Auteur Topic: Jaarboek 2009  (gelezen 979 keer)

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Jaarboek 2009
« Reactie #8 Gepost op: 3 juni 2011, 19:32:09 »
@ allen, bedankt voor de opmerkingen. De titels van de foto's heb ik later omgezet van Nederlands in Engels. En ja, dan gaan er wat dingetjes toch niet helemaal goed (zoals het woordje MET wat door Patrick is genoemd). Ook zaten er toch nog wat tekstuele foutjes in ondanks een keer extra controleren. Voortaan maar even een extra check door een ander laten doen.

@ Ron, wanneer je bij Blurb besteld kun je het boek 'Privat' houden, alleen op 'Invitation' of 'Public' Dat laatste heb ik gekozen met de mogelijkheid tot koop.

Het boek is gemaakt in de eigen software van Blurb (BookSmart). Deze software is gemakkelijk in gebruik en toch flexibel genoeg bij het maken van een eigen lay-out. Voor wie totale controle wil hebben kun je het ook zelf ontwikkelen in bijvoorbeeld Adobe InDesign en als PDF-boek uploaden voor verdere afwerking. Er zijn kleurprofielen en templates voor InDesign te downloaden van de blurbsite.

De kwaliteit van Blurb wordt geroemd en qua prijzen valt het erg mee.

Inderdaad mooie foto's (waarvan vele eerder gezien op 't forum hier) en uitvoering in boekvorm.
Heb je dat online in de US besteld en per post ontvangen? Is dat incl. verzendingskosten interessanter dan dichter bij huis?
Ik meen mij te herinneren dat op boeken (als de douane dat zo beoordeeld) geen invoerrechten en BTW worden geheven.

Voor de Europese markt worden de fotoboeken in Europa gedrukt, ik dacht zelfs in Nederland. Voordeel is dat het boek snel in huis is (ongeveer binnen een week). De standaardprijs voor dit boek (standaard landscape met 40 pagina's) was dacht ik iets van 28 euro, door een luxere papiersoort te kiezen (Premium Paper in Lustre finish: zit tussen glans en zijdeglans in) werd dit 33,29 + 6% btw 2,08 en shippingkosten 6,49 minus 4,99 couponkorting(1) een totaalprijs van 36,87. Wat mij betreft een prima prijs voor wat geleverd wordt.

(1) De couponkorting is snel verdiend, even googlen op Blurb en promotion codes en je bespaart al snel 15 of 20%.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 3 juni 2011, 19:32:09 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 3 juni 2011, 16:40:27 »
en het is nog te koop ook. Mooi boek, al komen de foto's bekend voor.

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #6 Gepost op: 3 juni 2011, 11:47:00 »
Inderdaad mooie foto's (waarvan vele eerder gezien op 't forum hier) en uitvoering in boekvorm.
Heb je dat online in de US besteld en per post ontvangen? Is dat incl. verzendingskosten interessanter dan dichter bij huis?
Ik meen mij te herinneren dat op boeken (als de douane dat zo beoordeeld) geen invoerrechten en BTW worden geheven.

patrick91

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2011, 10:07:13 »
Helemaal gezien, een groot aantal kwam bekend voor :)

Wat me wel opviel was de Engelse tekst en dan overal k20d MET lens X. Dat woordje zou ik weglaten voor 2010.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2011, 09:09:28 »
Dat ziet er idd heel fraai uit, Joost. Heel netjes.
Het is idd een goed idee, ik loop er ook al een tijdje aan te denken.

Ik heb het even op de site bekeken, mooie en een aantal bekende foto`s (zowel van het forum als de PPG)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline krien

• Full Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2011, 09:00:35 »
Mooi hoor, was ik maar half zo ver.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2011, 20:38:58 »
Ziet er goed en verzorgd uit Joost!
En gevuld met hele mooie foto's!!

Eigenlijk wel een ideetje........... 8)

greetz,
Erik

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Jaarboek 2009
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2011, 20:30:10 »
Het is er nu dan toch van gekomen. Het jaarboek 2009 is afgedrukt en bevat een selectie van mijn betere foto's uit het jaar 2009, waarbij is gezocht naar voldoende variatie in het soort foto's. Het boek heb ik laten drukken bij Blurb op Lustre kwaliteit papier en ik hier erg tevreden over. De omvang heb ik beperkt tot 40 pagina's. Het jaar 2010 is als volgende aan de beurt en dan is de inhaalslag klaar. Overigens is het jaar 2009 wel bijzonder omdat ik toen mijn eerste digitale spiegelreflexcamera (de K10D) heb gekocht een daarmee een oude hobby weer nieuw leven heb ingeblazen.

Wil je het Jaarboek bekijken? Dat kan op de website van Blurb. Klik op deze link en bekijk het boek in een volledige scherm (rechtonders even op het icoontje met de vier pijltjes = View Fullscreen klikken).

Reacties op het boek zijn welkom.

« Laatst bewerkt op: 2 juni 2011, 23:35:51 door Lysvik »