Auteur Topic: Nooit meer hoeven 'saven'!!!  (gelezen 8261 keer)

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Nooit meer hoeven 'saven'!!!
« Reactie #28 Gepost op: 7 juni 2011, 20:58:19 »
Het is inderdaad erg handig dat automatisch opslaan. Ik gebruik al enkele jaren Google Docs waarbij dat ook gebeurd (alleen dan volledig in de cloud). Apple pakt dit slim aan. Origineel is het niet, maar dat maakt niet uit. Het gaat er niet om dat je alles als eerste verzint, maar dat je er het beste totaalproduct van maakt (zoiets doen Canon en Nikon ook).

Gelukkig gebruik ik geen Apple en blijf gezellig bij de innovaties van Google (die ze uiteraard ook gewoon koopt door andere bedrijven over te nemen). Lees hier maar eens: http://www.zdnet.com/blog/google/ultimate-flattery-apples-updates-are-out-of-googles-playbook/2988?tag=mantle_skin;content
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #28 Gepost op: 7 juni 2011, 20:58:19 »

Buksbeest

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 7 juni 2011, 20:50:30 »
Nou Buks, die kun je in je zak steken!  :D

Mijn zak... Ja... Laten we het daar maar op houden dan  :D.

Mac, sorry voor het vervuilen van je topic!  :-X Mijn opmerking moest me van het hart.

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #26 Gepost op: 7 juni 2011, 19:01:50 »
Ik ben enorm enthiosiast over sommige dingen die gisteren gedemostreerd zijn, zoals dit.
ik heb alleen maar een deel van de "tekstversie" op macworld mee kunnen kijken en dat was een beetje knullig, er zal binnerkort wel een video van de hele show verschijnen, al was het op een torrent ergens. Ik heb wel begrepen dat Jobs er niet best uitzag.
Anyway, de eerste jailbreaks circuleren alweer http://tweakers.net/nieuws/74931/ontwikkelaar-jailbreakt-ios-5.html, hacken is ook te gemakkelijk geworden  ;)
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #25 Gepost op: 7 juni 2011, 18:53:20 »
Ik ben enorm enthiosiast over sommige dingen die gisteren gedemostreerd zijn, zoals dit.

Het is natuurlijk vette bullshit dat Apple alleen steelt/leent van de os community en 'niets terug geeft'. Dat ze vet verdienen is wel waar. Maar ze 'verdienen' het ook doordat ze continue innoveren (let op: niet uitvinden).
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2011, 20:10:31 door joostdh »
Verliefd op de K-1

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #24 Gepost op: 7 juni 2011, 16:25:02 »
Uuuuuh, die was voor iemand anders zijn zak bedoeld!  :-X

Gr. Don

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 7 juni 2011, 14:20:16 »
Je reageert niet vaak en weinig zinvol. Maar wat me opvalt is dat je echt altijd negatief bent.
Hoe komt dat? Waar is het mis gegaan in je jeugd?

De mening van een persoon ligt nooit ver van de persoon zelf vandaan.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #22 Gepost op: 7 juni 2011, 13:51:49 »
Ik ben misschien negatief over het onderwerp van de discussie. Jij ben direct negatief over 1 van  de deelnemende personen...
Ik spreek niet graag voor een ander (maar geef mijn mening in deze toch maar).
De mening van een persoon ligt nooit ver van de persoon zelf vandaan.

Gr. Don

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 7 juni 2011, 13:28:10 »
Goed, uitdaging: Je volgende 3 posts moeten positief zijn  :D

Eerst mij persoonlijk aanvallen en vervolgens nog denken dat ik voor jou opdrachtjes ga uitvoeren? Om positief te blijven: je hebt wel lef. Ik ben misschien negatief over het onderwerp van de discussie. Jij ben direct negatief over 1 van  de deelnemende personen...

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #20 Gepost op: 7 juni 2011, 11:38:16 »
Benieuwd of dat gaat lukken...  ::)

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #19 Gepost op: 7 juni 2011, 11:37:44 »
Ik dacht: dit is een leuk extraatje voor de mac gebruikers.....
Maar ondertussen is dit draadje een beetje persoonlijk geworden. Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Misschien even aanmelden op een tech/windows/bsd/unix/of wat voor forum dan ook, en daar je beklag doen.
Ik geloof dat er op dit moment in mijn ogen hooguit maar 1 persoon voor in aanmerking komt.

@macsterdam: lekker deze info blijven delen! Ik vind het leuk om te lezen/zien.

Gr. Don

Buksbeest

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 7 juni 2011, 11:20:59 »
Haha, dat hoeft niet meer. :D Ik heb je een waardige uitweg geboden, maar die neem je niet. Helaas laat ik me niet verleiden tot een flame war. Zoek maar een ander slachtoffer...

Dat dacht ik al...

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 7 juni 2011, 11:18:29 »
Haha, dat hoeft niet meer. :D Ik heb je een waardige uitweg geboden, maar die neem je niet. Helaas laat ik me niet verleiden tot een flame war. Zoek maar een ander slachtoffer...

