Auteur Topic: Overgestapt  (gelezen 9209 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #71 Gepost op: 13 oktober 2008, 11:31:50 »
Het eerste is ter overweging, het tweede is zonder meer juist.

Groet, Ruurd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Overgestapt
« Reactie #71 Gepost op: 13 oktober 2008, 11:31:50 »

Sandra

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #70 Gepost op: 13 oktober 2008, 11:27:00 »
Ook dat zou je in de topictitel kwijt kunnen, zodat je maar één subforum hoeft te maken: [Nikon] topictitel

Ik zou het dan ook alleen beperken tot posten van foto's en niet een vraagbaak voor andere merken...

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #69 Gepost op: 13 oktober 2008, 11:14:28 »
Een erg goed idee van Sandra. Je zou dat forum kunnen opsplitsen in C, N en O (ik mocht niet vloeken bij de welpen, daarom de afkortingen).

Sandra

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #68 Gepost op: 13 oktober 2008, 10:57:38 »
Ik ben het ermee eens dat dit een Pentaxforum is en dat je er dan automatisch vanuit gaat dat de foto's die gepost worden met een Pentax gemaakt zijn. Daar gaan gasten ook vanuit als ze hier komen (dat deed ik tenminste toen ik hier nog geen lid was).. Ik neem aan dat als gasten een mooie foto hier zien, willen weten of jouw Pentax dat ook kan en niet erachter komen dat de foto met een Nikon gemaakt is. Dat was bij mij een beetje het geval toen ik een keer in de exifgegevens zag dat Amai foto's niet met een Pentax waren genomen ; )

That said, kan ik me voorstellen als je hier al enige tijd lid bent geweest en een waardevolle bijdrage aan het forum hebt geleverd, dat het dan wel zuur is dat je door een overstap op een ander merk, afscheid moet nemen van dit forum.

Ik zou als idee willen aandragen dat je (zeker nu met al die veranderingen op het forum) een subforum/foto-sectie aanmaakt voor forumleden die overgestapt zijn naar een ander merk. Als zij daar hun foto's posten dan is er toch niets aan de hand? Ik zou het subforum dan alleen beperken tot leden die al lid waren hier voordat ze over zijn gestapt op een ander merk. Dus niet nieuwe leden met een ander merk.

Je hoeft dan maar één forum aan te maken want zoveel Pentaxgebruikers die overgestapt zijn, zijn er niet. En al zouden er 5 meer overstappen, dan blijft het relatief nog weinig. Daarnaast zou je voor de overzichtelijkheid als forumregel kunnen stellen dat topicstarters in de topictitel tussen haakjes zetten om welke categorie foto het gaat.  Bijvoorbeeld: "[macro] topictitel".

Sandra

PS. Los van dit idee lijkt het me wel een goed plan dat andere merkgebruikers aangeven in ieder foto topic die ze posten dat de foto's met een ander merk zijn gemaakt. Gewoon voor de duidelijkheid naar gasten en nieuwe leden.

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #67 Gepost op: 5 oktober 2008, 22:45:48 »
Ik heb gisteren ook het verzoek van een moderator gehad om het wat rustig aan te doen hier. Ik heb er wel begrip voor  

koor

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #66 Gepost op: 5 oktober 2008, 22:01:30 »
Anders koop je er toch een klein Pentaxje bij?
Die nieuwe, dat kaboutertoestelletje.....
 ;)

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #65 Gepost op: 5 oktober 2008, 18:26:48 »
Ach, je kunt altijd nog tot inkeer komen...... ;)

amai

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #64 Gepost op: 5 oktober 2008, 16:34:57 »
Ik geef je er eigenlijk wel gelijk in.
Toen er een tijdje geleden 1 of 2 actieve leden overstapten, was de situatie anders.
Maar nu zijn er ondertussen meerdere actieve leden overgestapt, en als die allemaal foto's zouden plaatsen in de frequentie als voorheen, dan zou er een te groot deel van de geplaatste foto's van vreemde merken afkomen, en dat is i.d.d. net wenselijk, op een Pentax forum.

Ik zal zelf rekening houden met dit gegeven en niet meer op dit leuke forum posten.
Ik zal nog wel regelmatig komen neuzen, maar ik zal me beperken tot hier en daar een reactie. :)

Ruud

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #63 Gepost op: 5 oktober 2008, 14:12:05 »
Citaat

Ik neem aan, dat je gewoon hier blijft rondhangen?
Het is en blijft de foto's waar het om gaat.

We zien je vast nog vaak hier!

Volgens mij gaat het hier niet zonder meer om de foto's, Amai. Het is geen algemeen fotoforum maar een Pentaxforum. Het gaat om met een Pentax gemaakte foto's. Dat ex-Pentaxers hier een tijdje na hun overstap naar een ander merk (beter in hun ogen) blijven hangen heeft te maken, denk ik, met de goede sfeer hier.
Dat neemt niet weg dat zij, naar mijn mening, na een overgangsperiode toch ook afscheid zouden moeten nemen van dit forum. Wat heeft het nu voor zin om Canon, Nikon of Sony-foto's op een Pentax-forum te plaatsen. Voor het vergelijken, leren, enthousiasme delen verdwijnt er te veel. Als je naar een nieuwe baan gaat blijf je toch ook niet koffiedrinken op je oude werk. Als je daar nog drie keer geweest bent voel je je er niet meer thuis.
Voor alle duidelijkheid: ik vind dat de mensen zelf die keuze zouden moeten maken. Ik wil niets verbieden.

