Auteur Topic: Printer kapot  (gelezen 2530 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Printer kapot
« Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2011, 17:08:57 »
De Canon iP 4600 kan dat dus wel....... Komt er helemaal recht uit.
Jammer dat het een Canon is, maar over printer en (separate) scanner ben ik tot op heden zeer tevreden (in tegenstelling tot de HP meug die ik de afgelopen jaren versleten heb....)

Ik heb bewust geen all-in-one gekocht. Gaat er één ding kapot, kun je de rest ook wegmikken en zoals met zoveel: je kan maar in één ding uitblinken. Dus en goed scannen én goed printen....... ik heb daar zo mijn twijfels bij.
Ik heb de oudere broer de iP4500 (goedkopere inkt!)
Ik zal ook alles los kopen inderdaad en ik vindt de drivers van HP zo waardeloos ik heb er alleen maar problemen mee gehad, Canon en Epson zijn in dat opzicht gebruiksvriendelijker. Volgens mijn deed de Canon het gelijk als je de CD er in had zitten en de printer aansluit.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2011, 17:08:57 »

JohnnieS

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2011, 16:18:05 »
 ;)
(Je kan maar in één ding uitblinken,( Dus en goed scannen én goed printen....... ik heb daar zo mijn twijfels bij)

Dat is correct, ik heb nu ook alles los aangeschaft,gaat er een onderdeel kapot dan hoef je niet de hele Meuk naar de zaak te brengen ,maar alleen het defecte onderdeel, laten vervangen en dat is wel prettig.
Ik vergelijk het met mijn Laptop,een onderdeel kapot alles naar de KL....te

grt,
JohnnieS ;-)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2011, 15:38:04 »
Voor het zwaadere papier zoals foto papier is het wel verstandig een printer te nemen met een achter lader zodat het papier niet een bocht hoef te maken, ik heb nog geen printer gezien die dat goed kan doen.

De Canon iP 4600 kan dat dus wel....... Komt er helemaal recht uit.
Jammer dat het een Canon is, maar over printer en (separate) scanner ben ik tot op heden zeer tevreden (in tegenstelling tot de HP meug die ik de afgelopen jaren versleten heb....)

Ik heb bewust geen all-in-one gekocht. Gaat er één ding kapot, kun je de rest ook wegmikken en zoals met zoveel: je kan maar in één ding uitblinken. Dus en goed scannen én goed printen....... ik heb daar zo mijn twijfels bij.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 23 januari 2011, 14:54:54 »
Ik zou zeggen niks kapot gooien, eerst eens alles nalopen. :dash1:
(de aansluiting moet ook goed zijn) ook USB zou moeten kunnen!!
is misschien een kleinigheidje,de aanvoer van het papier geschiet normaal gesproken via een stangetje met daarop rubberrolletjes,die het papier aanvoert,nu kan het zijn dat daar een vervuiling tussen zit.(melding is Fout in de Printer)
Heb je de boel al eens schoon gemaakt?? kan zijn dat er kleine stuks papier achter zijn gebleven.
er zitten dacht ik 4 inktparonen in,de even eruit halen,probeer ook een réset,niet via de knop,maar de stekker uit het stopcontact, een paar minuten.
Als dat allemaal niet helpt, terug naar de winkel en laten omruilen,zit standaard een jaar fabrieks garantie op.

grt, JohnnieS :caffee:
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2011, 16:19:54 door JohnnieS »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #13 Gepost op: 23 januari 2011, 14:43:05 »
Serpiente: Bij dit type heb ik geen demontabele papierlades, dus daar kan ik niets aan veranderen.

En Ruurd: Hij laad het papier wat in de "aanvoerbak" zit niet in de printer. Hij doet wel pogingen, maar "pakt" het papier niet. Geen gewone, en geen fotopapier!

Maar mijn vrouw gaat ermee terug!

Bedankt voor de tips in ieder geval!

