Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (5)  (gelezen 22354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

asplx

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #276 Gepost op: 7 maart 2010, 21:46:49 »
Hmmm... Ik wordt oud...  :(

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #276 Gepost op: 7 maart 2010, 21:46:49 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #275 Gepost op: 7 maart 2010, 21:18:44 »
De vogel is leuk geprobeerd....
maar om met Gerard Kemkes te spreken: Dat kan beter.
Maar waarschijnlijk had je dat zelf ook al gezien.
Oefening baart kunst, zeg ik maar, goed geprobeerd.

foto 2 van de shagbuil knalt er qua kleur en scherpte uit. Voor mijn gevoel iets té. Bewerkt?

foto 3 mag een een ½ tot ¾ stop donkerder. Ik denk, dat de nerven van het hout dan mooier tot hun recht komen.
Mooi simpel, strak beeld, waarin m.i. iets meer detaillering in het hout mag. Daarom - plaatselijk - wat donkerder maken.

Ga zo door, Ron

Groeten,
Ruurd
Het paaltje is al -0,7EV genomen, is witte verf (resten) op het hout die staan te blinken in de volle zon. Had wel nog ietsje minder gemogen.

De shagbuil is gewoon ruim (over)belicht, had een slag donkerder gemogen denk ik, en dan is die ook minder stralend. Overigens is het grootste deel van de scherpte afkomstig van de 14 megapixel die erin zitten en een beetje verscherping.

Het was Henk Gemser die zei: Dat kan beter! Kemkers verwees naar de binnenbaan :D
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2010, 22:30:07 door RonHendriks »

asplx

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #274 Gepost op: 7 maart 2010, 21:03:42 »
De vogel is leuk geprobeerd....
maar om met Gerard Kemkes te spreken: Dat kan beter.
Maar waarschijnlijk had je dat zelf ook al gezien.
Oefening baart kunst, zeg ik maar, goed geprobeerd.

foto 2 van de shagbuil knalt er qua kleur en scherpte uit. Voor mijn gevoel iets té. Bewerkt?

foto 3 mag een een ½ tot ¾ stop donkerder. Ik denk, dat de nerven van het hout dan mooier tot hun recht komen.
Mooi simpel, strak beeld, waarin m.i. iets meer detaillering in het hout mag. Daarom - plaatselijk - wat donkerder maken.

Ga zo door, Ron

Groeten,
Ruurd

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #273 Gepost op: 7 maart 2010, 17:40:11 »
Heb je de foto's weggehaald, Ron?
Ik zie enkel de eindquotes van de [img]

Groetens,
Ruurd

Edit:
inmiddels krijg nu wel foto's te zien...
Ruurd
Ik maak nog wel eens een foutje bij het plaatsen, dubbele [img] staat er dan. Wat vind je ervan?

asplx

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #272 Gepost op: 7 maart 2010, 17:37:40 »
Heb je de foto's weggehaald, Ron?
Ik zie enkel de eindquotes van de [img]

Groetens,
Ruurd

Edit:
inmiddels krijg nu wel foto's te zien...
Ruurd

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #271 Gepost op: 7 maart 2010, 17:35:47 »
Een goedkoop lensje gekocht. http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/zooms/long/FA70-200f4-5.6.html FA 70-200mm/f4-5.6 Vandaag eens mee rond wezen lopen voor het gevoel.

een 100% pixelpeep foto.

Overigens heb ik nog niet zo heel vaak vogels in vlucht gedaan en dat valt nog niet mee.

Alle pixels bij elkaar.


Met F11 is de scherpte alleszins lekker te noemen. Heb wel het lelijke bokeh even wat onder handen genomen, dat is duidelijk niet het sterkste punt van de lens.


Ook nog een http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/zooms/short/FA28-80f3.5-4.7.html FA 28-80mm/f3.5-4.7 erbij gekregen, maar dat is geloof ik niet veel van kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2010, 18:00:33 door RonHendriks »

Sandra

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #270 Gepost op: 7 maart 2010, 14:28:15 »
Thanks, kan niet wachten .. ondertussen geniet ik nog van mijn oude Suzuki Alto.
Dit was mijn eerste auto voor mezelf alleen. (hiernaast hebben we nog een grote gezinsauto:
Ford Galaxy, daar past mijn altootje volgens mij in de achterbak) ;)




Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #269 Gepost op: 6 maart 2010, 18:56:24 »
Het was zeker koud! Ik was m'n handschoenen zelfs vergeten...  :(
En @Sandra: Kek autootje die nieuwe Alto, veel (zuinig) rijplezier ermee!

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #268 Gepost op: 6 maart 2010, 18:48:19 »
Dat hadden ook wel dikke mogen zijn! Ik vond het behoorlijk koud bij de motorcross-wedstrijd. Samen met Carel en kdj.

Ik zelf gebruik fiets-handschoenen.

Was ijzig koud, maar met deze handschoenen kan ik de K7 gewoon bedienen, alleen bij kaarten en lens verwisselen hoefde ik ze uit te doen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #267 Gepost op: 6 maart 2010, 18:21:47 »
Vrijdag had ik nog even snel dunne keepershandschoentjes in de sportwinkel gekocht: ca. 6 euro...

