Auteur Topic: Nooit meer hoeven 'saven'!!!  (gelezen 8250 keer)

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
Re:Nooit meer hoeven 'saven'!!!
« Reactie #53 Gepost op: 10 juni 2011, 11:34:37 »
Mag ik er op wijzen dat ik als eerste persoonlijk ben aangevallen door Buks die mij "weinig zinvol" noemde en vroeg "waar het is mis gegaan in mijn jeugd".
Wat die laatste quote betreft heb je gelijk, dat was ook van Buks zeker niet netjes te noemen. Maar jouw laatste zin in de door mij aangehaalde post gaat hier echt ruimschoots overheen, vandaar mijn waarschuwing.
S.v.p. niet op de man spelen! (en dit geldt voor iedereen...)

Mvg, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #53 Gepost op: 10 juni 2011, 11:34:37 »

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 10 juni 2011, 07:20:27 »
King, bij deze geef ik je een waarschuwing, die je maar beter serieus kunt nemen!
Tip: Lees 2.2 van de Alg. Voorwaarden van dit forum eens aandachtig door! >:(
En verder iedereen positief én on-topic blijven graag!

Mag ik er op wijzen dat ik als eerste persoonlijk ben aangevallen door Buks die mij "weinig zinvol" noemde en vroeg "waar het is mis gegaan in mijn jeugd".

macsterdam

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 10 juni 2011, 07:19:05 »
Citaat van: Anvh
USB heeft gewoon een dominanten positie in de plug and play markt...
Ik heb ook niet het tegendeel beweerd. USB is alom vertegenwoordigd, en  dat is ook goed, want het is een prima product, maar niet als het gaat om betrouwbare stabiele data doorvoer,  vertraging of extra belasting van de CPU. Op al deze drie punten scoort USB slecht tot heel slecht. Al die papieren specificaties zijn leuk, maar de praktijk is anders. Het is net zo iets als megapixels - 20 is nu eenmaal niet per definitie beter dan 12.

Waarom is Thunderbolt beter voor hun dan USB3, FireWire 3200 of eSATA 6G?
Thunderbolt is niet de Holy Grail van aansluitingen voor mij, maar het heeft wel enorme potentie in mijn werk. Potentie die nog wel waargemaakt moet worden, hoe veelbelovend alle (praktijk) demos ook zijn. Voorlopig voldoen o.a. FireWire en eSata prima, en blijft USB leuk voor muizen, toetsenbord en Wacoms. Dit laatste om hierboven genoemde redenen.

Zo, hier laat ik het bij, al dat geneuzel over specificaties komt me de neus uit inmiddels. Daarbij ging het bij de start van dit draadje om heel iets anders!
Ik ga weer echt leuke dingen doen, zoals fotograferen.

PS. wanneer krijgen we weer eens wat van jou fotowerk te zien trouwens?  ;D
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2011, 07:22:39 door macsterdam »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #50 Gepost op: 9 juni 2011, 23:58:44 »
Thunderbolt wordt verwerkt in het moederboard, dus heeft niets met beperkingen te maken of flauwe ideeën omtrent monopolie, het is gewoon een ontwerp keuze.
Er wordt beweerd dat thunderbolt PCI kaart niet te maken zijn terwijl intel een lightpeak PCI kaart gebuikt in het filmpje... toch wel gek.

Jij gaat er van uit dat ik USB3 ga gebruiken - een foute veronderstelling. USB is leuk voor een simpele backup te maken, maar voor betrouwbare audio/video data overdracht worden er andere opties gebruikt. En nogmaals, in mijn omgeving, die van pro-audio en video-dus, is Thunderbolt erg welkom. In de jouwe vooralsnog niet, en da's ook prima. Fijne dat er keuzes zijn!
Ho wacht nu gaan we te snel en leg jij woorden in mijn mond die ik niet hebt gezegd.
USB heeft gewoon een dominanten positie in de plug and play markt, er zijn nu USB3 sticks op de markt en het is gewoon een kwestie van tijd wanneer die nog sneller worden om de snelheid echt te gebruiken.
Het mooie van USB is dat iedereen wel een USB aansluiting heeft thunderbolt is een heel ander verhaal Thunderbolt is voor een totaal andere markt zoals jij al aan geeft voor NAS of grote en snelle externe hardenschijven zal het mooi zijn.
Dus USB is voor de portable martk en Thunderbolt is voor de statische markt, nu tenminste.

