Heheheh.....
Leuk onderwerp.
Ik dacht dat ik nogal schandalig luxe bezig was, met 2 bodies, 2 statieven, en plm. 15 lenzen, maar dat valt dus allemaal reuze mee

Mijn eerste digitale was de K10, voor 325,- gekocht, en 2 jaar later voor 225,- verkocht, dus die heeft me 100,- verlies opgeleverd.
Aan objectieven ben ik relatief heel weinig kwijt geweest; ik heb voor Pentax gekozen vanwege de beschikbaarheid van manuele lenzen voor een prikkie, daar heb ik er op dit moment 11 van, varierend van 28mm tot 300mm, en die hebben me samen hooguit 400 euro gekost, dat is inclusief de fameuse 50/2.8 Macro uit de A-serie. (de 300 is een Tokina, de rest echte Pentax.
Dan een 40mm DA, en de 12-24, samen plm. 750 euro.
Qua lenzen ben ik helemaal klaar, zooms haat ik, dus eigenlijk heb ik geen wensen meer, alleen misschien een WR erbij voor natte straten, daar houd ik namelijk erg van.......
Zitten we op 1150, komt nog een nieuwe K20 (699) en een nieuwe K5 (970) bij, en wat statieven, waarbij eigenlijk alleen de Manfrotto met een heel duur balhoofd wellicht enigszins overbodig is, maarje: wat je hebt heb je, mits je er zuinig op bent, was wel ruim 200 euro.
Verder is het eigenlijk allemaal peanuts, zoals grijskaartjes, een tas, maar goed; allemaal diepteinvesteringen.
En natuurlijk een complete sensor-schoonmaakset, inclusief de wonderschone loupe van Visible dust, laten we zeggen voor 250 euro aan schoonmaakartikelen, maar die investering heb ik al dubbel en dwars terugverdiend, dus telt eigenlijk niet mee.
Laat het al met al de afgelopen 3 jaren 3500 euro zijn, maar daar komt de volgende jaren alleen maar wat bij als er een nieuwe body nodig is, want verder heb ik alles wat mijn hebberige hartje begeert.
Hansli