Vandaag erg veel plezier van gehad bij het fotograferen: een aanrader!!!

Dat hadden ook wel dikke mogen zijn! Ik vond het behoorlijk koud bij de motorcross-wedstrijd. Samen met Carel en kdj.

Ik zelf gebruik fiets-handschoenen.

Gr Johan

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #266 Gepost op: 6 maart 2010, 17:52:00 »
Vrijdag had ik nog even snel dunne keepershandschoentjes in de sportwinkel gekocht: ca. 6 euro...

Vandaag erg veel plezier van gehad bij het fotograferen: een aanrader!!!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #265 Gepost op: 6 maart 2010, 17:50:46 »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #264 Gepost op: 6 maart 2010, 12:27:12 »
Ik heb vandaag de Datacolor Spyder 3 Express gekocht. Ik heb mijn beeldscherm gecalibreerd en de foto's op het forum zien er nog mooier uit!

André


Ik heb onlangs nog de Spyder 2 gekocht. Leverde niet heel veel verschil op met voorheen. Echter, ik heb kennelijk iets verkeerd gedaan, want in Photoshop en Bridge zien de kleuren er anders uit. Ik krijg ook steeds meldingen over her kleurprofiel als ik een raw open.....Kan alleen niet vinden, waar het fout gegaan is.........

greetz,
Erik

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #263 Gepost op: 6 maart 2010, 12:25:12 »
Geen fotografische aankoop, maar voor mijn (in september pas) 40ste verjaardag een auto gekocht/gekregen.
Ik heb mijn oude Suzuki Alto kunnen inruilen d.m.v. de nationale sloopregeling. Ik voldeed net aan de eisen! En zo te zien ook net op tijd, want deze sloopregeling zal ook niet lang meer duren, verwachten ze.

Ik heb de nieuwe Alto Comfort Arctic White Pearl gekocht. Had helaas geen budget meer voor stoere spoilers en velgen. Maar dat komt nog wel. Ik zit ook te denken aan striping op de motorkap en striping op het dak of een geheel zwart of geblokt (chess) dak, vind ik ook erg tof. (ik houd van sport auto's en vind die GT gigjes erg leuk) ;)

Deze auto is heel zuinig, rijdt volgens de website 1 op 22 (maar volens de verkoper eerder 1 op 20) en de auto heeft het A-label, dat betekent weinig CO2 uitstoot. Met een A-label hoef je geen wegenbelasting te betalen. Bij deze actie krijg je er ook een witte mini laptop bij (ben ik ook erg blij mee)... Donderdag kan ik het al ophalen!



Gefeliciteerd......!!!!
1 op 20 en energielabel A...oef.
Ik rijd - als ik heel erg mijn best doe - 1 op 9, anders 1 op 7, en de auto heeft energie-label G. :schaam:

Visitekaartjes, specifiek gericht op fotografie... Ik heb net een nieuw domein met email adressen gekocht (www.mharda.com) en op de visitekaartjes staat alleen de naam mharda, website en email.... En natuurlijk twee (voor- en achterkant) foto's: roofvogels :)
VistaPrint?

greetz,
Erik

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #262 Gepost op: 6 maart 2010, 09:07:17 »
Visitekaartjes, specifiek gericht op fotografie... Ik heb net een nieuw domein met email adressen gekocht (www.mharda.com) en op de visitekaartjes staat alleen de naam mharda, website en email.... En natuurlijk twee (voor- en achterkant) foto's: roofvogels :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #261 Gepost op: 5 maart 2010, 22:12:28 »
Ik heb vandaag de Datacolor Spyder 3 Express gekocht. Ik heb mijn beeldscherm gecalibreerd en de foto's op het forum zien er nog mooier uit!

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #260 Gepost op: 5 maart 2010, 19:51:32 »
Geen fotografische aankoop, maar voor mijn (in september pas) 40ste verjaardag een auto gekocht/gekregen.
Ik heb mijn oude Suzuki Alto kunnen inruilen d.m.v. de nationale sloopregeling. Ik voldeed net aan de eisen! En zo te zien ook net op tijd, want deze sloopregeling zal ook niet lang meer duren, verwachten ze.

Ik heb de nieuwe Alto Comfort Arctic White Pearl gekocht. Had helaas geen budget meer voor stoere spoilers en velgen. Maar dat komt nog wel. Ik zit ook te denken aan striping op de motorkap en striping op het dak of een geheel zwart of geblokt (chess) dak, vind ik ook erg tof. (ik houd van sport auto's en vind die GT gigjes erg leuk) ;)

Deze auto is heel zuinig, rijdt volgens de website 1 op 22 (maar volens de verkoper eerder 1 op 20) en de auto heeft het A-label, dat betekent weinig CO2 uitstoot. Met een A-label hoef je geen wegenbelasting te betalen. Bij deze actie krijg je er ook een witte mini laptop bij (ben ik ook erg blij mee)... Donderdag kan ik het al ophalen!