Maar nu om terug te komen wat ik zei in mijn vorig commentaar.
Je kan thunderbolt als displayport gebruiken voor je monitor en de eventueel USB aansluitingen op je monitor kunnen daar ook gewoon vrolijk over 1 kabel, dat is heel mooi en perfect zelfs, dit is waarschijnlijk de manier waarop de meeste het zullen gaan gebruiken denk ik.
Het probleem is als USB3 meer mainstream wordt en je USB3 wilt gaan gebruiken in combinatie met je monitor dan kan je te kort komen aan de throughput van thunderbolt daarom heb je zo meteen 1 thunderbolt kabel aansluiting nodig voor je monitor en 1 voor je externe opslag, andere plug and play apparaten en rand aparatuur.
Daarom is het jammer dat ze niet lightpeak hebben doorgezet want die kon met zijn 100Gbps het tienvoud leveren aan throughput zo je had dan aan 1 kabel genoeg gehad, nu met thunderbolt zal je al snel aan de limiet zitten, dat is wat ik zei en bedoel.
Of had je liever niet 100Gbps gezien?

Ja lightpeak heeft geen voeding maar dat is ook niet zo interesant want je kan nooit 10 rand apparaten voor zien van stroom bijvoorbeeld. 10watt is net genoeg voor 2 hardenschijven maar 2 hardenschijven in raid zullen lightpeak niet laten zweten dus je hebt het dan over weet ik veel, laten we zeggen 10 hardenschijven, nu verbruikt een hardeschijf zo 3 á 5 watt dus je zit gauw aan de 30 á 50 watt dat je dan moet leveren en ik betwijfel of dat over die dunne koper kabels kan.  :(

En nogmaals, in mijn omgeving, die van pro-audio en video-dus, is Thunderbolt erg welkom.
Waarom is Thunderbolt beter voor hun dan USB3, FireWire 3200 of eSATA 6G?
edit: InfiniBand Quad Rate zal in dit lijstje ook wel kunnen we hebben het over professioneel gebruik toch?
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2011, 00:04:23 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

macsterdam

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 9 juni 2011, 23:22:31 »
Misschien kan het ook wel maar niet op de manier van nu.
We verschillen van gewoon mening.

En volgens appel kan je Thunderbolt niet op een PCI kaart krijgen dus Apple heeft waarschijnlijk wat beperkingen opgelegd om een monopolie te hebben op dit.
Thunderbolt wordt verwerkt in het moederboard, dus heeft niets met beperkingen te maken of flauwe ideeën omtrent monopolie, het is gewoon een ontwerp keuze.

En helaas hebben we toch meer kabels nodig als jij er een monitor op aansluit kan je nog maar 1 USB3 erbij klikken
Jij gaat er van uit dat ik USB3 ga gebruiken - een foute veronderstelling. USB is leuk voor een simpele backup te maken, maar voor betrouwbare audio/video data overdracht worden er andere opties gebruikt. En nogmaals, in mijn omgeving, die van pro-audio en video-dus, is Thunderbolt erg welkom. In de jouwe vooralsnog niet, en da's ook prima. Fijne dat er keuzes zijn!

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #48 Gepost op: 9 juni 2011, 20:53:45 »
Ach, irrelevant in mijn optiek. Ik denk los van wat nu is, en kijk alleen naar de geschiedenis van ontwikkelingen in de computer industrie. Er komen altijd weer oplossingen voor zaken die voor onmogelijk werden gehouden. Op basis daarvan zegt m'n gevoel dat 'versioning' ook voor video/3D haalbaar is. Kan ik het onderbouwen? Nee absoluut niet. Maar roepen dat iets niet kan omdat het nu niet kan, is in mijn optiek te veel binnen bestaande stramienen denken.  Verder gaat het mij allemaal niet om de specificaties van zaken, maar om gewenste functionaliteit.
Misschien kan het ook wel maar niet op de manier van nu.
Het vergt gewoon veelst te veel van het systeem en de werking van de software moet totaal anders worden.