Buksbeest

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2011, 11:16:18 »
Zal ik ook negatief commentaar over jouw persoon geven of zullen we gewoon ons als volwassenen gedragen?

Take your best shot  >:(

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2011, 11:14:46 »
Zal ik ook negatief commentaar over jouw persoon geven of zullen we gewoon ons als volwassenen gedragen?

Buksbeest

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 7 juni 2011, 11:12:51 »
@The_King: Je reageert niet vaak en weinig zinvol. Maar wat me opvalt is dat je echt altijd negatief bent.
Hoe komt dat? Waar is het mis gegaan in je jeugd?

@Macsterdam: Best handig, als het ook echt zo werkt als het verteld wordt  ;)

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 7 juni 2011, 11:08:42 »
Klopt, de BSD community is nog steeds kwaad op Apple omdat ze alle open source snufjes gepakt hebben, veel geld verdient hebben en geen drol hebben teruggegeven aan de community.

Grappig dat je het over nuanceren hebt terwijl jij zelf de technologie hier aankondigt met drie uitroeptekens en "waarom was dit er nog niet" e.d. alsof het de next best thing since sliced bread is. Ik geef gewoon aan dat het absoluut niet zo revolutionair is en (zoals veel bij Apple) een mooi aangekleed foefje is.

macsterdam

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 7 juni 2011, 11:01:45 »
a) Dit is gewoon voortzetting van NeXTSTEP technologie uit midden jaren 90, dus hoezo gejat?

b) Wat is hier niet effectief aan? Heb je er al mee gewerkt dat je het zo goed kent? Ik heb het namelijk wel draaien, en ben ook bekend met andere 'track changes'/'versioning' varianten.

Misschien meer nuanceren en minder poneren. Zeiken kan altijd, maar dat kan in een ander draadje beter.  ;)
De doel van dit topic is informeren, en als je daarin kan bijdragen, graag.

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 7 juni 2011, 10:52:03 »
Typisch Apple dus. Gejatte ideeen in een mooi jasje. Nou, fijn...

Doe mij maar effectief ipv elegant...

macsterdam

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2011, 10:48:21 »
  ::) ::) ::)

Het is en blijft ook hier gewoon één document!! Misschien eerst goed lezen en het filmpje kijken, en dan pas zo maar wat roepen. In het eerste bericht vertelde ik namelijk dat er al 'Versioning' varianten bestonden!
'Track changes' is grappig, maar bij lange na niet zo elegant als dit.

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 7 juni 2011, 10:36:25 »
Allerlei versies automatisch laten saven terwijl het al jaren in 1 document kan is inderdaad nutteloos.

macsterdam

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 7 juni 2011, 10:22:22 »
Maar dat was toch nutteloos!

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2011, 10:18:59 »
Ik schrijf regelmatig lange voorstellen, soms verspreid over een paar dagen, en dan komt het wel eens voor dat ik wil teruggrijpen op een eerder geschreven alinea die ik al gedelete heb. Het is erg prettig dat dat straks gewoon wel heel makkelijk kan.

Dat jij dat nutteloos vindt, snap ik wel, want je schrijft altijd in één keer het perfecte stuk. Wat heerlijk lijkt me dat, en jaloers makend ook! Maar ja, je heet ook niet voor niets 'The_King':D :D :D

Welkom in de wereld van 'track changes'...

macsterdam

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2011, 09:59:42 »
Dat wordt een schijf van vele terabytes als je lekker een dagje met PS aan het knutselen bent. Is dit van de keynote van gisteren?

Nee, dat is het leuke, het vraagt helemaal niet veel aan opslag. Apple's Timemachine & Aperture werken b.v. al met een voorloper hiervan. Alleen de handelingen en verschillen worden namelijk opgeslagen, erg slim

Yep - dit is van de Keynote van gisteren. Veel bla-bla weer, maar dit vond/vind ik echt geweldig, dus heb het er even uitgeknipt.

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2011, 09:52:46 »
Dat wordt een schijf van vele terabytes als je lekker een dagje met PS aan het knutselen bent. Is dit van de keynote van gisteren?
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

macsterdam

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2011, 09:50:03 »
Wat een uitvinding! Want persoonlijk wordt ik altijd vreselijk moe van telkens Ctrl + S in te geven. Zo veel werk...

Nutteloos

Ik schrijf regelmatig lange voorstellen, soms verspreid over een paar dagen, en dan komt het wel eens voor dat ik wil teruggrijpen op een eerder geschreven alinea die ik al gedelete heb. Het is erg prettig dat dat straks gewoon wel heel makkelijk kan.

Dat jij dat nutteloos vindt, snap ik wel, want je schrijft altijd in één keer het perfecte stuk. Wat heerlijk lijkt me dat, en jaloers makend ook! Maar ja, je heet ook niet voor niets 'The_King':D :D :D