De testresultaten zijn zo slecht (althans voor een class 10 kaart), dat ik voor nog uitgebreidere testen niet de moeite neem. 
Nog een tip voor een test met 17 verschillende merken SDHC kaartjes: http://nl.hardware.info/reviews/1458/vergelijkingstest-17-sdhc-geheugenkaartjes
Carel
N.a.v. van de berichten over de langzame kaartjes toch ook eens gekeken naar mijn eigen kaartjes, wat blijkt: mijn oudste kaartjes: een SanDisk Extreme III 2GB SD-card (jan. 2009, prijs 17,00) en een Sandisk Extreme III 4GB SDHC-card class 6 (sept. 2009, prijs 23,00) presteren met een read/write van 20/16 een stuk beter dan later gekochte kaartjes van Transcend (Transcend SDHC 8GB class 10).
De Transcend kaartjes (gele versie) welke ik als eerste had gekocht (febr. 2010 prijs 21,50 p/st) presteren beduidend beter (r19/w16) dan de latere (blauwe) versie (r18/w12). Met deze waarden blijven ze echter ruim boven de
gecommuniceerde norm van 10MB write. De prijzen voor deze kaartjes zijn inmiddels flink gedaald naar 10 euro. Dat mag een goede prijs worden genoemd gezien de prestaties (gele kaartje = write: 16MB/s).
Wil je echte (betaalbare) snelheid van read/write 30MB/s, dan kun je deze
8GB SanDisk Extreme SDHC Class 10 voor 20,50 overwegen.
Ter info:
Bij het testen ben ik uitgegaan van een Total (File) Lenght van 16MB en 32MB omdat de bestandsgrootte van de K5 daar tussenin ligt. Naarmate de Total Lenght hoger wordt ingesteld neemt de schrijfsnelheid wel wat toe. Alle kaartjes hebben meerdere runs gehad om eventuele incidentele afwijkingen uit te sluiten.
Gebruikte tools: ATTO Disk Benchmark v2.46 (gratis) en Flash Memory Toolkit 2.0 trial
Cardreader:
Transcend RDP8 (de witte doet het leuk onder iMac)