Ik heb jaren een fotoverzekering gehad bij FBTO; van elk aangeschaft artikel (nieuw/2ehands) moest ik de bon opsturen. Heb ze allemaal nog met stempels van FBTO..
Het verzekerde bedrag werd zosteeds geupdate.
Toen stopte FBTO daar mee en deden ze het aanbod binnen het Eureko concern over te stappen naar Centraal Beheer, en werd het een kostbaarhedenverzekering buitenshuis. Tegen een vast bedrag, uitkeren vanaf minimum nieuwwaarde € 200,-/uitkeren nieuwwaarde tenzij 40% tov dagwaarde. Hij geldt voor alle fotoapp. binnen het gezin. Daarbij gelden de denk ik vrij algemene dekking uitsluiting bepalingen
Daarnaast heb ik een inboedelverzekering (onbeperkt) en een continue reis/ann. verz; die heeft een ER van € 100,- per gebeurtenis.
Dat moest het maar wezen; alle risico's kun je en niet uitsluiten maar zijn op zich vrij klein.
Zo maak ik me eerder zorgen over insluiping op de warme zomermiddag dan de val van mijn spullen in een ravijn. Ga ik er vast achteraan
Bovendien @Kees SC:
wil iets pakken en hups, daar gaat mijn over de camera, terwijl ik toch echt héél zuinig op mijn spullen ben.
Kan een K-5/K-7 een glaasje witbier verdragen? Ja toch...?
In een collectieve Pentxaforum verz. ben ik denk ik niet echt geinteresseerd; heb al collectieve korting via mijn werkgever bij alle Centraal Beheer verzekeringen (Eureko faillliet, ben ik failliet...

) ; ik vind de premies daar redelijk. Maar ik ben ook niet zo'n fotoverzekeringvergelijkingssite.nl type; als alles goed gaat bij een maatschappij (communicatie, snelheid van werken, wijze van afhandelen schade) ben ik tevreden.
Zo viel ooit de Minolta compact 35 mm camera van mijn vrouw van het kraambed in het ziekenhuis (zenuwachtige ouders); zonder problemen door (destijds dus) FBTO vergoed.
Bij cameratop100 deden ze aanbod verzekeren via ENRA (bekend van m.n. fietsverz.); vond ik nogal forse premies maar zou geen discussies opleveren over wijze van verlies, nieuwwaarde/afschrijving discussies (tsjaa

)
gr,
Bram