Auteur Topic: Sportinstellingen  (gelezen 2382 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Sportinstellingen
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2009, 18:04:12 »
Nou weet je waarom sportfotografen altijd met twee bodies rondlopen... :). Mijn reden op de K10D als backup te houden :D De 16-50 in combi met 70-200...

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2009, 18:04:12 »

Sandra

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 14 november 2009, 17:22:23 »
Ik kan denk ik wel mee met vloerverkennen, maar waarschijnlijk is dat met zaalverlichting en nog niet de lampen tijdens het optreden.
Waar ik wel een probleem mee zal hebben is dat ik de dames er met de 70-200mm er niet helemaal als groep op zal krijgen. Het is toch vrij dichtbij .. Ik kan ook wisselen tussendoor misschien met de 30mm (maar dat wordt gestress in het donker) ;)

Ik moet ook niet teveel tegelijk willen, dan maar close ups eerst...

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 14 november 2009, 15:18:29 »
Kan je niet bij een repetitie meekijken? Het licht is per zaal verschillend, maar dan nog heb je een paar voordelen:
- ten eerste weet je welke sluitertijd je kan hanteren om nog scherpe foto's te krijgen;
- welke DOF je nog net acceptabel vind;
- en als je het nummer een beetje kent, kan je daar beter op inspelen en mooiere foto's maken qua compo (denk aan portret mode e.d.)...

In de grote zaal pas je dan in principe alleen de ISO aan.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Sandra

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2009, 15:13:18 »
Dank je Mharda, dan heb ik een richtlijn .. Ze gaan volgens mij als tweede team op, dus dan kan ik het bij het eerste team uitproberen. Maar ik probeer vaak de andere teams ook goed mee te nemen. Vaak zijn er ouders die wel foto's willen en plaats ze dan op Oypo ..

Dit is haar laatste wedstrijd voor Streetdance. Ze is inmiddels geselecteerd na een proefperiode voor een Hiphop dansgroep. In april gaan zij van start met wedstrijden in het land, dus ik kan dan volop oefenen :)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2009, 15:09:16 »
Indien haalbaar zou ik minimaal op F4, liefst F8 gaan zitten... DOF is op deze afstand voor dit soort foto's geen issue. Sluitertijd *minimaal* 1/500, liefst 1/1000... Bewogen kan je nooit meer corrigeren... Eerst even snel (bij de andere teams) wat proefshots maken.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Sandra

• Gast
Sportinstellingen
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2009, 15:01:40 »
Ola,

Morgen doet mijn oudste mee aan het NK met haar oude dansgroep: Streetdance. Ik denk wel dat ze een goede kans maken, aangezien ze alle teams al eens verslagen hebben. Ik maak weer foto's en hoop dat ik weer vooraan kan zitten. Tijdens het KNGU heb ik ook gefotografeerd in de Ahoy: http://www.svoogt.nl/KNGU-2009/

Uiteraard heb ik nu een beter ruisniveau en dus meer speling met instellingen. Heeft iemand tips wat betreft instellingen (het licht en grootte groep is vergelijkbaar met de link hierboven). Ik vraag me af of ik niet beter een ander diafragma kan kiezen dan 2.8, zodat iedereen scherp erop komt. Welke sluitertijd zou nodig zijn 1/200 of meer richting 1/500?