Auteur Topic: Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010  (gelezen 15420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gnodde

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #184 Gepost op: 27 november 2010, 18:17:40 »
Ik SMS en tweet zodra ik er ben...

Ik ook, en misschien tweet ik onderweg ook wel wat (voordeel van de trein  ;) ).

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #184 Gepost op: 27 november 2010, 18:17:40 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #183 Gepost op: 27 november 2010, 17:19:18 »
Ik ga eigenlijk om mede forum leden te ontmoeten, dus als we eigenlijk daarna pas bij elkaar komen mis ik de punt van de meet een beetje.
Natuurlijk hebben we allemaal andere interesse en ben je vrij om te gaan, maar ik denk dat de meeste alleen komen misschien dat we wel in groepjes opsplitsen of los van elkaar soms lopen en elkaar tegen komen.
Ik ken geen van jullie van gezicht dus ik tijdens de meet iemand tegen komt heb ik geen idee wie het is van de forum om eventjes gezellig mee te praten.

Ik SMS en tweet zodra ik er ben...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

patrick91

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #182 Gepost op: 27 november 2010, 17:09:33 »
@Mharda:
Ik ben ook zeker niet negatief over de ZE hoor, is ook geen discussie, zo moet je het niet zien, het was meer wat me zo voor de 1e keer dat ik er was opviel.
Een andere keer zie ik het best wel zitten om daar wat mensen te ontmoeten maar ik had nu teveel een missie :)
Dat je een 70-200 achtig iets meeneemt is zeker aan te raden, en ik wil al je foto's zien !

Veel plezier morgen in elk geval.


Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #181 Gepost op: 27 november 2010, 16:44:19 »
Ik ga eigenlijk om mede forum leden te ontmoeten, dus als we eigenlijk daarna pas bij elkaar komen mis ik de punt van de meet een beetje.
Natuurlijk hebben we allemaal andere interesse en ben je vrij om te gaan, maar ik denk dat de meeste alleen komen misschien dat we wel in groepjes opsplitsen of los van elkaar soms lopen en elkaar tegen komen.
Ik ken geen van jullie van gezicht dus ik tijdens de meet iemand tegen komt heb ik geen idee wie het is van de forum om eventjes gezellig mee te praten.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #180 Gepost op: 27 november 2010, 16:29:06 »
Vorig jaar ben ik samen met een vriend geweest, ook een CANON shooter. En ik zal morgen zeker nog een vriendin ontmoeten met een CANON. Eerlijk gezegd zijn er weinig zaken die ik nog minder interessant vind dan het merk apparatuur ...

Ik probeer er bij aanvang te zijn en iedereen die zijn telefoonnummer heeft gegeven, stuur ik SMS...

Verder ga ik over op de algemene Twittercode #ZE10. Lijkt me leuk voor mensen met Pentax die het forum nog niet kennen...

En volgens mij hebben jullie de goede insteek en ga je gewoon een hele leuke en leerzame dag krijgen!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #179 Gepost op: 27 november 2010, 16:23:13 »
En voor de duidelijkheid: er is geen 'meeting'-programma oid. Je kan simpelweg even bellen/mailen/twitteren en hallo komen zeggen of meelopen en een rondje beurs doen.

Ik had begrepen dat we bij aanvang bij de garderobe even zouden ontmoeten, maar het maakt mij verder niet uit. Ik heb je nr Mharda dus ik kan je bereiken indien nodig.

Mijn foto's durf ik echter aan iedereen te laten zien ;)
Kortom, daarom wil ik in dit topic ook géén discussie over de zoomexperience. Vind je het niks? Kom dan niet. Lijkt het je leuk? Wees welkom...

Daar was ik ook helemaal niet bang voor....en het is voor mij de 1e keer dus ik kan zeker niet uit ervaring spreken.
En of het wel of niet iets is.....maakt me niks uit. Wij hebben er gruwelijk zin in en kijken wel hoe het bevalt.

Henk & Ceciel

PS: mijn broer komt ook mee (het bekende gratis kaartje... ;)) Heeft wel geen Pentax, maar maakt ook mooie foto's met zijn Canon
 

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #178 Gepost op: 27 november 2010, 16:02:09 »
Ik ben tot nu toe alle jaren geweest. De één haat het, de ander vindt het helemaal te gek...

Natuurlijk is het erg druk, maar persoonlijk vind ik dat niet zo vreselijk... Gewoon de ruimte opzoeken...

En voor de duidelijkheid: er is geen 'meeting'-programma oid. Je kan simpelweg even bellen/mailen/twitteren en hallo komen zeggen of meelopen en een rondje beurs doen. Wil je een lezing/workshop volgen? Gewoon doen, je kan altijd weer aanhaken...

Is het erg gezellig, dan kunnen we altijd na afloop nog een 'chineesje oid pakken'...

Ik verheug me op het freerunnen, de catwalk, de meestal mooie modellen die rondlopen en lekker kletsen met iedereen...

