Auteur Topic: Cursus CVO België  (gelezen 994 keer)

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Cursus CVO België
« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2009, 14:57:05 »
Ik kan het alleen maar beamen; de CVO cursussen zijn geweldig.
Ik woon in de grensstreek en ik hoef maar even de Maas over te steken en ik ben in Maasmechelen
Mijn andere hobby is koken; dat volg ik daar al enige jaren.... gewoon omdat het ontzettend leuk is en je een leuke band krijgt met de andere cursisten.. en het is natuurlijk erg lekker, gezellig, heerlijk aangevuld met een goed glas wijn.
Ik volgde Premiere pro, eigenlijk alleen voor de lokale omroep waarbij ik werk.
Ik heb drie jaar photoshop gevolgd...De eerste 2 jaar zijn opgedeeld in vier semesters. Het laatste jaar is photoshop voor professionals, dit is geheel  gericht op het maken van projecten.
Ik hoor nu bijna iedereen denken, dat zal wel een super laag tempo zijn.... integendeel.... Maar wel wordt alles wat in photoshop zit uitgebreid behandeld en leer je diverse technieken. Het gaat echt heel diep. Naar mate je photoshop goed leert kennen, wordt de opleiding verslavend.
Photoshop is niet alleen het bewerken van foto's.... er zit zo ongelofelijk veel in....
Per semester is dat 60 euro, daar krijg je dan 16 lessen voor van 3 uur (die vliegen voorbij). Ieder heeft zijn eigen pc en ruimte op de server.
Het komende jaar ga ik Adobe Indesign doen.
De fotografie cursus hebben ze daar ook. De mensen die het volgen zijn wild enthousiast. Onderleiding van een professioneel fotograaf leer je alles wat met fotografie te maken heeft. Uiteraard de basisbegrippen van je toestel tot studiofotografie, enz en alles wat er tussen zit.

Je kunt voor een kleine 1000 euro ook 2 x 3 dagen een photoshopcursus volgen bij Calumet. M.i. heb je dan wel een leuke demonstratie gehad , maar niet of nauwelijks iets geleerd.

CVO....Nogmaals....van harte aanbevolen..
Cire

Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2009, 14:57:05 »

Icy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2009, 14:36:06 »
Volg hier in Dendermonde zo'n tweejaarlijkse cursus. Is zeker een aanrader. Nu donderdag een avondje nachtfotografie...ben benieuwd!
http://www.uwcvo.be/aanbod/cursusfiches/computer/Digitale_fotografie_algemeen.html

Grtjs,   Guy

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 8 december 2009, 13:11:34 »
Deze CVO-cursussen worden al een tijdje gegeven. In mijn omgeving is dat in Diest en Aarschot. Zeker wanneer je een echte beginner bent, kan ik je deze cursus warm aanbevelen. Voor het geld moet je het zeker niet laten.
Interessante tip: de CVO-cursus Photoshop is een mooie aanvulling op de fotografie-opleiding.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Newby

• Gast
Cursus CVO België
« Reactie #1 Gepost op: 8 december 2009, 12:48:18 »
Hoi,
Ik weet niet of hier veel Belgen zijn, maar in het CVO Leuven en Landen is een opleiding digitale fotografie (3 niveau's).
Ik heb me vandaag ingeschreven maar het is een echte stormloop voor deze opleidingen. Er zijn nog maar een beperkt aantal plaatsen vrij en het staat zelfs nog niet op internet. Op internet pas vanaf 4 januari 2010. Ik heb het toevallig vernomen omdat ik telefoneerde voor inlichtingen. Ze hebben de opleiding met aanvang september zelfs ter beschikking gesteld.

Ik heb geluk ben d'er dus bij en begin op 20 januari.

Het is maar 60 Euro, en met opleidingcheques 30 Euro.

Mireille