Reaktie van de Hostingmaatschappij:
Bedankt voor uw bericht, uw site is van hieruit gewoon te bekijken, pingen (
http://www.dnsstuff.com/tools/ping.ch?ip=pentaxforum.nl&token=25606a5d5cf1583f16e44c8730ae9019) en te tracen (
http://www.dnsstuff.com/tools/tracert.ch?formaction=TRACERT&ip=pentaxforum.nl&timeout=1000&token=25206b827da35e1610a4738131519019) en de server is ook niet down geweest, dus het zou mogelijk een DNS probleem van uw ISP kunnen zijn.
U kunt hiervoor het beste eerst even uw DNS cache flushen.
Ga hiervoor naar uw start menu en klik op "uitvoeren". In de command box die dan opent typt u "cmd" (zonder "") en drukt u op ENTER op uw toetsenbord. In de volgende command line typt u het volgende (ook zonder ""): "ipconfig /flushdns". Probeert u daarna aub nogmaals even uw site te bezoeken (Klik desnoods even op "vernieuwen" of op "Ctrl + F5").
Mocht uw site dan nog niet te bereiken zijn kunt u het beste even een tracert uitvoeren vanaf uw eigen PC naar uw domein op het moment dat de site voor u niet bereikbaar is. U kunt dit op de volgende manier doen:
1. Klik Start -> Uitvoeren, typ cmd, klik OK.
2. Typ tracert domeinnaam (dus: tracert pentaxforum.nl), druk op enter.
3. Als de tracert is gestopt, klik met uw rechtermuisknop in het command prompt venster, kies voor Mark, en copy & paste de tracert in een bericht naar ons.
Op een Mac kunt u dit als volgt doen:
1. Open Finder, ga naar de Applications map, dan naar de Utilities map.
2. In de Utilities map, opent u de Terminal applicatie.
3. Typ traceroute domeinnaam (dus: tracert pentaxforum.nl), druk op enter.
(Een eventuele firewall zult u in dat geval meestal wel even moeten uitzetten of omzeilen.)
U kunt ook altijd een proxy gebruiken, zoals u bijvoorbeeld kunt vinden op
www.proxy.org als u verbindingsproblemen heeft om vast te stellen of u de server wel vanaf andere locaties kunt bereiken (dit betekent een netwerkstoring, maar niet noodzakelijkerwijs op de server) of dat u de server vanaf geen enkele locatie kunt bekijken (dit betekent dat de server inderdaad down is).
Als u een router gebruikt: kunt u bijvoorbeeld ook eens kijken of u wel verbinding kunt maken buiten de router om, veel routers hebben ook een mogelijkheid om het statische IP adres te wijzigen in een variabel IP adres, dat wil soms ook nog wel eens helpen, u zou dat in dat geval moeten kunnen wijzigen in het configuratiescherm van de router.
Eventueel kunt u ook even proberen uw router en/of uw modem te resetten door de stroom er circa 30 minuten af te halen en deze daarna weer in te schakelen.
NB: op dit moment zijn er verder de volgende storingen bekend bij ISP's:
KPN IPB (internet plus bellen): probleem met de experia box / oplossing: de firewall is te hoog gezet bij de laatste upgrade van KPN, u dient deze beveiliging lager te zetten (in overleg met KPN)
Tele2 / Tiscali / BabyXL Netwerk (o.a. Tiscali / 12move): er is momenteel een netwerkstoring waardoor diverse IP ranges niet bezocht kunnen worden / oplossing: neem contact op met uw ISP (willen ze niet helpen kunnen wij uw account migreren naar een andere server (nieuw leeg hostingpakket))