Nou nou, dat maak je ook niet elke dag mee:
Mijn K10D's diafragma hendel was kapot, dus objectief bleef niet meer open staan, zie de discussie daarover hier:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=13422.0Echt kapot dus, waarschijnlijk niet mijn schuld, maar aangezien ik de camera 2ehands gekocht heb, hij volgens mij wel 2 jaar oud is en ik de bon van de 1e eigenaar ook niet had, hij had de bon niet omdat hij de camera ook 2ehands had gekocht, ging ik er vanuit dat er wel betaald zou moeten worden voor de reparatie.
Mooie brief erbij gedaan, met een foto van de plek des euvels, waarvoor nog dank aan forumlid cemi, erbij verteld dat ik de analyse van het probleem op dit onovertroffen forum had gevonden, dat ik een echte Pentax-fan ben, met vele mooie oude lenzen, je weet wel, toch nog even aangestipt dat het euvel niet mijn schuld kan zijn, en dat ik toch wel op enige coulance hoopte...........
Afijn, de camera naar Fotovideo-Boom (almelo) gebracht, waar ik mijn K20 gekocht heb, en afwachten, de reparatietijd zou tussen 2 en 4 weken zijn.................
Afijn, 2 weken gingen voorbij, 3 weken gingen voorbij, maar gisteravond, na 3 1/2 week een telefoontje van Boom: ik kon de camera ophalen.
Vanavond gedaan, en de medewerker van boom kwam opgewekt met de camera terug uit het magazijn en legde eerst maar eens de afleverbon op de toonbank, waarna hij mij de camera overhandigde:
"kijk, dat is goed nieuws" zei hij.
"Hoezo", vroeg ik.
"Nou, de reparatie was helemaal gratis, 0,00 staat hier als prijs"..............
Ik bedenk me nu ik dit schrijf pas dat Boom ook helemaal geen verwerkingskosten in rekening heeft gebracht, wat bij een niet bij hu gekochte buiten-garantie-camera alleszins acceptabel zou zijn!
Kijk, dat noem ik nou eens service..............
Grote complimenten dus voor de Beukelaer en Fotovideo-Boom............