En hoe is het afgelopen? Wij hebben deze ook pas gekocht (gaat nu de 5e week in   >:( )

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2011, 20:06:01 »
ik heb een canon pixma en die heeft een lade onderin een kan ook een tweede "feed" aan de bovenkant hebben. e.g. zo'n klep omhoog en daar de de a-4 fotopapier in het gaat wel in een hoek van pakweg 60graden en tot nu toe nooit problemen mee gehad.

gr jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2011, 18:48:12 »
Voor het zwaadere papier zoals foto papier is het wel verstandig een printer te nemen met een achter lader zodat het papier niet een bocht hoef te maken, ik heb nog geen printer gezien die dat goed kan doen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2011, 17:30:36 »
Ik heb gelukkig nog eentje op reserve, maar hoeveel foto's daar nog uitkomen............... (inkt bijna op)

Dat was mede ook een reden voor aanschaf van een andere!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

asplx

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2011, 22:04:18 »
Verdulleme, zeg...
Kun je nog geen foto's van jullie knappe dochter printen... >:(

Groeten,
Ruurd

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2011, 21:55:42 »
Serpiente: Bij dit type heb ik geen demontabele papierlades, dus daar kan ik niets aan veranderen.

En Ruurd: Hij laad het papier wat in de "aanvoerbak" zit niet in de printer. Hij doet wel pogingen, maar "pakt" het papier niet. Geen gewone, en geen fotopapier!

Maar mijn vrouw gaat ermee terug!

Bedankt voor de tips in ieder geval!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

asplx

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2011, 00:49:26 »
Nou, ik heb het weer voor elkaar. Nieuwe printer gekocht 5 weken geleden, puur omdat mijn scanner alleen via een printerpoort werkt en dus niet via usb. Dit is een all in one. 12 a4'tjes mee afgedrukt, en nu al kapot!!! Hij pakt gewoon geen papier meer! Iemand tips?

Pakte die eerst paper all in one
Papierbak vullen....

Serpiente

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2011, 23:08:54 »
Dat gaat mijn vrouw ook doen. Maar ik ben wel erg teleurgesteld in dat ding. Maar goed, we zullen zien hoe het afloopt!
Het is trouwens een epson sx420w. En het maakt niet uit welke kwaliteit/dikte ik erin doe, hij pakt gewoon niets maar vernield wel de onderste rand van het papier.
Ik weet dat je niet van gisteren bent, maar ik vraag het toch. Zit de papierla er wel goed in? Ik heb het ook weleens gehad met mijn Epson.

Tom_W

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2011, 22:48:19 »
Citaat
hij pakt gewoon niets maar vernield wel de onderste rand van het papier.

zeker dat het geen papierversnipperaar is?  ;D :D

groetjes,

Tom

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2011, 22:31:26 »
Dat gaat mijn vrouw ook doen. Maar ik ben wel erg teleurgesteld in dat ding. Maar goed, we zullen zien hoe het afloopt!
Het is trouwens een epson sx420w. En het maakt niet uit welke kwaliteit/dikte ik erin doe, hij pakt gewoon niets maar vernield wel de onderste rand van het papier.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2011, 22:31:23 »
Als die 5 weken oud is heb je natuurlijk nog garantie dus om hem nu meteen kapot te gooien  :D
Gewoon mee terug naar de winkel gaan.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2011, 22:24:10 »
Nou ik kan alleen adviseren wat ik de vorige keer deed:
Kapot gooien tegen de muur en nieuwe kopen.

Misschien wat ingrijpend, maar werkte bij mij perfect!
Anders even terug gaan naar de winkel...

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
Printer kapot
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2011, 22:16:46 »
Nou, ik heb het weer voor elkaar. Nieuwe printer gekocht 5 weken geleden, puur omdat mijn scanner alleen via een printerpoort werkt en dus niet via usb. Dit is een all in one. 12 a4'tjes mee afgedrukt, en nu al kapot!!! Hij pakt gewoon geen papier meer! Iemand tips?