Auteur Topic: Ipad, Xoom, Adam, Gallaxy tab etc.  (gelezen 29403 keer)

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re:Ipad, Xoom, Adam, Gallaxy tab etc.
« Reactie #118 Gepost op: 25 april 2011, 21:18:27 »
dat hangt puur af van hoe je het wilt gaan gebruiken.

ik wil puur een tablet voor internet, filmpje, foto's kijken evt. spelletje. hierbij is een goed scherm voor mij zeer belangrijk. onlangs een paar bekeken bij de saturn en van wat ze daar nu hebben liggen is alleen de ipad goed naar mijn mening. ik heb  echter mijn zinnen gezet op android dus ik moet nog even geduld hebben.

wil je hem ook nog gaan gebruiken voor tekstverwerken en wat zwaardere prog's dan zou je ook kunnen kijken naar een netbook.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #118 Gepost op: 25 april 2011, 21:18:27 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #117 Gepost op: 25 april 2011, 13:31:12 »
Asus transformer preview.
http://www.trustedreviews.com/Asus-Eee-Pad-Transformer_Laptop_review
http://www.technobuffalo.com/reviews/asus-eee-pad-transformer-review/

Ziet er best goed uit, hij komt volgens mijn met een Polaris Office dus hopelijk kan je standaard tekst bewerking erop doen en de remote desktop ziet belovend uit. Ik zit te denken aan een servertje/mediaspeler voor thuis en zal wel gaaf zijn als je die kan bedienen met de tablet.
De keyboard heeft een eigen batterij die de tablet van stroom kan voorzien en zelfs kan opladen, en het bescherm het scherm in je tas, wat wil je nog meer  ;)
Enigste minpunt is dat er geen USB aansluiting zit op de tablet zelf maar wel 2 op de keyboard dus hopelijk is dat een niet al te negatief punt...
Nu alleen nog een mooi programma voor Android dat PEF en DNG kan laten zien  :)

Wat denken jullie wordt dit de Android tablet voor de zomer?
« Laatst bewerkt op: 25 april 2011, 13:43:15 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #116 Gepost op: 18 april 2011, 10:48:49 »
71 euro is zeker niet veel ^^
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Mehari

• Full Member
  • *
« Reactie #115 Gepost op: 18 april 2011, 10:28:14 »
Pas via Focalprice een 7 inch tablet gekocht.
Draait op Android 2.2 en met flash 10.
Youtube doet het ook.
Wat foto's betreft verschillende thema's om als slide show te presenteren.
Helaas is een jpg van 4Mb een beetje te hoog gegrepen, het duurt eindeloos om die te openen.
Dus eerst formaat aanpassen.
Het kan diverse gebruikelijke video formaten aan, moet ik nog mee experimenteren.
Wifi aan boord, MicroSD slot tot 32GB en een adapter met 2x usb en netwerk aansluiting.
Scherm kwaliteit lijkt me heel behoorlijk.
Voor de 71 Euro die me dit kostte wil ik wel eens wat proberen  ;D
K100D, K200D, DA 18-55mm, DA 50-200mm, 50mm 1.2,
50mm 1.7 * Vivitar 28mm 2.8, 75-205mm 3.8 * Tokina AT-X 28-85mm 3.5 5.6 * Sigma 18-200mm 2x
(en nog wat Canon spul: 2x 20D met divers glas)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #114 Gepost op: 17 april 2011, 20:26:03 »
Zit te denken om misschien de Asus EEE pad transformer te kopen hier kan je nog normaal een email optypen maar ben benieuwt hoe het met multimedia zit...
http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/

