Auteur Topic: Fotoboeken voor een klant...  (gelezen 843 keer)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Fotoboeken voor een klant...
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2010, 15:22:11 »
Ik heb eens een boek besteld bij Fotofabriek en was heel tevreden met het eindrsultaat. Ze hebben ook boeken met harde kaft maar helaas geen Mac software. Volgens hun site kan je wel een PDF bestand uploaden. Ik weet niet of dat kan met Aperture. Je kan anders even met ze contact opnemen.
http://fotofabriek.nl/Klantenservice/Bestellen/Uploaden_van_fotoproducten_Mac.aspx

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2010, 15:22:11 »

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2010, 15:10:12 »
ik heb voor een paar weken geleden bij pixum een boek besteld. Deze ziet er netjes uit en volgens mij hebben die software voor de Mac.

Je kunt ook kiezen uit diverse boeken en de kwaliteit (vind ik) is goed.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

elkim

• Gast
Fotoboeken voor een klant...
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2010, 22:20:55 »
Ik ben bezig om voor een steenhouwerij die trappen, keukenbladen en grafzerken maakt een aantal fotoboeken samen te stellen met grafzerken.
ik ben gisteren met hem op stap geweest om zo'n 160 verschillende zerken te fotograferen, da's eens wat anders dan wiebelende modellen.
hij wil 2 a 3 boeken van goede kwaliteit die stevig zijn met stijve kaft en voldoende dikke bladzijden? zo'n 80 a 85 blz.
ik heb vorige week ook voor hem een boek binnen gekregen dat ik via Blurb.com heb besteld 33x28 hardcover Image wrap
met door hem gemaakte foto's van disneyland. op zich een mooi boek en goede prints, gebonden en genaaid maar wel een fragile cover rug
en de goed bedrukte bladzijden waren aan de dunne kant voor een boek dat met 38 blz en zo'n 220 foto's toch zo'n 58€ heeft gekost.
ik werk met een Mac en blijkbaar is het toch niet zo makkelijk om fotoboek aanbieders te vinden die Mac software aanbieden?
er zijn er veel mee bezig maar daar heb ik nu niets aan.
in de laatste Zoom.nl stond een test  van 25 boeken met welgeteld 1 type met Mac speciaal voor Mac  via iPhoto die een matige score kreeg door hoogste prijs per pagina en te dun weliswaar goed gedrukt papier.
als ik nu via Aperture een boek maak, dat werkt erg prettig, krijg ik dan hetzelfde dan dat ik via iPhoto bestel???  
heeft iemand een ander beter voorstel, voor mijn foto's zit ik bij profotonet.nl zeer goed maar boeksoftware "nog" niet voor Mac.

greetz Eljakim.