url=http://www.brightsideofnews.com/news/2011/5/19/intel-clarifies-thunderbolt-apple-trademark-situation.aspx]Thunderbolt is net als Lightpeak, allemaal gewoon van Intel, Lightpeak was alleen een codenaam.[/url] Verder ben ik wel blij met de koper optie, omdat dan hetzelfde kabeltje de voeding regelt. Hoe minder kabels hoe beter!
Was geen bewering, maar voorbeeld., daarom stond er ook 'b.v.'
Klopt het is van Intel en lightpeak is anders als thunderbolt.
Lightpeak was bedoelt als optische data kabel om je computer te linken met een dock station.

En volgens appel kan je Thunderbolt niet op een PCI kaart krijgen dus Apple heeft waarschijnlijk wat beperkingen opgelegd om een monopolie te hebben op dit.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nfGevFIVKw4[/youtube]

En helaas hebben we toch meer kabels nodig als jij er een monitor op aansluit kan je nog maar 1 USB3 erbij klikken omdat het over koper gaat... ging het over optische dan kon je er een stuk of 8 of 9 erop bij prikken dus het nut/visie van lightpeak is een beetje weg.
Thunderbolt is leuk voor sommige dingen maar het zal nooit Displayport, firewire of USB vervangen door dit en de prijs, was het geodkoper dan misschien wel.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #47 Gepost op: 9 juni 2011, 18:20:17 »
Even voor de duidelijkheid voor jullie beiden:

Stel je een lijn voor. Daarop staan alle dingen die mij interesseren. Die begint met dingen zo als mijn volgende opdracht, creatieve ideeen over mijn fotografie maar ook simpele dingen als het weer van vandaag en wat ik zometeen ga eten. Iets verder op staan dingen als welke apparatuur ik nog wil aanschaffen, het nieuws van vandaag en ga zo maar verder...

Jullie mening over mij staat op die lijn ergens helemaal achteraan. Vlak achter het paringsgedrag van de zuid-mongolische mestkever. Volg je hem? Bespaar jezelf dus volgende keer de moeite en hou die lekker voor je. :)

King, bij deze geef ik je een waarschuwing, die je maar beter serieus kunt nemen!
Tip: Lees 2.2 van de Alg. Voorwaarden van dit forum eens aandachtig door! >:(
En verder iedereen positief én on-topic blijven graag!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

macsterdam

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 9 juni 2011, 09:59:50 »
Zelfde als met 3D, pixar heeft gewoon een complete ruimte om 3D te renderen en die staan gewoon dag en nacht te draaien dus het lijkt me sterk dat je dat zomaar eventjes terug kan spoelen omdat het in een tekst bestandje staat...
Ach, irrelevant in mijn optiek. Ik denk los van wat nu is, en kijk alleen naar de geschiedenis van ontwikkelingen in de computer industrie. Er komen altijd weer oplossingen voor zaken die voor onmogelijk werden gehouden. Op basis daarvan zegt m'n gevoel dat 'versioning' ook voor video/3D haalbaar is. Kan ik het onderbouwen? Nee absoluut niet. Maar roepen dat iets niet kan omdat het nu niet kan, is in mijn optiek te veel binnen bestaande stramienen denken.  Verder gaat het mij allemaal niet om de specificaties van zaken, maar om gewenste functionaliteit.

Dit is ook zo een punt, wat intel met lightpeak van plan was gooit thunderbolt eigenlijk alleen maar roet in het eten.
Thunderbolt is net als Lightpeak, allemaal gewoon van Intel, Lightpeak was alleen een codenaam. Verder ben ik wel blij met de koper optie, omdat dan hetzelfde kabeltje de voeding regelt. Hoe minder kabels hoe beter!

