Hallo Henk,
Wellicht wat off topic, maar ik waag het er maar even op

Ik kocht vroeger in de middeleeuwen alles bij Camex in Eindhoven. De verkoper van toen (Harry) staat nu bij City-foto in Den Bosch

Ben na Camex overgestapt naar City-Foto Eindhoven en nu naar Den Bosch. Had mijn *istDS echter elders gekocht als aanbieding en die is zoals al eerder gemeld van het jaar overleden. Harry van City Foto gaf toen het advies de camera toch te laten maken, zou ongeveer € 150 kosten, maar naar zijn idee zeker niet boven de € 200 uitkomen. Van de K-x die ik eigenlijk wilde aanschaffen wist hij niet zo veel. De camera kwam terug van Beukelaar: € 286 exclusief BTW. WOW! Uiteindelijk na veel commotie met Martin (eigenaar?), maar €200 hoeven te betalen. De camera was echter binnen 2 maanden weer defect (probleem sensor?), net de avond voordat ik foto's op een bruiloft moest gaan maken. Paniek dus. Gelukkig door Martin op zich redelijk geholpen: de K-x kunnen kopen en voor de *istDS nog € 150 retour gehad.
Toen ik de Optio W90 en de AF540 flitser wilde gaan kopen bleek dat ze deze niet op voorraad hadden en zou wel 3-4 weken kunnen duren. Informatie over de W90 hadden ze eigenlijk niet. In die zin herken ik je opmerking over service en advies. Bij Het Zuiden verwezen ze me voor meer informatie over de W90 en een Metz flitser naar internet, ook niet echt een advies..... Wel wist hij me te vertellen dat de K-x de beste instapcamera is en ze daar heel enthousiast over waren. Daar werd ik dus wel weer blij van

Daar loop je dus niet direct met een Canon of Nikon naar buiten lijkt me.
Wat me opvalt is dat de voorraad en de keuze bij beide winkels minimaal is en de prijs zeker voor lenzen aanmerkelijk hoger dan elders. De productkennis is bij sommige verkopers helaas ook niet meer zoals vroeger.......
Groet
Edzo