Auteur Topic: Hooghalen  (gelezen 1611 keer)

Bartel

• Gast
Re:Hooghalen
« Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2010, 20:41:30 »
Ik zie ook nog wel wat rare dingen in je instellingen: 1/6400ste seconde met een hoge iso, was je bang dat die muur nog weg ging lopen?
Zoiets gebeurt wel eens. Misschien omdat je de avond ervoor foto's hebt gemaakt. Ik heb ook wel eens een dag foto's gemaakt om er des avonds achter te komen, dat 1/4000e met iso 1600 een beetje overdreven is bij zoveel zonlicht, dat zelfs een foto lukt met de lenskap er op en een F22 :D :D :D :D
Sindsdien probeer ik (het zal nog wel eens fout gaan) om telkens voor het foto's maken alle belangrijke standen te controleren, want ja, soms is uit de losse pols fotograferen ook leuk.

Gr.
B.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2010, 20:41:30 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2010, 22:34:19 »
Wat je bij zoiets kunt doen is in RAW(vor bewerking thuis)+Jpeg(in zwart/wit) schieten dan heb je beide bij de hand. Ik moet zeggen dat ik minder met het onderwerp heb en deze foto's me er niet warm/koud voor maken. Ik zie ook nog wel wat rare dingen in je instellingen: 1/6400ste seconde met een hoge iso, was je bang dat die muur nog weg ging lopen? Foto 3 is gewoon een mislukte kiek die je met elke compactcamera beter kunt maken. Toch eens iets aan kennis opdoen lijkt me verstandig.

Offline Johan

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2010, 21:15:19 »
Iedereen bedankt voor de reacties. Aangezien ik geen ervaren photoshopper ben, wilde het het eens proberen in zwart/wit met de camera. Zelf op mijn scherm komen de foto's ook een beetje rood kleurig over. Ga dus nog maar eens een keertje weer terug, vroeg in de ochtend. Het was namelijk, best nog wel druk met bezoekers.

gr Johan

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2010, 14:45:12 »
Johan,
Ik ga niet in op de techniek...
Deze foto's raken me...vooral foto 1; ik zou echter niet weten waarom, mischien omdat hij zo'n sinistere uitstraling heeft.
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

kdj4

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2010, 14:44:15 »
van de crossbaan naar Westerbork  :)

ik ben ook niet echt een kenner op z/w gebied maar ben het wel met Patrick eens, ik zie het hier ook niet echt als z/w vooral foto 1 en 4 komen bij mij niet echt over als z/w.

foto 3 is ook niet echt scherp te noemen, foto 5 ragscherp.

vorig jaar hier ook nog eens een middag rondgelopen.

gr Kees.

patrick91

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2010, 11:37:39 »
Ik zal ze dus eens op een ander scherm moeten gaan bekijken..

gnodde

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2010, 11:25:45 »
@Gnodde, kijk eens naar de lucht in 1 en 4?

In foto 4 vind ik ook alleen echte grijstinten, maar in foto 1 neigt het op sommige plekken iets naar het groen.

Jan.

patrick91

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2010, 10:31:37 »
@Gnodde, kijk eens naar de lucht in 1 en 4?

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2010, 10:14:06 »
Ik zou nooit in de camera zwart/wit instellen, maar dat achteraf in PS of iets dergelijks doen.
Je hebt dan veeeel meer instelmogelijkheden....

Cees

gnodde

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2010, 08:55:47 »
Als eerste komt in me op dat het geen echt zwart wit is, ik zie ze veel te warm (teveel rood dus).

Dat zie ik niet. Ik heb foto 5 nog even gedownload, en heb er toen wat kleurensamples uit gehaald, maar die hadden allemaal een echte grijstint (dus rood, groen en blauw steeds gelijk).
Dus zwart/wit is het zeker wel. Toch mis ik er wat in, al kan ik niet zeggen wat precies. Misschien is het het wat lage contrast van de "bouwwerken" zelf?
Foto 3 lijkt me wat wollig (niet helemaal scherp?).

Jan.

patrick91

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2010, 01:30:11 »
Als eerste komt in me op dat het geen echt zwart wit is, ik zie ze veel te warm (teveel rood dus).

Offline Johan

• Super Pentaxian
Hooghalen
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2010, 19:41:32 »
Vanmiddag even met m'n vriendin naar het Herrinnerings Kamp Westerbork geweest. Voor het eerst dat ik met de camera zwart/wit heb geschoten. Is het wat?

1) Deel van woonbarak

2) Latrine

3) Latrine (van de achterkant)

4) Hek bij de strafbarak

5) Toren

Ik was van plan om de toren van de linkerkant op de foto tezetten, maar aangezien ze er een spandoek voor hadden hangen.
Dus ga nog een keer terug.

Gr Johan