Auteur Topic: FORUM CONVERSIE  (gelezen 18446 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #116 Gepost op: 7 december 2009, 08:22:28 »
Mijn eerste (en enige) punt van kritiek op het nieuwe forum is nu opgelost! :good: Prima verbetering, de nieuwe iconen. En bijzonder passend bij dit forum. Bedankt. Nu kan ik ook m'n favoriete kleur instellen :).

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #116 Gepost op: 7 december 2009, 08:22:28 »

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #115 Gepost op: 6 december 2009, 21:36:34 »
Zie nu net de camera's - een flinke verbetering, je ziet ze beter én past beter bij een foto forum.  :respect:

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline AnoLife

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 523
  • Geslacht: Man
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #114 Gepost op: 15 november 2009, 21:10:00 »

Welke berichten? PB's? Dan klopt het wat je zegt. Vanaf de conversiedatum gelukkig wel goed. Het was niet anders.

De PB's bedoel ik inderdaad.

Offline Jos Kwaspen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 474
  • Geslacht: Man
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #113 Gepost op: 15 november 2009, 17:43:21 »
Tot grote tevredenheid kan ik melden dat ik vanaf nu, na installatie van Mac OS X Snow Leopard, weer alles als voorheen op dit forum kan doen vanuit Safari op mijn iMac.

Groeten,
Jos
k10d met vooral SMC Pentax A-lenzen en al 14 goede Takumars en 1 met gebreken.
Een selectie uit mijn macro's van 2008 en 2009 staat hier
http://www.pbase.com/joskwaspen

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #112 Gepost op: 13 november 2009, 23:29:49 »
Ok, vandaar.

Tnx!


Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #111 Gepost op: 13 november 2009, 23:25:24 »
Zijn er sinds vandaag nog meer subboards niet meer zichtbaar als je niet ingelogd bent.
Ik had al begrepen dat dat met marktplaats/aanbod zo was, maar ik mis nu geloof ik ook boards in Algemeen (zoals algemeen) en de fotowedstrijd.
Zit er een reden en/of logica achter of is het per ongeluk gegaan?

greetz,
Erik

We hebben last van spammers en vervelende ex-forumleden.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2009, 23:21:51 »
Zijn er sinds vandaag nog meer subboards niet meer zichtbaar als je niet ingelogd bent.
Ik had al begrepen dat dat met marktplaats/aanbod zo was, maar ik mis nu geloof ik ook boards in Algemeen (zoals algemeen) en de fotowedstrijd.
Zit er een reden en/of logica achter of is het per ongeluk gegaan?

greetz,
Erik

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #109 Gepost op: 13 november 2009, 20:18:10 »
Ik heb een persoonlijk bericht gekregen van PENTAXman op 7 Februari 2106, 07:28:15.....
 :D Ik hoop die datum nog mee te gaan maken..  :yahoo: maar het lijkt mij niet juist dat ik een bericht zie van die datum.  ;)

Waarop zijn nu trouwens berichten gesorteerd? De nieuwste zie ik nu bovenaan staan. En dan die daarvoor staan weer op de laatste pagina? Ik vind het in elk geval niet echt duidelijk. Lijkt wel of de conversie van de datums niet geheel juist is.


Welke berichten? PB's? Dan klopt het wat je zegt. Vanaf de conversiedatum gelukkig wel goed. Het was niet anders.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline AnoLife

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 523
  • Geslacht: Man
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #108 Gepost op: 13 november 2009, 20:14:17 »
Ik heb een persoonlijk bericht gekregen van PENTAXman op 7 Februari 2106, 07:28:15.....
 :D Ik hoop die datum nog mee te gaan maken..  :yahoo: maar het lijkt mij niet juist dat ik een bericht zie van die datum.  ;)

Waarop zijn nu trouwens berichten gesorteerd? De nieuwste zie ik nu bovenaan staan. En dan die daarvoor staan weer op de laatste pagina? Ik vind het in elk geval niet echt duidelijk. Lijkt wel of de conversie van de datums niet geheel juist is.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #107 Gepost op: 9 november 2009, 17:35:49 »
De knoppen HOME / PAGE UP / PAGE DOWN / END werken hier prima :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #106 Gepost op: 9 november 2009, 17:07:51 »
Weet niet of hier de juiste plaats is maar ik mis een knop "omhoog" bij elk bericht.
Nu zit ie alleen onderaan de pagina.
( misschien ben ik verwend met phpbb2/3 ) :P

Loop me het gompes te scrollen... hehehehe

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #105 Gepost op: 8 november 2009, 15:05:57 »
Nee hoor, geen virus! Op mijn werk is het netwerk behoorlijk dichtgetimmerd.
Wij (GGZ) werken met netpc's (trage Via processor) en je kan er niks op zetten. Zelfs de usbpoorten zijn afgekoppeld. Gezien de privacy gevoelige informatie waar wij mee werken, begrijp ik hier de noodzaak van wel, maar daardoor kan ik er helaas ook geen andere IE erop zetten.
Maar ik vroeg me af of ik iets kon instellen waardoor het wel vlotter zou kunnen lopen. De meeste sites werken wel redelijk, en met Yabb liep het ook wel goed. (oké, alles loopt een stuk trager dan thuis...)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #104 Gepost op: 8 november 2009, 14:56:16 »
Hier ook geen klagen over de snelheid, mn de zoekfunctie is nu echt bruikbaar!

hehe maar pas nadat ik een hack heb geplaatst in de code. Maar de zoekmachine is veel beter nu dan voorheen.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #103 Gepost op: 8 november 2009, 14:54:58 »
Hier ook geen klagen over de snelheid, mn de zoekfunctie is nu echt bruikbaar!

