Auteur Topic: Het ijs is uit de sloten  (gelezen 1188 keer)

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Het ijs is uit de sloten
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2011, 17:49:41 »
Volgens mij is het niet echt storend dat de kringen doorbroken worden. Ik vind het wel een mooi helder en kleurig plaatje. Lekker scherp ook. Je weet, ik haal hem zo weer weg.

Laat maar staan Hans, hij sluit zo prima aan bij de opmerkingen van jouw voorgangers om er rechts en onder een stukje af te croppen. Ik vind hem ook beter zo, al zou ik het kleine reepje bovenin eraan hebben gelaten.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2011, 17:49:41 »

Offline Hans H

• Super Pentaxian
    • www.flickr.com/photos/hheekelaar/sets/
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2011, 21:22:29 »
Volgens mij is het niet echt storend dat de kringen doorbroken worden. Ik vind het wel een mooi helder en kleurig plaatje. Lekker scherp ook. Je weet, ik haal hem zo weer weg.

Groet,
Hans   

K-70 | Sigma 17-70 | DA 35 F2.4 | D FA 100 F2.8 WR | Tamron 70-200 F2.8 | Pentax AF-360 FGZ II | Velbon Sherpa 803 | Velbon RUP-L40

Offline chrizz

• Super Pentaxian
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2011, 21:12:20 »
zoals gezegd, erg mooi scherp, en het namiddagzonnetje zorgt altijd voor zulk gaaf licht (zie Zwaan close-up, ook met dat licht geschoten) Persoonlijk denk ik dat ie misschien spannender wordt als je hem redelijk strak om de woerd heencropt (rechts en onder) ook al snij je dan door de reflectie en de waterkringen van de woerd heen, dat geeft niet zo veel want die zijn 'distorted' genoeg daarvoor. Probeer maar 'es!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2011, 20:58:46 »
Ik heb op zich geen problemen met de compositie nu inderdaad de kringen om de eend (woerd...?) mooi zichtbaar zijn. Die vallen weg als je de "one thirds" regel toe zou passen en dat maakt de foto er naar mijn idee niet mooier op. Zelf had ik wellicht de andere eend weggelaten.

Groet
Edzo

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2011, 18:26:12 »
Geen bijzondere plaat, maar goed scherp, en mooie lichtval.
Qua compositie zou ik de woerd niet zo in het midden zetten.

Jan.

Mee eens, niet bijzonder maar door het mooie licht wel de moeite waard om te plaatsen. Graag had ik wat meer reacties op de compositie. Wat mij betreft zijn (compositie)regels er om van tijd tot tijd te worden genegeerd zoals in deze foto met het hoofdonderwerp in het midden. De 2e eend in DOF linksboven, de waterkringen om het hoofdonderwerp en de reflectie van de kop in het water hebben mij doen besluiten om de foto zo te schieten.

gnodde

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2011, 16:53:52 »
Geen bijzondere plaat, maar goed scherp, en mooie lichtval.
Qua compositie zou ik de woerd niet zo in het midden zetten.

Jan.

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Het ijs is uit de sloten
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2011, 16:44:51 »
Het ijs is inmiddels uit de sloten en afgelopen weekeinde was er een kleine opleving in het weer. Het namiddagzonnetje zorgde voor mooi licht.

K5 met DA*300