Hij draait op android, zijn er mediaspelers die MKV, mpg4, xvid, divx met meerdere audio track en ondertitelingen en audio bestand zoals flac, ogg en ape?
Heb even lopen zoeken maar kon niet iets duidelijk vinden, hopelijk weet iemand hier wat meer. =]
« Laatst bewerkt op: 18 april 2011, 10:47:51 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #113 Gepost op: 23 maart 2011, 10:53:27 »
de tab 101 is gelanceerd. die lijkt heel interessant te worden. ook wat betreft de prijs

http://www.androidcentral.com/samsung-officially-announces-galaxy-tab-101
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2011, 22:35:07 door Jos Abee »
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #112 Gepost op: 23 maart 2011, 09:44:19 »
Wat grappig dat Apple producten altijd zoveel discussie leveren. Ikzelf gebruik geen Apple omdat ik dan teveel wordt beperkt in mijn manier van werken (alleen op de manier van Apple). Dit bericht schrijf ik mijn Galaxy Tab. Werkt perfect en een goed formaat. Past in de binnenzak van mijn jas. En Andoid werkt prima. Zelfs versie 2.2 die niet geschikt zou zijn vor tablets.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #111 Gepost op: 22 maart 2011, 22:17:42 »
Heb het nog niet zelf gelezen.

Tool or Toy?
The Apple iPad 2 for Photographers

http://forums.dpreview.com/reviews/appleipad2/
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #110 Gepost op: 14 maart 2011, 19:06:27 »
Jos: ik had het over snelheidsverbetering van iPad 1 na os 4.3 update. De iPad 2 is veel sneller dan de iPad 1 (en Xoom) getuige dezelfde Anandtech links die ik hierboven heb gepost.  
De test is met os 4.3 volgens mijn   :)
Maar goed voor games is het sneller maar daar heb ik geen behoefte aan.
Wat de meeste mensen er mee doen is mee internetten en films op kijken als ze onderweg zijn en foto's voor de fotografen, zover ik kan zien zit daar niet heel veel verschil in of heb ik het mis?
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat de iPad sloom is...

Wat betreft virussen op Mac OS X: die zijn er nog steeds niet. En efsix heeft gelijk: zodra er een zou komen dan hoor je dat meer dan snel genoeg, al is het maar omdat alle Apple-haters het wel in Mac-gebruiker hun gezicht willen schreeuwen :)

Maar laten we eerlijk zijn: het grootste probleem is niet virussen, dat is voor Windows ook al lang niet meer zo. Malware, backdoors, trojans, etc: dat is het echte probleem. Toch ben je minder kwetsbaar op een Mac, ook voor deze gevaren. Dat een Mac te hacken is op een Pown2own-wedstrijd zegt niet veel over de dagelijkse realiteit. En de realiteit is dat duizenden Windows-computers in Nederland onderdeel van een botnet zijn en dat er geen één bewijs is dat daar een Mac tussen zit. Waarom dat zo is kunnen we jaren over discussiëren.
Virussen is Malware en zoals je zeg een virus is maar een klein probleem Worms en Trojans zijn erger.
Maar dat doet er niet toe, het probleem is dat er een beeld wordt geschetst dat Mac 100% veilig is en dat je er geen malware voor kan schrijven maar dat is niet het geval.
Zover het er nu naar uit ziet ben je nu nog veilig met een Mac dus een virusscaner hoeft zeker niet maar dat beteken niet dat je zonder bij na te denken van alles en nog wat kan installeren en downloaden. Mac heeft niet voor niets veiligheids-maatregelen gekregen de laatste paar jaar, ze willen het voor malware makers natuurlijk niet te gemakkelijk maken.

Ik verwacht eigenlijk voor Mac ook weinig problemen... denk dat iOS meer problemen zal kunnen krijgen... Er is al een malware daarvoor maar werkt gelukkig alleen op gejailbreakte versie en Android heeft deze maand ook volgens mijn een malware gehad... Moeten we niet blij van worden...  :(
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #109 Gepost op: 14 maart 2011, 18:32:25 »
ik let weer eens niet goed op :(

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #108 Gepost op: 13 maart 2011, 23:26:00 »
Jos: ik had het over snelheidsverbetering van iPad 1 na os 4.3 update. De iPad 2 is veel sneller dan de iPad 1 (en Xoom) getuige dezelfde Anandtech links die ik hierboven heb gepost. 
Verliefd op de K-1

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #107 Gepost op: 13 maart 2011, 23:04:35 »
Link doet het niet  :(

Trouwens hoeveel sneller is de nieuwe iPad, van wat ik heb gelezen is de iPad2 nu niet echt een sprong vooruit... ben aan het twijfelen of je misschien beter de gewone iPad kan kopen omdat die nu veel goedkoper is.
Wat denken jullie?