TIP: sommige werkgevers knijpen bandbreedte ....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #102 Gepost op: 8 november 2009, 14:46:58 »
Over de forumconversie: het forum draait op mijn werk sinds de overgang naar smf verschrikkelijk traag. (IE6)

No offense maar IE6 is behalve verouderd ook nog eens erg onveilig. Tevens de vertragende factor in deze.

Ik heb zelf juist de indruk dat het forum een stuk sneller is geworden. Als het traag is is het zeker het forum niet gezien de snelheid van de SQL queries. Dan is het of de server van onze provider of de internetverbinding. Of nog erger een virus in je pc.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #101 Gepost op: 8 november 2009, 14:00:44 »
In principe blijft 900 pixels het maximum, eventuele te grote foto's worden tegenwoordig naar 900 pixels teruggeschaald. Persoonlijk ben ik er niet zo blij mee dat daarom nu vaak te grote foto's worden geplaatst. Wees er ook van bewust dat als je full size foto's op het internet zet, de kans des te groter is dat deze foto's ongevraagd elders gebruikt worden...

Over de forumconversie: het forum draait op mijn werk sinds de overgang naar smf verschrikkelijk traag. (IE6)

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #100 Gepost op: 8 november 2009, 10:40:31 »
De mogelijk om foto's nu in een groter formaat te posten is wel leuk maar niet altijd.
Nu zie ik al regelmatig foto's in het originele (wat is het 3582x25xx ?) formaat geplaatst worden.
Ondanks dat ik een snelle internet verbinding heb, merk ik wel dat het laden van een dergelijke pagina's trager gaat.
De foto wordt namelijk eerst groot getoond en pas daarna verkleind.
Misschien moeten we toch een maximum (van bijvoorbeeld 1980 langste zijde) aanhouden?

Cees

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #99 Gepost op: 6 november 2009, 22:33:27 »
Er kan een heleboel worden ingesteld in je profiel. Mooie software is dit toch :)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Sandra

  • Gast
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #98 Gepost op: 6 november 2009, 22:09:28 »
Oh geweldig (hoe logisch ook) .. ik heb hier ook op meerdere fora last van. Heb ook meteen de notificatie uitgeschakeld. Iedere keer als ik op het forum kwam, kreeg ik eerst een wit scherm als ik een nieuw bericht had. (Nogal een druk PB verkeer gehad de laatste dagen) ..

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #97 Gepost op: 6 november 2009, 22:01:40 »
Ik moet nog wennen aan het  nieuwe systeem privé berichten, hoewel het op meerdere fora wordt gebruikt. Ik vergeet steeds het vakje 'bewaar copy in mijn postvak uit' aan te vinken. Ik vind het altijd fijn daar een copy van te hebben. Ook de hele rij PB's onder elkaar is even wennen ..

In je profiel aangeven dat er standaard een kopie naar postvak 'uit' gemaakt dient te worden :)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Sandra

  • Gast
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #96 Gepost op: 6 november 2009, 20:31:13 »
Ik moet nog wennen aan het  nieuwe systeem privé berichten, hoewel het op meerdere fora wordt gebruikt. Ik vergeet steeds het vakje 'bewaar copy in mijn postvak uit' aan te vinken. Ik vind het altijd fijn daar een copy van te hebben. Ook de hele rij PB's onder elkaar is even wennen ..

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #95 Gepost op: 6 november 2009, 18:49:13 »
Ik ben ondertussen al helemaal gewend aan de forum mogelijkheid "Toon ongelezen...".

Ja dat was een optie die zooooo gewenst was door velen !!!

Citaat
Dus "case closed" wat mij betreft.
Cees

Ok gaan we onze energie ergens anders in steken ....:)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #94 Gepost op: 6 november 2009, 12:14:14 »
Ik ben ondertussen al helemaal gewend aan de forum mogelijkheid "Toon ongelezen...".
En volgens mij heeft Google dat laatste tijd wat server problemen of zo.
Dus "case closed" wat mij betreft.
Cees

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #93 Gepost op: 6 november 2009, 11:30:06 »
@Cemi: ik kan verder niet zoveel instellen aan het rss gedeelte. Weet niet waardoor er een vertraging is.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:FORUM CONVERSIE
« Reactie #92 Gepost op: 5 november 2009, 12:46:48 »
Ik gebruik Google Reader (in FF) en die werkt nu volgens mij goed, alleen wel wat vertraagd.
Daarom kies ik nu vaak de optie > Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek op het forum zelf.

De optie Live bookmark in FF heb ik nog niet ontdekt. Misschien eens gaan proberen.
Cees