Auteur Topic: architectuur foto's (update...)  (gelezen 1982 keer)

Sandra

• Gast
Re:architectuur foto's (update...)
« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2009, 15:00:23 »
Wederom bedankt voor de reacties
>San< helemaal met je eens; New York is overweldigend. Maar hun koffie is niet te drinken, lijkt meer op thee. (ok, dit is helemaal off topic)

Haha .. algemeen feit dat Amerikaanse koffie net slootwater is ;) ... maar de Frappucino bij Starbucks maakt een hoop goed!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2009, 15:00:23 »

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #16 Gepost op: 18 november 2009, 14:28:49 »
Wederom bedankt voor de reacties
>San< helemaal met je eens; New York is overweldigend. Maar hun koffie is niet te drinken, lijkt meer op thee. (ok, dit is helemaal off topic)

>Kristies< Dat milimetertje aan de rechterkant moet er zeker af, het stoort echt, was me niet zo opgevallen, maar de invoerende lijn brengt je steeds naar hoekje... Bedankt, prima opgemerkt

>wzylstra< Willem, Ik moet er nog eens wat mee gaan stoeien, maar ben er nog niet uit. Ik heb op dat punt meerdere foto's gemaakt, omdat die plek best imponerend is. Om er de goede motieven uit weg te halen valt niet mee. Ik heb er meerdere opnamen gemaakt, maar de resultaten zijn niet naar m'n zin.  Ik weet zeker dat er interessante motieven is. Daarom ga ik binnenkort nog eens terug. Bedankt voor je ideeën
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #15 Gepost op: 18 november 2009, 14:14:59 »
Hier heb ik een paar voorbeeldjes van bewerkingen van foto 4 horizontaal en verticaal.

Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #14 Gepost op: 18 november 2009, 13:52:31 »
Je begint met 3 super topper Cire! Daar is geen discussie over mogelijk. Foto 4 is en zo blijkt a. uit je eigen oordeel en zeker op de reacties  van anderen op deze foto.
Teruggaan is altijd een optie, maar een reeds geplaatste foto is nu het onderwerp.
Met foto 4 kun je n.m.i. nog vele kanten op. Wat al aangegeven is, is de luchtpartij. Persoonlijk zou ik hier een stuk van de horizon afhalen door te gaan schalen. Een bijkomende bewerking kan zijn om de Lantaarnpaal weg te klonen, om zodoende de horizon uit het midden te halen en hoger in beeld neer te zetten.
Een andere mogelijkheid is om alleen het linker gedeelte van de foto te gebruiken door er een verticale foto van te maken. Dit kun je zowel door te schalen als door te snijden realiseren.
Dit zijn naar mijn idee een paar mogelijkheden, maar anderen hebben zeker ook zo hun inzichten hierin.
Groetjes, Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Sandra

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 12 november 2009, 22:13:22 »
Cire die eerste drie vind ik geweldig!!!  (I love USA) :)

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #12 Gepost op: 12 november 2009, 21:50:09 »
De eerste drie foto's vind ik heel mooi

In foto 2 vind ik - naast de compo  - in het bijzonder de belichting heel goed: ondanks groot contrast toch detail in de beide uitersten, (en dat zonder HDR he, Eric ....?)

De foto's van de brug vind ik eigenlijk niks ... sorry. Ik denk dat je best teruggaat om een andere invalshoek te vinden.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12 november 2009, 21:49:03 »
Op je laatste. Gelukkig heb ik geen verstand van architectuur-fotografie, want zo'n plaatje zou mij toch te weinig aanspreken.

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2009, 16:55:29 »
ik vind de laatste i.d. het beste. Ik zou de punt echt in de hoek weg laten lopen dus nog een ienieminiereepje eraf rechts, maar dat vind ik het een krachtig plaatje.

Leuk plekje om dit soort foto`s te maken !
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
Re:architectuur foto's
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2009, 13:32:35 »
Foto 2 en 3 zijn buitengewoon krachtig. Ontzettend mooi lijnenspel en goed gebruikt gemaakt van herhalingen (de ramen dus).

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2009, 13:26:33 »
Bedankt voor de leuke en ideevolle reacties.... hier hebben we wat aan
Goede tips eljakim; ik ga nog eens terug bij dat stukje maastricht (ligt bij de brug over de Maas voor stadskantoor)
Kristies ik opperde 't ook al.. alles boven wegsnijden, maar nog eens teruggaan en door de knieën gaan, is misschien een betere optie.
Maar ik ga er toch nog eens aan hobbyen, want alleen die fietser is misschien ook wel leuk
Ik heb nog een paar foto's van dat zelfde plekje, maar ook daar ben ik nog steeds niet helemaal uit. Tips zijn dus welkom
De foto zijn gemaak met de sigma 10-20
Cire

ik vind die zittende man wel goed op die plek, maar toch zit er onrust in dit beeld

De lopende mensen prima, maar de rest is onrust; misschien is hier drastisch afsnijden het beste

Dan wordt hij dus zo... beter ?????
« Laatst bewerkt op: 11 november 2009, 13:32:12 door cire »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2009, 22:36:32 »
ik vind ze stuk voor stuk erg mooi geworden. Goede lijnenspellen.
Zou denk ik bij de laatste foto afsnijden ter hoogte van de brug, misschien wat drastisch, maar vind de rest niet veel toevoegen hier.
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

elkim

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2009, 20:36:49 »
ik mis eerlijk gezegd een "lijnenspel" een richting, een doel ?? 't klinkt wat zwaar maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel?
1 de foto begint ergens maar waar afgesneden lantaarn en stoplicht palen en een dak van een bus ?
2 een imposant bouwwerk wat zelfs op 10mm niet binne ne kader past een zeer verdienstelijke opname maar wel wat druk
3 de beste voor mij misschien links een strookje weglaten zodat dat driehoekje van glas links onder verdwijnt?
4 ik snap wat je bedoeld met "wat met de horizon" ik stel me de vraag wat ik met de witte leuning zou gedaan hebben, misschien door m'n knieen gegaan zodat de restanten van het dorpje verdwijnt achter de brug en de leuning een stukj van de horizon wordt gevolg perfecte symmetrie met een asymetriche toets? 
het zijn maar hersenspinsels die ik nu bedenk en wellicht niet zou gezien hebben op dat momment ;)
ik hoop dat je hier wat mee bent?   

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2009, 18:10:19 »
Wat betreft foto 2 een compliment voor de architect!
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2009, 17:50:53 »
1 t/m 3 zijn in ieder geval wat mij betreft top foto's.
Lekker strak en goede composities.
Je moet inderdaad wel iets doen met de lucht op nr 4.
Cees

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2009, 17:43:32 »
Erg mooi hoor. Bij de laatste de horizon kaal maken zou zeker erg mooi zijn. Laat dan wel de fietser erop staan.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

newmikey

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2009, 17:24:07 »
Van dit soort plaatjes word ik altijd heel erg blij  :D Mooi gekadreerd, mooie belichting, geweldig scherp - toppie!

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
architectuur foto's (update...)
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2009, 17:08:52 »
Enige architectuur foto's
De eerste is in januari in New York gemaakt.
De anderen komen uit Maastricht
Ik ben nog niet geheel uit foto 4; ik denk dat ik de horizon (boven brug) geheel schoon maak, zodat alleen de lichtmast overblijft of misschien wel alles boven die lijn afsnij...
graag jullie mening
De omkadering moet je even bij deze foto's wegdenken, dat had een ander doel..
Cire

foto1

foto2

foto3

foto 4
« Laatst bewerkt op: 11 november 2009, 13:33:06 door cire »
www.artillusio.nl