15Gbps? is de eerste keer dat ik dat hoort...
Was geen bewering, maar voorbeeld., daarom stond er ook 'b.v.'

asplx

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 8 juni 2011, 20:37:29 »
Kan het hier ook weer even gezellig worden en alle discussies hier niet zo persoonlijk maken? Eigenlijk boeit het niet wie hier is begonnen, ik vind dit hier helemaal nergens over gaan. Besef wel dat veel getypte opmerkingen anders overkomen dan je ze zelf bedoeld gezien het ontbreken van de non-verbale communicatie. Wat jezelf misschien wel met een glimlach of knipoog bedoeld, hoeft niet zo over te komen.

Zo wees volwassen en ga weer gezellig ruzie maken over Apple, Microsoft, Google en andere onzinnige zaken.

Zo, dat is eruit! (en ik ben toch echt niet boos ofzo, dus: :) )

Cor, je hebt volkomen gelijk, maar ik laat me niet zo omlaaghalen by The King of South-Mongolia.
Daar zijn grenzen aan en die heeft hij meer dan overschreden. Zelfs bij mij.

Verder terug on topic.
Dank je voor jouw inbeng, Cor.

Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2011, 23:50:37 door asplx »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #44 Gepost op: 8 juni 2011, 19:29:54 »
Ik had al eerder Aperture genoemd als variant/voorloper van deze technolgie. Aperture slaat iedere wijziging in een foto in een tekstbestandje waarin beschreven hoe en wat er gewijzigd is.
In het voorbeeld van de presentatie werkt het op de zelfde manier, er wordt een tekst bestand aangemaakt waarin beschreven welke handelingen zijn gedaan, inclusief verwijzingen naar externe media zoals plaatjes. Uiteraard is video/3D complexer, maar in basis is hetzelfde idee toepasbaar.
Lightroom doet hetzelfde maar is daarmee ook beperkt met wat voor bewerkingen het kan doen want het is in principe alleen de standen van de schuifjes en niet echte pixel bewerking.
Photoshop bijvoorbeeld gaat heel anders met de beelden om en om nu in een tekst bestandje te zetten dat je een 32bit HDR panorama heb gemaakt met 12 foto's ben ik benieuwt hoe lang die bezig is om dat beeld te maken  ;)
Zelfde als met 3D, pixar heeft gewoon een complete ruimte om 3D te renderen en die staan gewoon dag en nacht te draaien dus het lijkt me sterk dat je dat zomaar eventjes terug kan spoelen omdat het in een tekst bestandje staat...

Wat Thunderbolt betreft, ach dat komt wel goed. Vrienden van me die in de professionele audio/video werken waren op NAB 2011 en kwamen laaiend enthousiast terug over Thunderbolt. Naast heel veel producten te hebben gezien (werkende demo's overigens) was vooral de snelheid meer dan aangenaam verrassend. En dan gaat het niet om de theoretische snelheid, maar de snelheid in echte workflows. Dit filmpje van Adobe bijvoorbeeld, een redelijke simpele setup: macbook Pro en Thunderbolt Raid. Resultaat: met gemak 158mb/sec aan ongecomprimeerde video (1920x1080) heen en weer pompen, zodat je in de timeline zonder vertraging je kan heen en weer scrubben.

Kortom spannende tijden vind ik. En hoewel ik veel van deze zaken lang niet altijd hoef te hebben of zelfs maar nodig heb, word ik altijd wel blij van dit soort 'uitvindingen'.

Het het oog op groei wel. Als straks Thunderbolt versie twee komt met b.v. een snelheid van 15Gbps, kan je die ook gewoon meteen draaien!

Dit is ook zo een punt, wat intel met lightpeak van plan was gooit thunderbolt eigenlijk alleen maar roet in het eten.
Thunderbolt gaat als via koper maar lightpeak zal glasvezel gebruiken en daarmee 100 Gbit/s halen... Ik laat de Mac gebruikers maar eerst even lekker kloten zodat het allemaal wat volwassener kan worden onder tussen voldoet voor mij eSATA en USB3 prima  :)
En wie weet, nu dat we glasvezel hier krijgen komt het misschien ook wel in de mode om daarmee een thuis netwerk mee aan te leggen dus ik weet niet wanneer lightpeak uitkomt?

