Auteur Topic: Zoom-Experience 2008  (gelezen 836 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elkim

  • Gast
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #10 Gepost op: 12 november 2008, 12:49:59 »
zoals ik al eerder geschreven heb, Zoom is GEEN Pentax lover zoals wij, dat blijkt keer op keer in het tijdschrift  die ik nu zo'n 2 jaar in de bus krijg, aleen daarvoor ben ik bijna van zin het abonnement te schrappen. al staan er toch af en toe wel leuke dingnen in, al neemt dat wel af naar mate je evolueert. ::)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #10 Gepost op: 12 november 2008, 12:49:59 »

arverm

  • Gast
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2008, 19:27:24 »
Sas en ik hebben zaterdag-ochtend van 10.30 tot ong  13.00 uur rondgestruind op de beurs. Umberto Tan nog bijna omver gelopen. ::)

Ik weet niet hoe t vorig jaar was, maar t was redelijk druk. Zeker op bepaalde stands waar jonge dames zich zelf ten toon stelden voor gretige mannen van middelbare leeftijd (klaarblijkelijk DE doelgroep) die wel s gebruik wilden maken van de geboden gelegenheid. Soms schaamde ik mij voor mijn leeftijdsgroep  :-/.  En nee ik had zelf geen camera bij.

Wel een SD-card en die in een aantal printers gestopt op de Epson-stand . Ook schaamteloos maar toch ...... ;)

Heb ook nog wat verlekkerd/verliefd in de Nikon-hoek rondgewaard. Genoeg om het begrip experience-economy betekenis te geven.
Nikon heeft wat mij betreft trouwens goed begrepen hoe je een eigen merk in de markt zet. En dat zonder bijna-blote dames.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gemis van Pentax en juist de aanwezigheid van Samsung (ik heb een GX-10) erg teleurstellend vond. De laatste omdat de GX-20 in Nederland nog steeds niet leverbaar is maar daarnaast gewoon te duur is. En Pentax omdat ik al sinds de ME-super een Pentax-adept ben maar  ze qua marketing niet ech opvallend vind, zullen we maar zeggen. :'(

Nee ik loop al een aantal maanden te kijken en te rekenen of en zo ja wanneer ik de overstap ga maken van Pentax/Samsung naar de NIkon D300 danwel D700. En dat zou best nog wel s een jaartje kunnen duren maar voor mij is t redelijk zeker dat ik de overstap ga maken.

En als advies voor de volgende keer voor de Zoom-organisatie: Zet naast het contingent "jonge veelbelovende dames" ook s wat oude gerimpelde mannen met baarden of andersoortige "mooie mensen" om te schieten. Niet dat ik een afkeer heb van de dames maar voor de nodige variatie zou het wel prettig zijn.

sMatt

  • Gast
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2008, 12:24:50 »
@ruud
Toen ik het typte was ik bang dat het als een flame/troll geinterpreteerd zou worden, maar dat is het dus echt niet. Ik ben blij dat je het (volgens mij) precies goed begrijpt.

smt

Offline SpeedyD27

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2008, 11:13:21 »
Het komt me ook wel bekend voor, Samsung stond er wel. Heb nog even staan praten daar met de vertegenwoordiger over de GX20.

Bij (volgens mij) Digital warehouse had men diverse spullen van Pentax en de K200d en K20d staan, naast een groot Pentax bord. Ook bij camera express (bij de ingang) had men toch 1 pagina met Pentax spullen in de aanbieding.
Het was een beetje zoeken maar er waren wel mensen met Pentax en ook waren er wel wat aanbiedingen van shops te vinden.

Maar net als de rest vind ik het erg zonde dat Pentax niet zelf een stand had om zich als merk te profileren.

Vooral Sony (Canon en Nikon spreken me gewoon niet aan) vond ik erg aansprekend. Mooie camera's en vooral een niet te missen show, alleen jammer dat de accus van de camera's leeg waren :-? Ik had ze graag geprobeerd.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2008, 11:15:23 door speedyd27 »
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

Ruud

  • Gast
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2008, 11:11:47 »
Citaat
Pentax komt wat knullig over; het lulletje van de klas. En dat past uitstekend bij mij.
smt

Wat een prachtige uitspraak! I love u 4 it!

sMatt

  • Gast
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2008, 10:48:40 »
Het doet altijd een beetje pijn, zulke verhalen, maar het zorgt er tegelijkertijd ook wel voor dat ik wat trots ben op Pentax. Het is een klein merk, met een kleine groep aanhangers. En in dat opzicht geen grote speler.