Wat betreft het idee van mannen met teletoeters die 40cm te laag voor een portretshot zitten.. Ik weet het niet... Ben zelf inmiddels ook wat ouder, heb vaak (omdat ik niet wil voordringen) ook een 70-200mm erop en gezien de lichtomstandigheden ook een externe flitser... Mijn foto's durf ik echter aan iedereen te laten zien ;)

Kortom, daarom wil ik in dit topic ook géén discussie over de zoomexperience. Vind je het niks? Kom dan niet. Lijkt het je leuk? Wees welkom...

 
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #177 Gepost op: 27 november 2010, 14:56:13 »
De 55 op mijn body gehad maar ook dat was niet oke, dus voor nu laten liggen. Ik wil hem wel hebben hoor.. en hij komt er ook wel maar eerste zorgen dat de rest oke is!

Is je toestel niet ok? of wat bedoel je hiermee?

"mannetjes" die mooie modellen staan te fotograferen waarbij de stand van de tele toch wel liet zien dat niet altijd het gezicht in beeld zou zijn van de dames.

Tobbers zijn het...niet meer en niet minder! :no: :no:

Zorg dat je er bent voordat het open gaat en als ik jullie was zou ik meeten NA de beurs en niet ervoor als het nog betrekkelijk rustig is.

MEDE EXPERIENCE-GANGERS IS DIT EEN IDEE???

Henk

patrick91

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #176 Gepost op: 27 november 2010, 14:45:34 »
De 55 op mijn body gehad maar ook dat was niet oke, dus voor nu laten liggen. Ik wil hem wel hebben hoor.. en hij komt er ook wel maar eerste zorgen dat de rest oke is!

Niks voor mij, erg druk in elk geval, ik was er vanwege drukte en sneeuw onderweg pas om half 11, en ik kreeg het idee dat veel mensen rondliepen met een air van  "kijk mee eens met mijn grote toestel met grip, telelens en externe flitser".. tevens een wat vieze smaak in de mond van de "mannetjes" die mooie modellen staan te fotograferen waarbij de stand van de tele toch wel liet zien dat niet altijd het gezicht in beeld zou zijn van de dames.. iets zijn ding natuurlijk.

Zorg dat je er bent voordat het open gaat en als ik jullie was zou ik meeten NA de beurs en niet ervoor als het nog betrekkelijk rustig is.

Wel leuk was een dame die met haar interne flits een mooie zwarte foto maakte van de nikon "toeter" stand.. ze stond er 10 meter te ver vandaan zeg maar :)

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #175 Gepost op: 27 november 2010, 14:36:57 »
Vandaag bij de zoom geweest.. naar pentax en snel weer weg.. dat is dus niets voor mij..

Was het niks Patrick of niks voor jouw?
En de lenzentas nog gevuld?

Henk

patrick91

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #174 Gepost op: 27 november 2010, 13:48:21 »
Vandaag bij de zoom geweest.. naar pentax en snel weer weg.. dat is dus niets voor mij..

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #173 Gepost op: 27 november 2010, 13:20:31 »
Ondanks het feit dat ik vlakbij een station woon en niet hoef over te stappen, is mijn vertrouwen in de NS dusdanig dat ik de auto pak... Liever warm in de file, dan koud op het perron...

-Ondans dat ik een kwartier moet fietsen naar het station,
-ondanks dat ik de elende van de winter 2001-2002 heb meegemaakt met de Belgische rijtuigen en slecht rijdende treinen, doordat studenten opstonden op het moment dat de trein verder moest gaan rijden i.p.v. eerder op te staan,
-ondanks dat de lieve jeugd voor ouderen de plaats naast zich bezet hielden en naar klasgenootjes belden waar zij zaten
en
-ondanks ervaring met vertragingen van 4 uur in Bulgarije en
-ondanks omleidingen van 7 uur ook in Bulgarije
en
-ondanks alle gekanker van mensen die 5 minuten moeten wachten in Nederland,

ondanks dat allemaal, zou ik, als ik naar Utrecht zou gaan, gewoon de trein nemen.
Ik heb in genoemde periode van de winter in 2001 vier maanden gependeld tussen Venlo en Rotterdam.
En steeds weer kreeg ik de vraag: Waarom ga je niet met de auto?
Nou, als ik in de auto de ogen dicht doe, maak ik ze daarna nooit meer open.
In de trein wel. en ik heb heel wat uiltjes geknapt in de trein, ondanks alle a-sociale gedrag van veel studenten.

Houd wel in de gaten, dat veel vertragingen voortkomen uit egoïstisch gedrag van reizigers en lieden, die zo nodig langs de spoorbaan moeten lopen. En ik heb het dan even niet over springers, ook daar heb ik achter gezeten met de trein.
Nederland heeft het drukst bereden spoorwegnet ter wereld. Tja, als er dan een idioot voor de lol aan de noodrem trekt of op /langs het spoor gaat lopen, dan houdt dat op en zijn anderen daar de dupe van.

Maar zoals gezegd: Ik zie geen kans om naar Utecht te komen, hoewel ik het tóch heb overwogen, maar ik zou met de trein zijn gekomen...

