Auteur Topic: Canon 450D  (gelezen 5879 keer)

eeyore_nl

• Gast
Re:Canon 450D
« Reactie #17 Gepost op: 7 maart 2010, 15:52:18 »
Heb ooit een analoge Nikon gehad, maar de beeldkwaliteit kon niet tippen aan de Pentax P30 die ik daarvoor had.

Dat verbaast mij, want bij een 35mm analoge camera zijn de objectieven en de gebruikte factor de enige factoren van belang (als de body tenminste in orde is). Het merk en type camera doet er nauwelijks toe voor het uiteindelijke resultaat.

Als je bij die Nikon belabberde objectieven had, en bij de P30 goed spul, ja dan kan het wel kloppen. Maar daar heeft die camera weinig mee van doen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #17 Gepost op: 7 maart 2010, 15:52:18 »

Offline Johan-Paul

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: 4 maart 2010, 14:29:46 »
mijn broer heeft ook een Canon 450D.
en maakt mooie foto's, maar heeft ook wel de betere lenzen, maar de body is inderdaad wel erg licht.
het aanbod aan Canon lenzen is wel veel groter.

ik zou zo maar niet overstappen om het merk naar Nikon of Canon, heb ik al welleens gedaan.
maar heb met Pentax toch de beste ervaringen.
Heb ooit een analoge Nikon gehad, maar de beeldkwaliteit kon niet tippen aan de Pentax P30 die ik daarvoor had.

Johan-Paul
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0~F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2009, 13:21:33 »
De 450D heb ik heel even aan de tand gevoeld destijds. Was ook niet mijn ding.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Jacko

• Senior Member
  • **
  • Bestaat er iets anders dan Pentax..
« Reactie #14 Gepost op: 16 december 2009, 12:22:40 »
Een kennis van mij heeft een 450D gekocht, heb hem nog geprobeerd hem een Pentax aan te praten (Helaas).

Het is een leuke camera, maar vergeleken met mijn K200D voelt het toch aan als speelgoed (iets teveel plastic). Een ander nadeel vind ik dat veel het menu in moest om dingen aan te passen. Ik miste het LCD aan de bovenzijde.
Pentax K200D - Pentax K20D - D-BGF3- Pentax 18-55 (Kit) - Pentax F 70-210 - Pentax SMC 28-105 - SMC F 28mm 2.8 - Sigma DL Zoom 75-300 - Metz 50 AF-1 Takumar 135mm 2.5 Pentax M 50mm 1.7 - Sigma 17-70
Kata 3N1-20 - Manfrotto 709BR

eeyore_nl

• Gast
Re: Canon 450D
« Reactie #13 Gepost op: 3 juni 2009, 09:01:28 »
Citaat

Toch zonde van die Carl Zeiss lenzen :(

Ik ben erg blij met mijn CZJ Sonnar 135/3,5 op mijn 20D :)

Overigens ben ik ook geen fan van de 450D ... te klein, voelt te licht en fragiel, en ik vind de interface niet handig.

(aangezien ik geen Pentax camera gebruik kan ik hier geen foto's posten ... maar ik vind de Sonnar 135/3,5 een geweldige lens!!)
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2009, 09:03:00 door eeyore_nl »

Pruimpit

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2 april 2009, 10:15:00 »
Citaat
http://www.leitax.com/zeiss-contax-lens-for-pentax-cameras.html

Kosten van zo'n ring zijn wel €60,-

Zijn er geen adapters beschikbaar?

Hm heb de site even gekeken, niet ongevaarlijk  :-?
Ik weet niet hoe het zit met de registerafstand en grootte van de vatting.

Adapters zijn altijd beschikbaar, maar niet alle adapters zijn in de pratijk goed werkbaar.

De registerafstand van de Pentax K-vatting is net iets kleiner, dus dat is wel OK, de vraag is of het vanwege de breedte van de vatting ook kan. Ik had daar laatst eens site over gevonden, maar kan hem niet meer terug vinden.

Anders zijn er ook nog ZK-lenzen ;)

Spencer

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2 april 2009, 09:48:30 »
http://www.leitax.com/zeiss-contax-lens-for-pentax-cameras.html

Kosten van zo'n ring zijn wel €60,-

Zijn er geen adapters beschikbaar?

ist_ED

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2009, 01:09:58 »
Citaat

Ik blijf ze ook nog gebruiken op mijn Contax-body's (dia's),
maar als ik ze wel op een digitale reflex wil gebruiken, dan kom ik
uit bij Canon, want op een Pentax passen ze niet, helaas. :'(.