Maar...de terugwaartse compatibiliteit van body en lens, de fantastische primes, goede samenwerking met grote partners (Hoya, Samsung, Sigma) en blijkbaar voortdurende innovatie geven me toch wel vertrouwen.

Tsja, in de marketing en aanwezigheid op beurzen vertoont het merk wel eens wat 'autistische' trekjes. In zichzelf gekeerd, soms bijna los van de omgeving, maar met een eigen koers en visie op de ontwikkeling van de (digitale) fotografie.

Ik heb ooit gekozen voor Pentax en ben in dat opzicht 'slachtoffer' van padafhankelijkheid. Maar eigenlijk sta ik nog altijd achter die keuze. Ik voel me comfortabel bij pentax.

De d700 is met zijn 2000 euro nooit een optie voor me; wil ik betere foto's maken, dan zit er meer winst bij mijn eigen vaardigheden en ogen, dan bij een nog betere FFbody met filmmogelijkheden....

Of, zoals ik wel eens tegen mijn Nknvrienden zeg. Pentax komt wat knullig over; het lulletje van de klas. En dat past uitstekend bij mij.

smt


Offline Koos

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 273
  • Geslacht: Man
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2008, 09:09:05 »
Nog wel eventjes bij de Sigma stand geïnformeerd of de 10-20 mm ook in een uitvoering voor Pentax met een HSM motor bestond. Hier deelde men mij mede dat Sigma binnenkort met nieuwe lenzen met HSM voor Pentax op de markt komt. Dus zij zien nog wel brood in ons merk. Nu maar hopen dat de standmedewerker gelijk krijgt.
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2008, 06:26:44 »
Tja, ik had het al verwacht...

http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1219476122/0

Als je ziet hoe afwezig Pentax op dit soort evenementen is, bekruipt ons allemaal wel eens de vraag "is dit een toekomstvast merk?"

Maar goed, de huidige camera's maken mooie foto's, dus laten we vooruit kijken en hopen op betere tijden :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Marinus84

  • Gast
Re: Zoom-Experience 2008
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2008, 00:03:42 »
Heb afgelopen week ook met drie verschillende fotografen gehad over cameramerken en waarom zij hebben gekozen voor een desbetreffende camera...

Ze hebben allemaal 'slechte dingen' gehoord over pentax maar kunnen niet met concrete voorbeelden komen. De een gebruikte Canon, de ander Nikon, en de derde weet ik niet precies, die vertelde dat hij ook een Hasselblad had en een Leica en een dit en een dat Analoog en digitaal en dit en dat blabla.

Maar ergens denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor :)
Zolang de grote merken als Sigma nog objectieven in K-mount leveren zal het echt niet opeens verdwijnen ofzo. Wel jammer dat er geen Pentax was.. Daar ben je natuurlijk ook wel een beetje voor naar die beurs gegaan?

Offline Koos

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 273
  • Geslacht: Man
Zoom-Experience 2008
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2008, 23:37:06 »
Ik ben vandaag naar Zoom-experience inUtrecht geweest. Maar ik heb er geen Pentax gezien  :'(. (Bijna) geen Pentax spullen bij de fotoskops, geen mensen met een Pentax om hun nek en al helemaal geen Beukelaer met een stand. Ik begin me toch een beetje zorgen te maken over Pentax.

Wel heel veel Nikon & Canon. Maar ook Olympus, Sony en Panasonic waren duidelijk aanwezig. En ik moet zeggen dat ik diep onder de indruk was van een paar Nikon en een Sony camera's. Als ik helemaal overnieuw moest beginnen dan wist ik het wel.

En dat te bedenken dat toen ik in 1979 mijn eerste ME-Super kocht Pentax een vooraanstaand merk was..........

Maar gelukkig kan ik nog steeds goed uit de voeten met mijn K10D + 16-50 DA* en nog wat oudere Pentax lenzen.
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....