Auteur Topic: Verzekering foto apparatuur  (gelezen 5558 keer)

gnodde

• Gast
Re:Verzekering foto apparatuur
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2011, 17:22:54 »
Er is hier al eens eerder een discussie over gestart. Kijk bv. eens hier: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=18451.0.

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2011, 17:22:54 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2011, 17:03:02 »
Eens even naar gekeken.

http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/tips_en_truuks/fotoapparatuur_verzekeren_welke_verzekering_moet_je_hebben.asp

Altijd handig als er al eens iemand in gedoken is. Lastig iets, want de verzekering is aardig prijzig in sommige gevallen, als deze bv professioneel gekocht is, of de dekking is heel wisselend. Ook opletten of je nieuwwaarde krijgt en tot hoe oud is dat dan, of dat er in notime wordt afgeschreven.

Mijn FA*85mm/f1.4 is zo'n mooi voorbeeld. De mijne zou wel eens uit 1992/1993 kunnen zijn. Een waardevolle lens, voor mij in ieder geval, maar ik denk dat de verzekerde waarde 0 is.

Als je 3 jaar een flinke premie betaald en dan nog 200 euro eigen risico hebt, dan moet je je afvragen wat de winst is, of dat het eenvoudig weg eigen risico is.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2011, 16:12:46 »
Ik heb nu een speciale reisverzekering voor duikers. Als ik daar mijn onderwatercamera beschadig of verlies tijdens duiktrip, ook binnen Nederland, ook op weg naar- en van de duikstek, krijg ik dus een vergoeding, ook bij vollopen van de camera door kapotte O-ring of eigen fout. Daarbij is gedurende 3 jaar de nieuwwaarde gegarandeerd. Dat klinkt als muziek in de oren.

Echter voor mijn DSLR geldt dit dus niet, want die neem ik niet mee onder water. Dan geldt dus alleen dekking als ik buiten Nederland vakantie vier, of binnen Nederland als ik naar een vooraf geboekt verblijf reis en tijdens dat geboekte verblijf. Een dagje fotograferen op straat of in de achtertuin valt daar dus niet onder.

Er zijn blijkbaar een aantal kostbaarheden verzekeringen, waarbij dan ook nog van belang is of je zo nu en dan semi-professioneel bezig bent met een betaalde opdracht.
Zo schijnt De Europeesche een goede verzekering te hebben en de NOS (waar je ook als niet werknemer van de NOS jezelf kunt verzekeren).

Groet
Edzo

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Aan de spullen ligt het niet!
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2011, 15:52:28 »
Ben inderdaad benieuwd als een van de kinderen iets omgooit/ beschadigd in en om het huis? Daarbuiten zal je je zeker extra moeten verzekeren, echter is het maar de vraag wat je nog aan waarde terugkrijgt van de verzekering-boys!?!?!?!?! Het zal je altijd geld kosten!
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

sailor1968

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2011, 15:46:56 »
Daar open je eigenlijk wel een goed topic mee Edzo,
ga ik ook eens achter aan bij mijn makelaar.
Wij zijn voor alles en nog wat verzekerd, maar mijn fototoestel en materiaal???
Weet ik eigenlijk niet.

Bedankt voor deze Topic te openen.

Groeten
Jan

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Verzekering foto apparatuur
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2011, 15:37:42 »
Hallo forumleden,

Van het weekend heb ik de nieuwwaarde van al mijn fotospullen eens op zitten tellen. Dat loopt toch aardig in de papieren.
Als je dan leest dat twee hardlopers in het voorbijgaan zo maar je statief en camera mee graaien (zie topic op dit forum van deze week: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=19856.0) en ik vorig jaar met de schrik vrij ben gekomen toen mijn redelijk nieuwe camera met nog nieuwere flitser en al helemaal nieuwe macro lens tegen de vlakte gingen, ga je toch eens aan het nadenken.

Ik ben dus wel eens benieuwd wie allemaal een verzekering heeft lopen voor zijn/haar foto apparatuur en zo ja hoe dit dan gedekt is en wat zoals de mogelijkheden en kosten daarvan zijn.
Is de apparatuur alleen verzekerd voor tijdens vakanties of ook voor foto uitstapjes in Nederland of bijvoorbeeld schade in je eigen achtertuin.

Ik hoor graag.

Groet
Edzo
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2011, 15:45:10 door Edzo »