Dat is nog geen reden om een ander zijn/haar spullen niet te behandelen zoals het hoort en waar je voor betaalt! TNT verzend o.a. pakketjes waarvan je mag verwachten en eisen dat ze het goed behandelen, gemotiveerd of niet.
Als je daarmee bedoelt: om opzettelijk Zo te handelenm, ben ik het met je eens
Maar ik kan mij heel goed voorstellen, dat als je jaren lang - soms met uitzicht op je pensioen - je benen onder je achterste uit hebt gelopen, om de klanten tevreden te stellen en daarbij de zakken te vullen van het management én daarbij het uitzicht op onslag krijgt voorgeschoteld van dat zélfde management, dat je daar een geestelijke dreun van krijgt, die weerslag heeft op de kwaliteit van jouw werk(zaamheden). Daar kunm je makkelijk geestelijk an onderdoor gaan en DUS lijdt je werk er onder. Met vervelende gevolgen voor de klant.
En zolang je blijft denken, dat met een ƒinanciële vergoeding af te kunnen doen, zal zo blijven.
En dát is, wat gaande is.
En om dan te zeggen: Het management hieeft hier niets mee van doen, die doorziet niet wat er al jaren binnen het postgebeuren aan de gang is. En niet alleen daar, trouwens.
Ja, het bedrijf maakt miljarden winst. Letterlijk over de ruggen van de bezorgers. Moeten we dar trots op zijn.
Naar mijn idee niet.
Zijn die bonussen dan verdiend? Zakelijk wel, menselijk niet.
Vandaar dat zeg: Laat dat management het werk zelf maar eens uitvoeren...
Daarna wil ik die zgn. managers nóg wel eens horen...

Ruurd