15Gbps? is de eerste keer dat ik dat hoort...
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 8 juni 2011, 19:25:14 »
Kan het hier ook weer even gezellig worden en alle discussies hier niet zo persoonlijk maken? Eigenlijk boeit het niet wie hier is begonnen, ik vind dit hier helemaal nergens over gaan. Besef wel dat veel getypte opmerkingen anders overkomen dan je ze zelf bedoeld gezien het ontbreken van de non-verbale communicatie. Wat jezelf misschien wel met een glimlach of knipoog bedoeld, hoeft niet zo over te komen.

Zo wees volwassen en ga weer gezellig ruzie maken over Apple, Microsoft, Google en andere onzinnige zaken.

Sorry  :(

Maar de software is wel mooi toch?  ;D

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #42 Gepost op: 8 juni 2011, 19:22:53 »

Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Buksbeest

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 8 juni 2011, 18:50:05 »
Thanks Ruurd, alles is wel weer gezegd!  :clap2:
Let's move on  :)

asplx

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 8 juni 2011, 16:28:27 »
Citaat
Jullie mening over mij staat op die lijn ergens helemaal achteraan. Vlak achter het paringsgedrag van de zuid-mongolische mestkever. Volg je hem? Bespaar jezelf dus volgende keer de moeite en hou die lekker voor je. Smiley

:rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2:

Ik stel me bij jou helemaal niets, maar dan ook helemaal niets voor.
Als jouw creatieve ideeën op fotogebied net zo goor zijn als de gedachten over forumleden, mag men je van mij nu accuut levenslang in de ban doen en je account wissen.

En ik zeg dit gelijk maar namens Buks, waar ik veel meer waardering voor heb dan voor jouw aanwezigheid hier.
Jij en creatieve gedachten op fotogebied...
Zelfs als ik niet afgevallen was, zou m'n kont je nog uitlachen...

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #39 Gepost op: 8 juni 2011, 16:14:10 »
Mijn opmerking moest me van het hart.

en we weten nu ook, dat de koning kennelijk met open source werkt....

Tjongejonge...Weinig hoffelijk...

Even voor de duidelijkheid voor jullie beiden:

Stel je een lijn voor. Daarop staan alle dingen die mij interesseren. Die begint met dingen zo als mijn volgende opdracht, creatieve ideeen over mijn fotografie maar ook simpele dingen als het weer van vandaag en wat ik zometeen ga eten. Iets verder op staan dingen als welke apparatuur ik nog wil aanschaffen, het nieuws van vandaag en ga zo maar verder...

Jullie mening over mij staat op die lijn ergens helemaal achteraan. Vlak achter het paringsgedrag van de zuid-mongolische mestkever. Volg je hem? Bespaar jezelf dus volgende keer de moeite en hou die lekker voor je. :)

macsterdam

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 8 juni 2011, 10:26:34 »
Goede informatie Mac... en we weten nu ook, dat de koning kennelijk met open source werkt....

Thanks, maar hopelijk hebben we toch wel een beetje kunnen lachen. ;D ;D ;D

macsterdam

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 8 juni 2011, 10:26:00 »
Ja wel maar je moet het ook wel ergens opslaan en als ze echt elk kleine verandering bij gaan houden...
Ik werk nu al met m'n foto's soms met bestanden van rond de 400mb....

En thunderbolt is iets waar je niet zo blij mee moet wezen als consument, er is nog niks dat hier echt gebruik van maakt maar intel heeft al de ideeën om het als een 1 doorlus kabel te gaan gebruiken.
Dus je hebt je PC en daar in een voedings kabel en een thunderbolt kabel en dat is het, op je monitor bijveebeld of een hubje op je bureau heb je dan all aansluitingen zitten die je nodig kan hebben zoals USb3 bijvoorbeeld.

Ik had al eerder Aperture genoemd als variant/voorloper van deze technolgie. Aperture slaat iedere wijziging in een foto in een tekstbestandje waarin beschreven hoe en wat er gewijzigd is. Een foto van b.v. 15mb, wordt dan 15mb + b..v. 10kb. Als Aperture dan een foto opent, dan worden in een fractie van een seconde de wijzigingen snel uitgevoerd. Met de huidige snelheden van CPU en GPU is zoiets dat goed te te doen.
In het voorbeeld van de presentatie werkt het op de zelfde manier, er wordt een tekst bestand aangemaakt waarin beschreven welke handelingen zijn gedaan, inclusief verwijzingen naar externe media zoals plaatjes. Uiteraard is video/3D complexer, maar in basis is hetzelfde idee toepasbaar.