Ja die is leuk, al ben ik niet van de foefjes. Ze maken hem alleen niet meer in geel en dat is dan wel weer jammer. Zit ook te denken om hem dit jaar te nemen. Zuinig rijden is een kwestie van oefening. Ik heb in 2006 meegedaan aan een zuinigheidstest van wegenerkranten en toen 1 op 23,4 gereden.

Sandra

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #259 Gepost op: 5 maart 2010, 08:46:07 »
Geen fotografische aankoop, maar voor mijn (in september pas) 40ste verjaardag een auto gekocht/gekregen.
Ik heb mijn oude Suzuki Alto kunnen inruilen d.m.v. de nationale sloopregeling. Ik voldeed net aan de eisen! En zo te zien ook net op tijd, want deze sloopregeling zal ook niet lang meer duren, verwachten ze.

Ik heb de nieuwe Alto Comfort Arctic White Pearl gekocht. Had helaas geen budget meer voor stoere spoilers en velgen. Maar dat komt nog wel. Ik zit ook te denken aan striping op de motorkap en striping op het dak of een geheel zwart of geblokt (chess) dak, vind ik ook erg tof. (ik houd van sport auto's en vind die GT gigjes erg leuk) ;)

Deze auto is heel zuinig, rijdt volgens de website 1 op 22 (maar volens de verkoper eerder 1 op 20) en de auto heeft het A-label, dat betekent weinig CO2 uitstoot. Met een A-label hoef je geen wegenbelasting te betalen. Bij deze actie krijg je er ook een witte mini laptop bij (ben ik ook erg blij mee)... Donderdag kan ik het al ophalen!

« Laatst bewerkt op: 5 maart 2010, 08:50:57 door San »

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #258 Gepost op: 4 maart 2010, 19:57:03 »

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #257 Gepost op: 3 maart 2010, 22:25:42 »
in cognito met die sigmazoom :D

grrr  >:(... Tamron 70-200 2.8. Aan mijn Pentax geen Sigma  8) .... tenzij mijn flits  ::)

Maar je kan er evenmin incognito mee rond snappen  :D

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #256 Gepost op: 3 maart 2010, 22:21:22 »
Je zou kunnen doen alsof je dat niet hebt gehoord lijkt me? Zolang je niet flitst en niet gaat rondlopen lijkt me er niet zoveel aan de hand toch?

Mja, ergens begrijp ik die policy wel, hoor. En om daar dan, wetend dat men het lever niet heeft, toch te gaan rondlopen met toch wel een *opvallend* objectief. Ik ben er nog niet uit. bovendien ben ik ook niet echt zo een "evenementenfotograaf", dus misschien laat ik wel graag die beker aan mij voorbijgaan ...?

Ben anderzijds wel nog aan het zoeken naar een goede setting voor wat typische communiefotootjes van ons Amè ... misschien moet ik eens een apart draadje starten om naar suggesties en tips te vragen.

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #255 Gepost op: 3 maart 2010, 22:09:20 »
Je zou kunnen doen alsof je dat niet hebt gehoord lijkt me? Zolang je niet flitst en niet gaat rondlopen lijkt me er niet zoveel aan de hand toch?
in cognito met die sigmazoom :D

patrick91

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #254 Gepost op: 3 maart 2010, 21:11:54 »
Je zou kunnen doen alsof je dat niet hebt gehoord lijkt me? Zolang je niet flitst en niet gaat rondlopen lijkt me er niet zoveel aan de hand toch?

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #253 Gepost op: 2 maart 2010, 23:27:32 »
Tamron 70-200 2.8 sinds vorige vrijdag.

Scherpte volopen is zeer goed, en de beelden zijn mooi gecontrasteerd en gesatureerd. De langzamere AF (non-SDM) waarover je vaak leest, en waardoor velen de Sigma-versie verkiezen, blijkt in de praktijk best mee te vallen, alhoewel ik niet echt 'focus' (heb je hem?) op extreme situaties à la sport e.d.m.

Ik ben eigenlijk wel niet zo van de tele(zoom) maar ik had dit objectief speciaal gekocht voor de communie van ons dochtertje. Hoor ik nu gisteren toch wel niet dat het fotograferen in de kerk verboden is, zekers  :-[ Er is één professionele fotograaf aangezocht die alles covert. Ach ja, misschien maar goed ook ...

Alwin

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (5)
« Reactie #252 Gepost op: 27 februari 2010, 14:50:41 »
Een multi-touch screen. Merk: Medion. Winkel: de Aldi.  Even wennen, en dan gaat maskers inschilderen op het scherm met een stylus of vinger erg direct en soepel! Maar niet speciaal voor fotografie genomen hoor. Meer een impuls aankoop. En het voorkomt een muisarm. En windows7 is er voor ingericht (media-center, ondersteuning multi-touch). Een ipad zal leuk zijn, maar dit is het zeker ook met meer processorkracht maar zonder de mobiliteit van de ipad.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2010, 17:01:26 door Alwin »