Auteur Topic: Cyberlink PhotoDirector  (gelezen 2040 keer)

asplx

• Gast
Re:Cyberlink PhotoDirector
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2011, 12:42:19 »
neergeladen? zal ik jou anders dood maken met een blije mus??? ;)

Dat is een lekker hapje voor de huis-reiger.... :cheer:
Stuur maar op...  :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2011, 12:42:19 »

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2011, 09:01:42 »
Lowngedood...

Bedankt.
Ruurd

neergeladen? zal ik jou anders dood maken met een blije mus??? ;)
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2011, 11:28:52 door Corros »
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

asplx

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2011, 01:40:07 »
Lowngedood...

Bedankt.
Ruurd

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2011, 01:08:15 »
Ik heb er op gereageerd.... Ik dus... voor op m'n huidige pc.

Groeten,
Ruurd

:) hier de benodigdheden voor dit programma, je kan in ieder geval een testversie draaien voor 30 dagen, kan je zien of het werkt
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

asplx

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2011, 00:54:11 »
Wie van jullie zou de gratis licentie graag willen hebben?

http://corrosphotoblog.blogspot.com/2011/07/cyberlink-photodirector-license.html

Ik heb er op gereageerd.... Ik dus... voor op m'n huidige pc.

Groeten,
Ruurd

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2011, 00:28:11 »
Wie van jullie zou de gratis licentie graag willen hebben?

http://corrosphotoblog.blogspot.com/2011/07/cyberlink-photodirector-license.html

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2011, 23:44:58 »
Het gaat hier om een consumenten raw converter. Zeg maar een Lightroom, maar dan simpeler

asplx

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2011, 14:33:56 »
:respect:

:clap2: :clap2: :clap2:

Ruurd

newmikey

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2011, 10:33:55 »
Denk dat het programma vooral Nikon en Canon adepten aanspreekt vanwege de geincludeerde merk-specifieke SDK's. Alle andere RAW formaten, inclusief ons eigen PEF en Pentax-DNG worden afgehandeld via dezelfde DCRAW module die in vele andere raw converters zit. Aangezien DCRAW uit de FOS wereld komt gebruik ik dan liever een FOS-schil die gratis is dan een betaald programma dat in feite ook slechts een schil om DCRAW is. Voor CaNikon zouden de resultaten best eens spectaculair kunnen zijn, een beetje als de Pentax-versie van het zeer capabele SilkyPics (die het echter ingebruiksgemak en snelheid enigzins laat afweten).

Ik blijf er echter bij dat, als je weet wat je doet en niet slechts "aan schuifjes trekt", je het best gediend bent bij een aparte raw-converter en pixel-editor waarbij de raw-converter alléén dàt doet wat de naam doet vermoeden waarbij het laatste restje pixel-info uit het raw bestand "geperst" wordt.

Zelfs ik moet me af en toe realiseren dat elke bewerking, echt elke, de kwaliteit van de pixel informatie aantast. Ook ik moet mezelf af en toe ernstig toespreken voor de spiegel: "Mike, de foto wordt in de camera gemaakt - niet op de PC". Zèlfs bij HDR probeer ik toch altijd de kwaliteit van de onderliggende bestanden eer aan te doen waarbij het gecombineerde resultaat (van 3-5 foto's) méér is dan de individuele bestanden zelf.

Nog meer programma's met schuifjes om aan te trekken...ik weet niet of we daar collectief beter van worden. Begrijpen wat er eigenlijk gebeurt met de sensor data als deze wordt omgezet in een toonbaar bestand, hoeveel verschillende algoritmes daar voor zijn - ieder met zijn eigen voor- en nadelen - en wat je daarna met bewerkingen op pixelnivo eigenlijk teweeg brengt, gaat bij mij voor.

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2011, 01:01:08 »
Heel leuk en aardig, maar:

1: het was al "morgen", nebbish dus....
2:
Citaat
Notes:PhotoDirector delivers native support for RAW files from Canon and Nikon cameras through licensing the SDK for decoding RAW file formats from Canon

Dit schiet dus lekker op...

Toch bedankt voor de tip, Cor.
Jij kunt dat ook niet helpen....  :)

Ruurd

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
Cyberlink PhotoDirector
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2011, 22:10:33 »
Cyberlink heeft een nieuw stuk software uitgebracht. Wanneer je er een korte review voor maakt via een bestandje met wat vragen krijg je een gratis licentie. Klik hier om ht te testen.

Ik vind het best wel een leuk programma met goede resultaten. Heb er even mee zitten spelen en heb er een korte review over gemaakt: klik hier

Wees snel want de actie loopt morgen af!