Auteur Topic: Sigma SD1  (gelezen 8743 keer)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Sigma SD1
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2011, 15:13:04 »
Inderdaad een heel merkwaardige prijs gezien de specs.
Niet het belangrijkste, maar het scherm van mijn K7 is beter/scherper (meer dots) :D.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2011, 15:13:04 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2011, 14:44:12 »
Tsja de doelgroep zal beroepsfotogafen zijn in de huwelijksmarkt lijkt me. Iso prestaties boven iso1600 zijn dan toch van minder belang. Echt enorme prestaties met iso100-400 lijkt me dan zeker de allerhoogste prioriteit, maar dan moeten die ook zodanig zijn (kleurdiepte, ruis en dynamisch bereik) dat we stil in een hoekje gaan staan en ons schamen voor onze K-5, want anders gaat daar niemand zoveel geld voor uitgeven.

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2011, 14:25:57 »
Je hebt het dan ook nog eens over een Sigma en niet eens een Leica in handen.
mijn eerste gedachte, voor hetzelfde geld heb je een ff Leitz. Even beeld afwachten maar ik vrees het ergste.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2011, 14:18:38 »
Ik vraag me af of er echt mensen zijn die zoveel geld voor een APS-C camera willen uitgeven. Hij moet wel heel extreme prestaties leveren voor ik er maar over zou gaan denken. Je hebt het dan ook nog eens over een Sigma en niet eens een Leica in handen.
Als ik de specs lees dan reikt ISO van 100-6400, dus ik ben voorlopig even tevreden met mijn K5.  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

• Gast
Sigma SD1
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2011, 13:56:11 »
Aangekondigt de Sigma SD1 spiegelreflex. http://www.dpreview.com/news/1105/11052010sigmasd1.asp voor een prijs die me het ergste doet vermoeden over de marketing mogelijkheden. $9700 dus dan zal die hier toch wel 6.999 euro gaan kosten winkelprijs.

Er zitten ook wat Pentax spullen in, zoals het 77 velden lichtmeetsysteem. Ik denk dat ook de AF-module van ons is. Wellicht dat wij straks dit proceesingsysteem krijgen met dual processor en DDR3 geheugen.

Voor mijn gevoel is er alleen een markt voor deze camera (APS-c sensor) als die bij DxO een werkelijk formidabel resultaat laat zien in technische prestatie van de sensor op beeldkwaliteit waar zelfs Nikon's D3x jalours van wordt. anders koopt niemand zoiets denk ik.