nou ja , als je dit ziet is het wel een stap vooruit;

http://www.anandtech.com/show/4216/apple-ipad-2-gpu-performance-explored-powervr-sgx543mp2-benchmarked/1

gr jos

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #106 Gepost op: 13 maart 2011, 21:19:58 »
Het schijnt dat de Ipad 1 na gebruik maken van de softwareupdate ook een stuk sneller is.
Alleen JavaScript is veel sneller (en daarmee een hoop websites). Voor game framerate, e.d. verandert er niets.
Verliefd op de K-1

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #105 Gepost op: 13 maart 2011, 21:05:05 »
Het schijnt dat de Ipad 1 na gebruik maken van de softwareupdate ook een stuk sneller is.
Het verschil valt dan wel mee.
Belangrijkste verschil zijn dan de camera's.
Het oude model heeft nu veel Bang for the Buck's
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: 13 maart 2011, 20:38:33 »
De iPad staat snel massaal op marktplaats als ik zie hoeveel sneller de iPad2 is.

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #103 Gepost op: 13 maart 2011, 20:28:17 »
Ik zou niet de eerste iPad kopen. De iPad 2 is heel veel sneller. En dunner en lichter is toch wel zeer prettig bij langdurig gebruik.
CPU: http://www.anandtech.com/show/4215/apple-ipad-2-benchmarked-dualcore-cortex-a9-powervr-sgx-543mp2/2
GPU: http://www.anandtech.com/show/4216/apple-ipad-2-gpu-performance-explored-powervr-sgx543mp2-benchmarked/1

Wat betreft virussen op Mac OS X: die zijn er nog steeds niet. En efsix heeft gelijk: zodra er een zou komen dan hoor je dat meer dan snel genoeg, al is het maar omdat alle Apple-haters het wel in Mac-gebruiker hun gezicht willen schreeuwen :)

Maar laten we eerlijk zijn: het grootste probleem is niet virussen, dat is voor Windows ook al lang niet meer zo. Malware, backdoors, trojans, etc: dat is het echte probleem. Toch ben je minder kwetsbaar op een Mac, ook voor deze gevaren. Dat een Mac te hacken is op een Pown2own-wedstrijd zegt niet veel over de dagelijkse realiteit. En de realiteit is dat duizenden Windows-computers in Nederland onderdeel van een botnet zijn en dat er geen één bewijs is dat daar een Mac tussen zit. Waarom dat zo is kunnen we jaren over discussiëren.

Hear, Hear!
Listen to the wise man! ;) :)
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #102 Gepost op: 13 maart 2011, 20:21:25 »
Trouwens hoeveel sneller is de nieuwe iPad, van wat ik heb gelezen is de iPad2 nu niet echt een sprong vooruit... ben aan het twijfelen of je misschien beter de gewone iPad kan kopen omdat die nu veel goedkoper is. Wat denken jullie?

Ik zou niet de eerste iPad kopen. De iPad 2 is heel veel sneller. En dunner en lichter is toch wel zeer prettig bij langdurig gebruik.
CPU: http://www.anandtech.com/show/4215/apple-ipad-2-benchmarked-dualcore-cortex-a9-powervr-sgx-543mp2/2
GPU: http://www.anandtech.com/show/4216/apple-ipad-2-gpu-performance-explored-powervr-sgx543mp2-benchmarked/1

Verliefd op de K-1

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #101 Gepost op: 13 maart 2011, 18:34:40 »
Is het een virus? Nee.
Ligt er aan wat voor definitie je gebruikt, hoe dan ook het is malware en een virus scanner bescherm hier tegen.

Ik verwijst naar dailytech en het is al meerdere keren bewezen dat je malware kan schrijven voor MAC OS, neem de PW2OWN wedstrijd.
Iemand heeft daar een website gemaakt waarmee die binnen 5 seconden toegang heeft tot je systeem dus ja, Mac 100% veilig?