Wat Thunderbolt betreft, ach dat komt wel goed. Vrienden van me die in de professionele audio/video werken waren op NAB 2011 en kwamen laaiend enthousiast terug over Thunderbolt. Naast heel veel producten te hebben gezien (werkende demo's overigens) was vooral de snelheid meer dan aangenaam verrassend. En dan gaat het niet om de theoretische snelheid, maar de snelheid in echte workflows. Dit filmpje van Adobe bijvoorbeeld, een redelijke simpele setup: macbook Pro en Thunderbolt Raid. Resultaat: met gemak 158mb/sec aan ongecomprimeerde video (1920x1080) heen en weer pompen, zodat je in de timeline zonder vertraging je kan heen en weer scrubben.

Kortom spannende tijden vind ik. En hoewel ik veel van deze zaken lang niet altijd hoef te hebben of zelfs maar nodig heb, word ik altijd wel blij van dit soort 'uitvindingen'.

Maar Thunderbolt vervangt nu de display port. Thunderbolt is 10 Gbit/s en de nieuwe display port 1.2 is 17.28 Gbit/s dus ja of het een verbetering is?  :(

Het het oog op groei wel. Als straks Thunderbolt versie twee komt met b.v. een snelheid van 15Gbps, kan je die ook gewoon meteen draaien!

asplx

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 8 juni 2011, 02:55:47 »
Zo, er is weer koninklijke rust in de keet, sorrie, het paaleis... van Macsterdam

Goede informatie Mac...
en we weten nu ook, dat de koning kennelijk met open source werkt....

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #35 Gepost op: 8 juni 2011, 00:03:10 »
Voor wat video/3D betreft,  het is wel zo dat voor de echt grote studio projecten natuurlijk andere normen gelden, maar ook daar heeft Apple al rekening mee gehouden. In Lion zit standaard de XSan technologie en de Macs hebben de nieuwe Thunderbolt aansluiting die twee-weg tot 10 Gbps aan data kunnen pompen, dus dat komt wel goed.

Ja wel maar je moet het ook wel ergens opslaan en als ze echt elk kleine verandering bij gaan houden...
Ik werk nu al met m'n foto's soms met bestanden van rond de 400mb....

En thunderbolt is iets waar je niet zo blij mee moet wezen als consument, er is nog niks dat hier echt gebruik van maakt maar intel heeft al de ideeën om het als een 1 doorlus kabel te gaan gebruiken.
Dus je hebt je PC en daar in een voedings kabel en een thunderbolt kabel en dat is het, op je monitor bijveebeld of een hubje op je bureau heb je dan all aansluitingen zitten die je nodig kan hebben zoals USb3 bijvoorbeeld.
Maar Thunderbolt vervangt nu de display port. Thunderbolt is 10 Gbit/s en de nieuwe display port 1.2 is 17.28 Gbit/s dus ja of het een verbetering is?  :(
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

macsterdam

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 7 juni 2011, 23:38:56 »
Het filmpje zelf vond ik niet zo bijzonder moest wel lachen toen ze gingen klappen dat die de foto van het gitaar overzette  :D

Het was natuurlijk een mega-gelikte Amerikaanse show, maar het simpele voorbeeld gaf wel meteen de kracht aan van het idee erachter.

Ben wel benieuwt hoe het interegeert met andere programma's het lijkt me sterk dat het voor alles werkt.
Zeker als je met 3D of video gaat hebben dan zit er zoveel complexiteit en grote van de bestanden in settings in dat het behoorlijk om mogelijk is alles bij te houden lijkt me...

Er zit een speciale 'versioning' laag in het operating systeem waar ontwikkelaars vanaf nu gebruik van kunnen maken. Ze kunnen dus gewoon een plug-in maken zodat hun programma ook 'praat' met deze technologische OS laag, en wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat is echt heel simpel te doen.

