Auteur Topic: Plotselinge Overstap (Merk ernaast)  (gelezen 13035 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap
« Reactie #4 Gepost op: 4 november 2009, 19:42:11 »
Met de K10D en zeker met die 30mm kun je nog in lengte van jaren mooie foto's maken. De shutter van de K10D is ook goed voor 100.000 klikjes. Ben ook benieuwd naar je keuze naast Pentax. Ik gok dan op de D700 (voor minder mag je zeker niet weg!).

Heb je nog wat in de aanbieding? ;D
« Laatst bewerkt op: 4 november 2009, 19:51:54 door RonHendriks »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Plotselinge Overstap
« Reactie #4 Gepost op: 4 november 2009, 19:42:11 »

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Plotselinge Overstap
« Reactie #3 Gepost op: 4 november 2009, 19:01:34 »
Wat mij betreft blijf je altijd welkom.
De manier waarop jij foto's maakt en vooral de aandacht die je besteed aan de afwerking is wat mij betreft professioneel te noemen en een voorbeeld voor vele.
Dus houdt die K10D nog maar even...
Cees

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Plotselinge Overstap
« Reactie #2 Gepost op: 4 november 2009, 18:59:44 »
foei toch!

je had in ander posts al aangegeven dat je wat aan het verder kijken was dus geen totale verrassing maar vindt het toch een beetje jammer.
je  moet doen waar je je goed bij voelt. als jij denkt dat je met een andere camera nog betere foto's maakt (kan bijna niet) zal niemand jou tegenhouden.
je zal  heus niet opeens verbannen worden en de k10 blijft in het bezit dus je kan ook nog gewoon foto's blijven plaatsen.

laat maar horen hoe jij de nieuwe camera en lenzen ervaart.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Sandra

  • Gast
Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #1 Gepost op: 4 november 2009, 18:20:46 »
Het is een aantal waarschijnlijk opgevallen dat ik groot uitverkoop houd. Ik heb er ook verschillende verbaasde PB'tjes over ontvangen ;)

Ik heb al eens eerder gedacht aan een overstap, maar nooit serieus. Nu is de beslissing toch wel vrij snel en onverwacht gevallen. Het zijn eigenlijk verschillende factoren waardoor ik deze keuze heb gemaakt: Hetgeen waar ik op stuit bij de Pentax is toch de trage AF, ruisniveau, slechte prestatie in mindere licht-situaties. Het zijn toch dingetjes die me belemmeren. Ik moet ook altijd veel bewerken aan mijn foto's, om tot goede resultaten te komen. In mijn omgeving zijn een aantal Nikongebruikers en daar komen de jpegs 'meestal' er meteen goed uitrollen. Ze bewerken bijna niet. Daarnaast zit ik niet vast aan een merk, hoewel ik toch wel een zwak heb voor Pentax (soort van eerste liefde) ;)

Het is dus niet zozeer de 'tekortkomingen' van Pentax. Maar ik had ook zin in iets anders.. een nieuwe weg inslaan (zo zit ik ook wel een beetje in elkaar). Het is zeker niet zo dat ik mezelf een prof vind en daarom professioneel apparatuur wil. Ik had het laatste jaar aardig wat glas verzameld, waaronder vrij nieuwe en hele goede objectieven. Maar eigenlijk ben ik heel tevreden al met twee primes. Vandaar dat ik ook dacht laat ik de boel verkopen en investeren in een ander merk camera en twee goede primes of één goed objectief.

Het goede nieuws is dat ik misschien niet direct het veld hoef te ruimen hier ... ik denk dat ik mijn K10D gewoon houd met misschien de Sigma 30mm. Asahiflex had even gekeken en de shuttercount van mijn K10D staat al op 13586 (dat is behoorlijk, aangezien ik de camera vorig jaar zomer heb aangeschaft). Dus ik kan de camera misschien beter zelf houden ...

Ik heb er zeer gemengde gevoelens over, kans is uiteraard aanwezig dat ik spijt krijg. Of moeilijk kan wennen aan een nieuwe camera, nieuw merk .. We zullen zien..

Hopelijk wordt me deze overstap vergeven en blijf ik welkom zolang ik de K10D nog behoud?

San
« Laatst bewerkt op: 5 november 2009, 19:48:13 door San »