Ik was te laat, we waren daar ook met z'n drieën naar toe en wilden dan ook met z'n drieën dezelfde workshop (of tijd ) volgen.
Op de dag zelf echter waren er nog plaatsen vrij voor een workshop studiofotografie, dus die hebben we gevolgd.
( dat is ook waar de laatste foto van is. )
Helaas ben ik niet veel wijzer geworden, want dit was een beginnerklas en behandelde alleen wat heb je nodig, wat doet het etc...
Ik heb al een goedkoop setje en ben al aan het spelen geweest, ik had meer gehoopt op de belichting, opstelling en hulpmiddelen.
Wel een grappig detail:
Ik was met één van de andere twee van mijn groepje zaterdag naar 100% tuning in Ahoy en zag een "proffessionele" fotograaf druk in de weer.
Deze meneer kwamen we zondag ook weer tegen bij Dutch heaven en viel door de mand met beginner vragen tijdens de workshop.
( De gever van de workshop ging mijn inziens teveel in op de camera, histogram, diafragma, etc - en juist daar gingen de vragen over van de "proffessionel". )
Zo zie je maar, een dure camera maakt nog geen fotograaf....
( hij had een full frame Sony incl grip met uitgebreide externe flitser en een joekel van een toeter. )