Ed

Pruimpit

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2009, 22:15:36 »
Citaat
Heb niets met Canon, maar hou het een beetje bij omdat ik
mijn Carl Zeiss lenzen in de toekomst met een adapter op
een digitale Canon wil gebruiken.

ist_ED

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2009, 00:49:44 »
Citaat
Grappig is dat de Canon 1000 oid een nog betere fotokwaliteit schijnt af te leveren dan de 450D :)

Ja dat las ik deze week ook in een duits fotoblad.
De 450 kreeg 83 pt. voor beeldwkaliteit,
terwijl de 1000 er 89 pt. voor kreeg.

Heb niets met Canon, maar hou het een beetje bij omdat ik
mijn Carl Zeiss lenzen in de toekomst met een adapter op
een digitale Canon wil gebruiken.

Ed

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2009, 01:05:14 »
1000D beter dan 450D? De 1000d heeft de software van de 300d in huis. Verder is het zo dat ze bij Canon gewoon slechte kitlenzen leveren. De L-lenzen zijn inderdaad erg goed, maar dat mag ook wel voor dat geld.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2009, 06:47:12 »
Ik ben toch iets minder negatief dan bovenstaande mensen. Mijn zwager heeft enige tijd geleden een 450D gekocht en al presteert de K10D in mijn ogen beter, het is absoluut een leuke camera. Mooi groot scherm achterop en wat de menu's betreft: volgens mij een kwestie van wennen. Ik denk wel dat het erg afhangt van het objectief wat je eraan hangt: ik heb het idee dat dat bij Canon wat meer variatie vertoont. De standaard is wat slechter dan Pentax, maar de L serie hoor je alleen maar lovende woorden over (70-200, favo voor sport!).

Grappig is dat de Canon 1000 oid een nog betere fotokwaliteit schijnt af te leveren dan de 450D :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2009, 22:03:44 »
Canon 450D ? slechte prijs/kwaliteit-verhouding. Gewoon te duur!! was hij  in vergelijking met de Pentax.  Mijn schoonzus heeft de Canon toentertijd gekocht en ik heb 'm even mogen testen. Nee, niet geweldig!
Ik denk dat veel mensen gaan voor de NAMEN Nikon en Canon. Ik krijg de indruk dat dat ook belangrijke sponsoren zijn van zoom.nl
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Pruimpit

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2008, 08:33:18 »
Citaat
Haha zit ik vanmorgen aan mijn bureau. Even de mail checken, kopje koffie erbij en wat  kletsen met mijn collega.

Komt er een maatje binnen (tevens collega) met een Canon 450D. Zo zegt ie ...mijn vakantie zit erop. Hier neem de Canon maar tot mijn volgende vakantie.

Wat zeg ik? Ach ik gebruik hem toch niet buiten de vakanties. Duh  :-X

Nou ja ik ben de beroerdste niet en zal de camera wel ff door de mangel halen. 1e indruk is in elk geval dat het maar een lichtgewichtje is. Zitten ook wat objectieven bij. Van het weekend maar eens in de fototas snuffelen  :D

Later,

Johan.

Vreemde collega heb jij :-? Nou ja het is wel een Canon. Die hoef je nachts niet op je nachtkastje te zetten om nog eens naar te kijken ;D

Offline Martijn

• Super Pentaxian
  • Imagine a world with only Pentax!
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2008, 21:10:26 »
Mijn oom heeft die ook, moest er een avond foto's mee maken van een feestje, op zich mooie camera is wel lekker licht...
Voor de rest is het natuurlijk een DSLR en is de kwaliteit natuurlijk altijd goed, maar ik vond het menu wat onduidelijk en ik had het idee dat de belichting er toch redelijk vaak naast zat  :-?

Maar het een hele mooie instap camera, maar ik hou het toch bij Pentax.

[size=24]IS VEEL BETER  8-)[/size]
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

JJ5

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2008, 17:54:44 »
ik vond de 450D maar niets lag niet lekker in de hand en voelde gammel aan  ::)

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
Canon 450D
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2008, 10:31:48 »
Haha zit ik vanmorgen aan mijn bureau. Even de mail checken, kopje koffie erbij en wat  kletsen met mijn collega.

Komt er een maatje binnen (tevens collega) met een Canon 450D. Zo zegt ie ...mijn vakantie zit erop. Hier neem de Canon maar tot mijn volgende vakantie.

Wat zeg ik? Ach ik gebruik hem toch niet buiten de vakanties. Duh  :-X

Nou ja ik ben de beroerdste niet en zal de camera wel ff door de mangel halen. 1e indruk is in elk geval dat het maar een lichtgewichtje is. Zitten ook wat objectieven bij. Van het weekend maar eens in de fototas snuffelen  :D

Later,

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter