Auteur Topic: Canon EOS 7D  (gelezen 6233 keer)

elkim

• Gast
Re: Canon EOS 7D
« Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:31:18 »
ja jongens en meisjes het is mooi spul die 7d maar ik weet uit goede canon bron dat er heel veel gebuikers zijn die 4 mnd geleden de vernieuwde 5d hebben gekocht zich nu bedrogen voelen, die nieuwe 5d daar hebben ze 4 jaar op moeten wachten, dat heeft iedereen gedaan en 2 mnd later brengen ze een ander model uit met nieuwe sensor beter licht en af systeem iedereen die die 5d heeft gekocht voelt zich nu bekocht , er wordt duchtig gevloekt in canonland ;)

ik ga toch ook wel met FBfotografie mee hoor 't is het manneke of vrouwke achter de knoppen die de foto maakt, ook al zou wat minder ruis en wat beter af wel fijn zijn  ::)
kochten we voor het digitale tijdperk alle 1.5 jaar een nieuwe camera? ik dacht het niet ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:31:18 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2009, 15:37:01 »
Citaat
Weet je wat ik nou zo jammer vind........
Ik lees elke dag wel de meest recente berichten en kom steeds vaker berichten tegen over canon of nikon. :-[
Dacht dat het een PENTAX forum was ;)

Johan

Wel een pentaxforum, maar het board heet ...? ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2009, 10:55:16 »
Weet je wat ik nou zo jammer vind........
Ik lees elke dag wel de meest recente berichten en kom steeds vaker berichten tegen over canon of nikon. :-[
Dacht dat het een PENTAX forum was ;)

Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2009, 10:25:24 »
Ook jammer dat b.v. Pocketwizards TTL5 niet voor Pentax (en Olympus, Sony) op de markt worden gebracht. Domweg omdat het marktaandeel te klein is.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline FBfotografie

• Senior Member
  • **
  • uut Grunn
« Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2009, 08:21:47 »
Grappig om te lezen dat zoveel mensen toch ook nog verder aan het kijken zijn. Pentax levert een geweldig pakket voor de beginner, maar laat in mijn ogen de pro een beetje in de kou staan. Het is waar dat C & N natuurlijk een team van jewelste op de R&D hebben lopen, maar ik zou het fijn vinden als P, zich minder druk ging maken om gadgets en meer om beeldkwaliteit.  Nu weet ik wel dat in de praktijk de k7 echt wel goed genoeg is kwa beeldkwaliteit en dat iso3200 etc de uitzondering is en dan is 700 euro extra (7d) toch best veel. Trouwens over de discussie FF of crop. FF is fijn kwa ruis, maar je betaald direct de hoofdprijs wat betreft lensen. Ik wacht af, maar volgende kamera word in iedergeval een crop ;).

Ik ga gewoon voor de K7, verbeterde AF en beeld kwaliteit...ach, mijn k10d staat vastgeroest op iso400-800 en ik heb me nooit aan de beeldruis gestoord, zeker niet in print of webformaat. Het groene knopje daarentegen, de SR en goeie ergonomie...daar maak ik dagelijks gebruik van.

Techniek is slechts een middel om foto's te maken..dat word nog wel eens vergeten.  
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2009, 08:22:27 door FBfotografie »

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 11 oktober 2009, 21:53:39 »
da,s gewoon belachelijk goed die kwaliteit!

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2009, 21:49:45 »
Citaat
Ik weet niet maar ik heb wat met de 7D. Moeilijk moeilijk.

Gefilmd met een 7D: http://vimeo.com/channels/hd#6487566    :o

Johan.
heb de zelfde twijfel nu, investeren in goed glaswerk van pentax of de 7d , mijn pa heeft trouwens ook een canon kunnen we samen doen, maar ja eerst nog maaar ff sparen

Serpiente

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 11 september 2009, 14:51:58 »
Citaat

Johan.
Ik herken je gevoel. Ik heb het ook wel met de D300 en D300s heel erg, alleen zijn Nikon objectieven niet te betalen en Canon objectieven wel. Canon heeft vaak verschillende uitgaven, waardoor er vaak wel een bataalbare versie is.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #17 Gepost op: 10 september 2009, 13:18:43 »
Het filmpje is zoals patrick terecht opmerkt natuurlijk wel gemaakt door een professioneel ploegje.
Als ik weer serieus aan filmen zou denken zou ik toch voor een echte HD camera gaan, maar video erbij is af en toe mischien toch gemakkelijk. In elk geval is deze kwaliteit een heel stuk beter dan van je mobieltje.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

patrick91

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 10 september 2009, 12:14:16 »
1 van de betere filmpjes geschoten met dslr zeg.. wat prachtig!
Ook hier niet vergeten dat het wel een ploeg is die dit in elkaar hebben gezet.. maar wat een mogelijkheden!
Vroeger was ik wel een filmer.. je zou het bijna weer worden.

Enne.. je flitser kun je toch allemaal triggeren met die canon :) ?

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #15 Gepost op: 10 september 2009, 10:59:06 »

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

patrick91

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 8 september 2009, 17:02:25 »
Mooie samples maar ook niet de minste lenzen.. moeten we ook niet vergeten.
Stap naar FF is in prijs maar paar 100 euro (d700). Dat mag het verschil niet zijn als je naar een dergelijke camera kijkt.

Het ziet er wel allemaal mooi uit trouwens..

Vergeet ik nog: te krijgen bij de mediamarkt en die hebben straks weer een actie met " geen btw"  dus 20% korting.. dan is het verschil met onze k7 ook nog maar een paar 100.. toch?
« Laatst bewerkt op: 8 september 2009, 17:03:17 door patrick91 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #13 Gepost op: 8 september 2009, 14:19:12 »
Alleen al het feit dat Canon een aps-c voor de prosumer uitbrengt duidt er volgens mij inderdaad op dat FF eigenlijk alleen voor de profs is bedoelt. Als je er het geld voor over hebt kan je als liefhebber in elk geval ook die stap maken.
Het zal nu wel snel duidelijk worden wie er strategisch slimmer bezig is:
Canon met top aps-c (7D) of Sony met "instap" FF (850)

Mijn idee : Canon   ;D ::)

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 8 september 2009, 14:19:51 door andremz5 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 8 september 2009, 13:54:41 »
Citaat
Ik denk dat de 7D als directe concurrent van de Nikon D300s gezien wordt en daarmee ook vegeleken zal worden.
Als ze de K7 bij toekomstige vergelijkingen ook in dat rijtje zetten is dat een compliment voor de K7, die wordt tot nu toe niet echt met die jongens vergeleken. Dat moet de K7 dan ook wel verliezen, behalve als het om de prijs gaat.  :D

grtz, Andre

Misschien dat de 7D zelfs de concurrentie met de FF aan kan gaan. Kan goed zijn dat aps-c toch de toekomst heeft en de overstap naar FF uitgesteld wordt.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #11 Gepost op: 8 september 2009, 13:36:11 »
Ik denk dat de 7D als directe concurrent van de Nikon D300s gezien wordt en daarmee ook vegeleken zal worden.
Als ze de K7 bij toekomstige vergelijkingen ook in dat rijtje zetten is dat een compliment voor de K7, die wordt tot nu toe niet echt met die jongens vergeleken. Dat moet de K7 dan ook wel verliezen, behalve als het om de prijs gaat.  :D

grtz, Andre

Serpiente

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 8 september 2009, 10:15:46 »

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #9 Gepost op: 3 september 2009, 13:31:51 »
Denk ook niet dat je de camera's met elkaar moet vergelijken.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #8 Gepost op: 3 september 2009, 13:27:44 »
Ja het is zeker waar dat ie hogere specs heeft dan de K7. Toen de prijs van de K7 bekend werd €1200 riep iedereen dat dat veel te veel was voor een APS-C camera. Deze EOS 7D is ook een APS-C en heeft een nog hogere prijs en is volgens mij de duurste APS-C camera. Leica tel ik even niet mee.  :)

grtz, Andre

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #7 Gepost op: 3 september 2009, 13:22:58 »
Specs zijn ook heel anders dan de K7.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #6 Gepost op: 3 september 2009, 13:17:46 »
Prijs voor body bij Konijn is €1739. Is toch een flink stuk boven de K7 en niet veel minder dan de 5D MkII

grtz, Andre

Serpiente

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2009, 16:31:47 »
Citaat
2499 d8 ik met een 15-85mm
Duur.

Ik zie op de foto's in dit artikel dat ze de on/of schakelaar eindelijk op een logische plek hebben geplaatst.

http://tweakers.net/nieuws/62189/canon-kondigt-eos-7d-officieel-aan.html

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2009, 16:27:22 »
2499 d8 ik met een 15-85mm

Serpiente

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2009, 16:24:30 »
Niet verkeerd, maar alles heeft zijn prijs. Ik denk dat je in de richting van de €1800-€2000 moet denken. Als ze daar flink onder kunnen zitten dan zouden ze iets heel moois in handen hebben.

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_7D/index.asp

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2009, 16:19:34 »
Specs zien er erg goed uit. Heb me vanmorgen heerlijk ingelezen. Gaat nog moeilijk worden K7, 7D ....prijsverschil is groot maar specs ook.

RonHendriks

• Gast
Canon EOS 7D
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2009, 16:11:16 »
In het APS-C segment brengt Canon de EOS 7D als het nieuwe topmodel. 18MP en een heleboel nieuwe futures. Ziet er mooi uit, beetje prijzig, maar ja zo gaat het in het leven.