De K-5 is zeker ook een hele leuke camera, maar niet altijd even eenvoudig.
Gr Ron.

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2011, 21:29:28 »
Nou..... da's nog 'ns een voorbeeldige manier van voorstellen!!

Van harte welkom op dit gezellige en vooral ook informatieve forum, Joop.

Met zo'n brok ervaring zijn de verwachtingen vwb. jouw bijdrage aan de Fotohoek natuurlijk hoog gespannen.
Laat maar eens snel wat zien!
En het maakt niet uit als de foto's gemaakt zijn met een andere dan een Pentax-camera............. daarvoor kun je terecht in de hoek Xtra! Vreemdgangers.

Op het forum zit een behoorlijk aantal K-5 gebruikers, dus in de aanloop naar de aanschaf van jouw eigen K-5 kun je je hier alvast verdiepen in alle ins-and-outs van deze prachtige camera.

Jouw blogsite kun je overigens vermelden in jouw profiel door het adres in te vullen bij Forumprofielinformatie onder Websiteadres.

Gr. en heel veel plezier op het forum en natuurlijk ook met fotograferen.
Peter



Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Ik stel me hier gaarne voor
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2011, 21:15:56 »
Hallo beste Pentaxgebruikers.
Mijn naam is Joop van der Wagt, 54 jaar en al een aantal dagen gast op jullie forum.
Ik las dat je je gratis kan registreren als je een Pentax camera bezit. Nu dan, gisteren heb ik mijn eerste Pentax binnen: Pentax S1a met zo'n opsteekmeter en Super-Takumar 1:2/55 mm lens. Vandaag kreeg ik de Pentax ME-super zwarte body met SMC-M 1:1.4/50 mm binnen.
Mijn eerste camera zo rond 1981/82 was een Petri MF-101a. Daarna volgden, in onwillekeurige volgorde:  Minolta XD-7, Minolta 9000AF, Canon F1nAE, Canon A1, Canon EOS-5, Nikkormat FT-2, Nikom EM, Nikon FE, Nikon FA, Nikon F801 + 801s, Olympus OM-1n, Olympus OM-2sp en Olympus OM-4Ti. Ik fotografeerde van 1991 t/m 1995 als freelance fotograaf voor de Haagsche Courant en deed o.a. bruidreportages.
Toen de digitale tijdperk doorbrak zag ik dat niet zo zitten en stopte ik met het fotograferen.
Van 1980 t/m 1998 werkte ik als rijksambtenaar bij het Ministerie van OCW, van 1986 t/m 1991 als vrijwillig brandweerman in Zoetermeer en vanaf 1998 ben ik kunstschilder. De laatste 4 jaren werk ik ook als thuishulp om diverse redenen, maar dat is een beetje teveel om dat nu allemaal op te noemen.
Enfin, jaren geleden in 2004 kocht ik, zonder enig verstand van digitale fotografie, een Olympus C-8080 Wide Zoom om mijn schilderijen op het net te krijgen. Deze camera is inmiddels in bezit van barsten, de oogriemen zijn versleten er zittten putjes in de frontlens en camera is in water gevallen (nog voor de barsten) maar doet het nog steeds... Ik heb um ter ruste gelegd en fotografeer nu met een Panasonic Lumix DMC-TZ3. Leuk dingetje maar meer ook niet. Nu wil ik zo graag een Pentax K-5. Ik heb hier op het forum veel van jullie hierover gehoord en ben zeer enthousiast over Pentax geworden. Over een maand of 2 kan ik de K5 aanschaffen.
Dan pas zal en kan ik hier foto's plaatsen. Intussen zal ik hier rondhangen en me als een voorbeeldige Pentaxfan gedragen. Ik heb ook een blogsite waarin ik foto's plaats, maar als ik het goed begrijp mag ik die site hier niet benoemen.
Nu mensen ik hoop dat ik niet teveel tijd van jullie heb gevraagd.
Vriendelijke groeten!
Joop, een Pentaxfan.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR