Hey,
ik heb sinds begin dit jaar mijn eerste Imac en werkte reeds eerder met Lightroom en dat heb ik verder gezet,
heb er ook Aperure 3 op staan maar dat werkt wat mij betreft minder intuïtief dan Lightroom 3
je kan op de adobe site een 30 dagen versie downloaden om te proberen de 3 is net uit, bij mij staat de Beta versie er nog op.
*je volledige fotobibliotheek in RAW of jpeg (in wat schiet je eigenlijk?) automatische collecties maken met bv tags, of metadata
foto's van bv "kindje 1" selecteer je tijdens of na het inlezen en geef je een tag naam bv "Sanne"
zo ook bij volgende imports, met een klik op de knop komen van een heel jaar alle foto's met "Sanne" tevoorschijn i.p.v. in alle mappen te moeten afzoeken, best handig dit gaat ook in andere programma's natuurlijk
*foto's bewerken, oplichten, contrast, verscherpen of juist niet, BW, allerhande filters, locale herstellingen zoals rode ogen vuiltjes op de sensor of extra verscherpen van ogen
*vigneteringen enz.
*presentaties maken, pdf bestanden, printmodule enz kunnen hier allemaal mee
alle RAW foto's importeer ik in LR om vervolgens de bewerkte en uitgezochte foto's te exporteren naar iPhoto zodat vrouw en kids daar ook van kunnen genieten
succes zijn er vragen stel ze gerust
Eljakim