@asplx: Thanks voor je uitgebreide en onderbouwde eerdere antwoorden. Je afsluitende grap is een goeie

, maar weet je, hij was
nòg leuker geweest als ik ook echt een Amsterdammer was.
@Anvh: De reden dat ik op dit forum kom, is hoofdzakelijk om het over over fotografie te hebben. Dat kan zijn door zelf foto's te plaatsen, te reageren op foto's van anderen, of gewoon te leren van reacties op foto's in het algemeen. Daarnaast weet ik dat hier een aantal Mac/iPad/iPhone gebruikers zitten, dus als ik iets tegenkom waarvan ik het idee heb dat het handig kan zijn voor fotografen die minimaal één van die drie apparaten bezitten, dan maak ik er een berichtje over aan, omdat het delen van dit soort informatie nuttig is/kan zijn. En heb je geen Mac/iPad/iPhone, omdat je voorkeur b.v. uitgaat naar een ander platform, ook prima.
Het hachelt mij werkelijck den bout waar iemand mee werkt of voor kiest. Uiteindelijk gaat het net als bij fotografie om wat je er mee doet, niet om de specificaties e.d..
Ik heb eens even gekeken naar waar je zoal over post, en meestal gaat dat over camera/computer specificatie-geneuzel (mijn woordkeuze & interpretatie). Slechts zelfden gaan je posts inhoudelijk over fotografie (los van de apparatuur dus), en foto's post je al helemaal zelden. En de foto's die ik tot nu toe van je gezien heb, zijn zo weinig origineel/verrassend (mijn mening dus - geen bewering), dat het me ook weer niet verbaasd dat je het nagenoeg continue over specificaties van apparatuur hebt. Alsof je je ogenschijnlijk beperkte fotografische vaardigheden wilt verbergen achter apparatuur-geneuzel en een specificatie-brei!
Wat dit draadje betreft nog even dit: Je hangt graag de slimme allesweter uit (wederom, mijn interpretatie), dus i.p.v. allerlei flauwe dingen erbij te halen had je ook meteen op de website kunnen kijken die in de eerste post staat. Je had dan op basis daarvan je conclusies kunnen trekken en pro-actief kunnen zoeken naar een oplossing voor je eigen behoeften en die bevindingen hier melden.
Ik heb me een paar keer laten verleiden om met je in discussie te gaan over in mijn optiek totaal irrelevant specificatie-geneuzel, en dat leidt uiteindelijk tot helemaal niets voor waar het voor mijn gevoel hier om zou moeten gaan, t.w. fotografie. Jij jouw wereld, ik de mijne, laten we het daar bij laten en bij houden.