Jos: ik had het over snelheidsverbetering van iPad 1 na os 4.3 update. De iPad 2 is veel sneller dan de iPad 1 (en Xoom) getuige dezelfde Anandtech links die ik hierboven heb gepost.
De test is met os 4.3 volgens mijn

Maar goed voor games is het sneller maar daar heb ik geen behoefte aan.
Wat de meeste mensen er mee doen is mee internetten en films op kijken als ze onderweg zijn en foto's voor de fotografen, zover ik kan zien zit daar niet heel veel verschil in of heb ik het mis?
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat de iPad sloom is...
Wat betreft virussen op Mac OS X: die zijn er nog steeds niet. En efsix heeft gelijk: zodra er een zou komen dan hoor je dat meer dan snel genoeg, al is het maar omdat alle Apple-haters het wel in Mac-gebruiker hun gezicht willen schreeuwen
Maar laten we eerlijk zijn: het grootste probleem is niet virussen, dat is voor Windows ook al lang niet meer zo. Malware, backdoors, trojans, etc: dat is het echte probleem. Toch ben je minder kwetsbaar op een Mac, ook voor deze gevaren. Dat een Mac te hacken is op een Pown2own-wedstrijd zegt niet veel over de dagelijkse realiteit. En de realiteit is dat duizenden Windows-computers in Nederland onderdeel van een botnet zijn en dat er geen één bewijs is dat daar een Mac tussen zit. Waarom dat zo is kunnen we jaren over discussiëren.
Virussen is Malware en zoals je zeg een virus is maar een klein probleem Worms en Trojans zijn erger.
Maar dat doet er niet toe, het probleem is dat er een beeld wordt geschetst dat Mac 100% veilig is en dat je er geen malware voor kan schrijven maar dat is niet het geval.
Zover het er nu naar uit ziet ben je nu nog veilig met een Mac dus een virusscaner hoeft zeker niet maar dat beteken niet dat je zonder bij na te denken van alles en nog wat kan installeren en downloaden. Mac heeft niet voor niets veiligheids-maatregelen gekregen de laatste paar jaar, ze willen het voor malware makers natuurlijk niet te gemakkelijk maken.
Ik verwacht eigenlijk voor Mac ook weinig problemen... denk dat iOS meer problemen zal kunnen krijgen... Er is al een malware daarvoor maar werkt gelukkig alleen op gejailbreakte versie en Android heeft deze maand ook volgens mijn een malware gehad... Moeten we niet blij van worden...