Pas als b.v. Macfreak en Onemorething etc dit adviseren zal ik een virusscanner oid gaan kopen.
In 2008 schreef Apple Support dit:
“Apple encourages the widespread use of multiple antivirus utilities so that virus programmers have more than one application to circumvent, thus making the whole virus writing process more difficult.”
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #100 Gepost op: 13 maart 2011, 17:49:12 »
http://www.dailytech.com/Sneaky+Trojan+Gets+Some+Back+Door+Action+in+Apples+OS+X/article21018.htm

Ja en?

Is het een virus? Nee.

Neem verkopers van antivirus-software, zoals Sophos, waarna je verwijst maar niet serieus.
Doel is om de blanco markt van de Mac te veroveren door hen schrik aan te jagen.
Voorlopig is het voldoende om regelmatig je beveiligingsupdate's te draaien en de normale beveiligingsinstellingen toe te passen.

Pas als b.v. Macfreak en Onemorething etc dit adviseren zal ik een virusscanner oid gaan kopen.
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #99 Gepost op: 13 maart 2011, 15:57:26 »
http://www.ipadclub.nl/16461/nederlandse-videodemo-van-ipad-2-door-omt/?awesm=tblt.nl_9e1
Link doet het niet  :(

Trouwens hoeveel sneller is de nieuwe iPad, van wat ik heb gelezen is de iPad2 nu niet echt een sprong vooruit... ben aan het twijfelen of je misschien beter de gewone iPad kan kopen omdat die nu veel goedkoper is.
Wat denken jullie?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #97 Gepost op: 9 maart 2011, 20:24:58 »
Onzin. Heeft weinig met populariteit te maken...
Je maakt als virusschrijver pas echt naam als je een virus voor OSX ontwikkeld.
Dit is nog niemand in meer dan 10 jaar gelukt....
http://www.dailytech.com/Sneaky+Trojan+Gets+Some+Back+Door+Action+in+Apples+OS+X/article21018.htm
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

patrick91

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: 7 maart 2011, 20:04:05 »
Of dankzij goed handelen van united consumers toch een ipad 2 krijgen.. wordt wel juni maar ik heb geen haast.
:( wordt :)

patrick91

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 4 maart 2011, 23:00:02 »
Sorry Patrick, de geruchten over de iPad 2 gonsden al sinds oud en nieuw. Dat ie nu werd aangekondigd werd daarom verwacht.

Hoezo sorry?

En geruchten gaan altijd de ronde.. men wacht al heel lang op de opvolger van bijv de d700 van nikon.
De eerste geruchten over de ipad 3 lees je ook al.

Voor 300 maar weg doen dan :)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #94 Gepost op: 3 maart 2011, 23:52:58 »
En Windows 7 is toch een desktop OS, daarvoor ontwikkeld? Laat we even serieus zijn: dat gaat to nóóit werken op een tablet (en met werken bedoel ik niet of het kán draaien maar of het prettig werkt).
Windows 7 heeft wel wat dingen in zich om het touch vriendelijker te maken, iOS en Android zullen zeker vriendelijker voor je vingers omdat ze daarvoor zijn ontworpen. Je kan in het menu ook de PPI/front groter maken waarmee de icoontjes en de tekst groter wordt en daarmee beter aanraakbaar maar dan nog steeds zal het een stuk minder wezen.

Ik heb zelf een UMPC nu al een jaar of 4 en ik draai er nu win 7 op en moet zeggen dat het wel te doen is met je vingers maar soms is het lastig. Hoofdzakelijk kan ik alles doen met mijn vingers dus programma's opstarten, instellingen veranderen en in explorer zoeken naar bestanden.
Als het wat te priegelig zit gelukkig een trackpad op, dat scheelt en ik kan een pen gebruiken als het moet of punt van mijn nagels werkt perfect.
De MSI WindPad 110W heeft een trackpad dus die is waarschijnlijk best wel te gebruiken, de Acer lijkt mijn een moeilijker apparaat hoewel de docking station wel mooi is, kan je te minste normaal typen maar ze hebben beide een captive scherm dus even hoek van je nagels gebruiken of een pen werkt niet dus ben benieuwt hoe ze zijn in gebruik.

Je koopt deze tablets niet omdat het zo fijn is om met je vingers op te werken maar omdat je dezelfde programma's kan draaien als op je PC en met dat ook de zelfde bestanden kan gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2011, 01:52:50 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