Hoi Sebastiaan,
Leuk wat meer foto's in mijn favoriete rubriek!

Zoals anderen ook al schrijven werkt de weerspiegeling in de eerste foto niet lekker, ook wat betreft belichting is m.i. te schel. De tweede is te krap gekaderd. Die laatste vind ik wat betreft compositie al een hele verbetering! Wat betreft productfotografie in een lichttentje waarbij je een mooie witte achtergrond wil hebben, moet je weten dat de nabewerking zeker net zo belangrijk is als de foto zelf. Als je oog hebt voor compositie dan kan er wat betreft productfotografie eigenlijk weinig misgaan.
Ik heb even naar je instellingen gekeken.. Maar als je beschikt over bouwlampen is een hoge ISO niet nodig. Ik ken het objectief niet dat je gebruikt hebt, maar m.i. is een macrolens het enige objectief waarmee je mooie scherpe foto's krijgt. Zeker bij productfotografie waar een groot deel van de foto scherp moet zijn. Mijn basisinstellingen zijn altijd Diafragma F/11 (of hoger), ISO 100 en met de sluitertijd regel ik de belichting. Vaak tussen de 1/10 en 1/30 sec. Ik schiet altijd in RAW en stel de witbalans handmatig in. En ik maak uiteraard gebruik van een statief. Zo kan er eigenlijk weinig misgaan.. en kun je de foto's nabewerken in photoshop.
Ik vind foto 3 niet verkeerd, maar te donker, witbalans is niet goed.. De koffiebonen zijn één donker geheel, waardoor je niet goed scherpte ziet. Maar zoals ik schreef fotobewerking bij productfoto's is eigenlijk onmisbaar. Ik ben even zo vrij geweest om jouw foto te bewerken. (dit gaat uiteraard beter in RAW en in het oorspronkelijke formaat, de schaduw is namelijk ook heel belangrijk, maar even voor je beeldvorming dat nabewerking het halve werk is) ..