Liever 1 kwartier gewacht
dan naar het ziekenhuis gebracht....

Groeten en een hele fijne dag toegewenst.
Ruurd

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #172 Gepost op: 27 november 2010, 12:26:51 »
Ik heb het kaartje van Mharda gekocht, had er toevalig eentje nodig.  :)
Trein kaartje ook al gekocht.

Pakt de trein om 8:42 in dodrecht moet in rotterdam overstappen naar de trein van 9:05 op spoor 13 naar enschede, ben ik er om 9:43.
Als ik hem mist gaat er nog een trein een kwartier later dus dat kom net mooi uit dan  :)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #171 Gepost op: 27 november 2010, 08:49:56 »
Ondanks het feit dat ik vlakbij een station woon en niet hoef over te stappen, is mijn vertrouwen in de NS dusdanig dat ik de auto pak... Liever warm in de file, dan koud op het perron...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

gnodde

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #170 Gepost op: 27 november 2010, 08:34:27 »
Ook ik heb, naast de kaart die ik gekocht had, nog een gratis kaartje gekregen. Ik zal hem meenemen, zondag. Voor als er iemand komt zonder kaartje...

Trouwens: ik vertrek per trein van Hoorn om 8.29 uur, kom in Zaandam om 8.56, vertrek daar weer (in een andere trein) om 9.04, en kom in Utrecht aan om 9.50 uur. Dit alles natuurlijk onder het voorbehoud, dat de NS zich aan de eigen dienstregeling houdt.
En, oh heerlijk, ik reis, dankzij een bevriend NS-medewerker, eerste klas  :cooll:

Jan.

RonHendriks

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #169 Gepost op: 26 november 2010, 23:23:10 »
Ik had een kaartje gekocht voor 10 euro. Kreeg ik net een gratis kaart toegestuurd... De helft van 10 is 5... dus wie interesse heeft, laat maar horen...
he toch dan ben je goedkoper, want ik heb een derde kaart gekregen. Een derde van 20,50 dus, of een kop koffie.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #168 Gepost op: 26 november 2010, 23:12:09 »
Ter ere van de ZOOM geen Pentax camera aanbiedingen dus  bij CameraNu.nl > https://www.cameranu.nl/index.php?view=content&id=384
Zelfs geen objectieven > https://www.cameranu.nl/index.php?view=content&id=324

Dat is als Pentax gebruiker toch wel weer een soort van jammer........
Alleen maar weer Canon en Nikon wat de klok slaat.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #167 Gepost op: 26 november 2010, 23:09:02 »
Gelukkig is Ceciel wel 'bekeerd'  tot het bourgondische Brabant.. :good: :cooll: :good:

Mijn Brigitte komt uit Den Haag, maar heeft nog steeds niets met Brabant.
Vandaar dat ik ook in Woerden ben gaan werken en we het huis te koop hebben staan.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #166 Gepost op: 26 november 2010, 22:55:35 »
ik ben benieuwd of/hoop eigenlijk dat ze daar de nieuwe pentax 35 2.4 lens ook hebben.

ik heb hem op het internet gespot voor €169,- (nebo)

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #165 Gepost op: 26 november 2010, 10:31:25 »
Ik had een kaartje gekocht voor 10 euro. Kreeg ik net een gratis kaart toegestuurd... De helft van 10 is 5... dus wie interesse heeft, laat maar horen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #164 Gepost op: 26 november 2010, 09:41:49 »
aanbiedingen van ke:

de intuos4 large voor €409,-
de intuos4 medium €319,-
de intuos4 small €199,-
de wacom draadloos €359,-
de bamboo pen €49,95
bamboo touch € 45,95
Helaas niet echt een aanbieding in de winkel is die goedkoper €318 http://www.foka.nl/site/wacom-intuos4-medium-p-16081.html
Ik weet het €1 maar als je gaat zoeken vindt je ze ook voor €309, dus ik hoopte voor iets net onder de 300  :(
« Laatst bewerkt op: 26 november 2010, 09:50:53 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #163 Gepost op: 26 november 2010, 08:55:25 »
Ojee... als dat maar goed afloopt...
Ik ging inderdaad uit van de schermcalibratie....

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #162 Gepost op: 26 november 2010, 08:53:36 »
Heren,

Bovenstaande hoort toch echt thuis in "Accessoires". En Ruud haalt de lenscalibratie en de beeldschermcalibratie door elkaar... :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #161 Gepost op: 26 november 2010, 08:44:01 »
Ja...
Doen...
Je gaat letterlijk en figuurlijk anders naar foto's kijken, doordat de kleuren beter op het scherm komen is mijn ervaring.

Groeten,
Ruurd

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #160 Gepost op: 26 november 2010, 08:18:48 »
Hoi,

ik had nog nooit gehoord van de spyder lenscal en heb het even opgezocht via google.
Heeft iemand ervaring met die spyder lenscal?
Mijn lijkt het handig en eigenlijk ook wel heel raadzaam.....is dat zo?

Henk