Voor wat video/3D betreft,  het is wel zo dat voor de echt grote studio projecten natuurlijk andere normen gelden, maar ook daar heeft Apple al rekening mee gehouden. In Lion zit standaard de XSan technologie en de Macs hebben de nieuwe Thunderbolt aansluiting die twee-weg tot 10 Gbps aan data kunnen pompen, dus dat komt wel goed.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #33 Gepost op: 7 juni 2011, 23:12:17 »
Nee, dat is wat anders. Het gaat hierover: nieuwe versie filmpje
(dat andere filmpje was een html5 test van mij. bij sommigen werkte het wel, bij anderen weer niet, dus ik heb waarschijnlijk wat fout gedaan. nu zou het moeten werken)
Ik heb zelfs meerdere browsers geprobeert en ik weet dat ze goed werken met html5 hopelijk krijg je het werkend :)

Het filmpje zelf vond ik niet zo bijzonder moest wel lachen toen ze gingen klappen dat die de foto van het gitaar overzette  :D

Ben wel benieuwt hoe het interegeert met andere programma's het lijkt me sterk dat het voor alles werkt.
Zeker als je met 3D of video gaat hebben dan zit er zoveel complexiteit en grote van de bestanden in settings in dat het behoorlijk om mogelijk is alles bij te houden lijkt me...
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

macsterdam

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 7 juni 2011, 23:08:01 »
Mijn zak... Ja... Laten we het daar maar op houden dan  :D.

Mac, sorry voor het vervuilen van je topic!  :-X Mijn opmerking moest me van het hart.

No problemo - ik vind het allemaal wel grappig  ;D

macsterdam

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 7 juni 2011, 23:04:41 »
Citaat van: The_King
Klopt, de BSD community is nog steeds kwaad op Apple omdat ze alle open source snufjes gepakt hebben, veel geld verdient hebben en geen drol hebben teruggegeven aan de community.

Daar verschillen de meningen over, en allemaal irrelevant voor dit draadje.

Citaat
Grappig dat je het over nuanceren hebt terwijl jij zelf de technologie hier aankondigt met drie uitroeptekens en "waarom was dit er nog niet" e.d. alsof het de next best thing since sliced bread is. Ik geef gewoon aan dat het absoluut niet zo revolutionair is en (zoals veel bij Apple) een mooi aangekleed foefje is.

Wederom is lezen het probleem voor je. Mijn uitleg is wel degelijk genuanceerd. Ten eerste vermeld ik dat varianten van deze technologie al bestaan, ten tweede onderbouw ik m'n bewering met een voorbeeld in de vorm van een filmpje. Al wat jij doet is roepen dat het nutteloos is, zonder dat je weet waarover het gaat of hoe het eruit ziet, en daarna beweren dat je het al lang gebruikt, maar met een voorbeeld komen van iets dat net zo mooi werkt als dit, ho maar.

Ik ken redelijk wat varianten van deze versioning-technologie, en ben nog nooit iets tegen gekomen dat zo mooi werkt als dit. Betekent dit dat het niet bestaat, nee natuurlijk niet, alleen dat ik het niet ken.  Zodra jij het tegendeel bewijst, heb ik er geen moeite om m'n ongelijk toe te geven. Kom dus maar op met je mooie voorbeelden, want het is altijd fijn wat te leren.

Nogmaals, deze post is alleen bedoeld te informeren, en staat voor mij los van Apple. Je berichten lezend, zou je haast de indruk krijgen dat jij gefrustreerd wakker ligt van mijn favoriete groenteboer.  Voor alle duidelijkheid, dit is slecht een veronderstelling mijnerzijds, geen ongenuanceerde bewering.  ;D

macsterdam

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 7 juni 2011, 22:49:45 »
het filmpje werk niet maar hebben jullie het hier over? http://versionsapp.com/

Nee, dat is wat anders. Het gaat hierover: nieuwe versie filmpje
(dat andere filmpje was een html5 test van mij. bij sommigen werkte het wel, bij anderen weer niet, dus ik heb waarschijnlijk wat fout gedaan. nu zou het moeten werken)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #29 Gepost op: 7 juni 2011, 21:30:16 »
het filmpje werk niet maar hebben jullie het hier over?

http://versionsapp.com/
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