j.mijzen

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #62 Gepost op: 4 oktober 2008, 07:06:48 »
Citaat

Heu je gaat nu toch niet naar Cannot? :(

ja,ga inderdaad overstappen naar de canon.(40D)

koor

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #61 Gepost op: 3 oktober 2008, 21:49:02 »
Citaat

Ja, als het dan toch moet, dan liever naar een echt cameramerk. En niet naar een marketingmachinerie. Dus ik hoopte stiekum op Nikon, Zeiss Ikon of Leica ;)

Als ik bakken met geld had, kocht ik de Nikon D3 erbij!
Gewoon voor zondag, en voor door de week de Pentax K10d.
 ;)




amai

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #60 Gepost op: 3 oktober 2008, 21:36:25 »
Veel plezier met fotografie verder Yvonne.
De foto's op je site zien er erg mooi en sfeervol uit.

Ik neem aan, dat je gewoon hier blijft rondhangen?
Het is en blijft de foto's waar het om gaat.

Ieder merk heeft zijn plussen en minnen, dat is waar.
Ik zou in ieder geval wel graag de kleuren van de K10d willen hebben in mijn huidige camera, dat waren toch de mooiste kleuren die ik uit een toestel heb zien komen die ik heb gehad. Vooral groen deed het erg goed i.c.m. de K10d.

We zien je vast nog vaak hier!

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #59 Gepost op: 3 oktober 2008, 16:48:07 »
Een medeforummer op FotoAPparatuur......

Condens in z'n M8.
Ik zal de link opzoeken.

[edit] link geplaatst[/edit]
« Laatst bewerkt op: 3 oktober 2008, 23:46:24 door asplx »

Fotomarius

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #58 Gepost op: 3 oktober 2008, 16:31:16 »
Citaat
Leicha?

Duur en niet condensbestendig en slechte service.....

Oei, jij durf, heb jij zelf ervaring?  :)

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #57 Gepost op: 3 oktober 2008, 16:24:48 »
Leicha?

Duur en niet condensbestendig en slechte service.....

Pruimpit

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #56 Gepost op: 3 oktober 2008, 14:50:53 »
Citaat

http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1222762303

Denk het dus wel....

Ja, als het dan toch moet, dan liever naar een echt cameramerk. En niet naar een marketingmachinerie. Dus ik hoopte stiekum op Nikon, Zeiss Ikon of Leica ;)

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Overgestapt
« Reactie #55 Gepost op: 3 oktober 2008, 12:50:07 »
Citaat

Heu je gaat nu toch niet naar Cannot? :(

http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1222762303

Denk het dus wel....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Atmikes

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #54 Gepost op: 3 oktober 2008, 12:02:58 »
Wa not?

 :P

Pruimpit

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #53 Gepost op: 3 oktober 2008, 10:54:11 »
Citaat
heel veel succes met je canon.
ook ik ben erg benieuwd of het je nu beter vergaat.
heb eigenlijk een beetje dezelfde gedachte daar ik veel actie wil fotograferen.


Heu je gaat nu toch niet naar Cannot? :(

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Overgestapt
« Reactie #52 Gepost op: 30 september 2008, 17:58:16 »
Citaat

Als je de lens stil moet houden, dan zeker wel, maar als je de lens meetrekt met de beweging, zou de SR misschien wel eens averechts kunnen werken, omdat die de beweging van de fotograaf wil compenseren. De handleiding van mijn K10d is hier b.v. niet heel helder over. Die zegt alleen dat beweging van het onderwerp niet gecompenseerd wordt.

Dit is echter slechts een eigen theorie en heb er eigenlijk nog niet iets 'wetenschappelijks' over gelezen of gehoord.

Groeten, Jos

Hallo allemaal,

Bij de bewegingsreducties van Canon en Nikon, is er één merk (volgens mij Canon, maar weet ik niet zeker) die horizontaal pannen automatisch herkend en dan de reductie voor die as uitzet, bij de andere zit er een knop op die de 'SR' op één (of meerdere mogelijkheden, is me ook niet geheel duidelijk) as uitzet.

Verder heb ik het idee dat met één of andere vorm van 'SR' de koek op een gegeven moment op is en als je een vloeiende beweging maakt je toch met het object mee kan bewegen voor het bewegingseffect, maar dat is alleen beredeneerd en niet geprobeerd.

Groeten, John.

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #51 Gepost op: 30 september 2008, 14:38:31 »
Inderdaad niets mis mee hoor!
En als ik het goed begrijp was het puur vanwege de AF niet mogelijk om deze met de pentax te maken?

Atmikes

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #50 Gepost op: 30 september 2008, 12:19:25 »
Zien er goed uit Yvonne...


Twijfel twijfel ...  :-X

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #49 Gepost op: 30 september 2008, 07:13:11 »
Ik heb afgelopen zaterdag gefotografeerd bij een dressuurwedstrijd en ik was erg tevreden over de resultaten.
Ben er echt blij mee; gewoon bijna allemaal scherp!
Heb hetzelfde als met de Pentax gefotografeerd, nl 1 scherpstelpunt. De foto's die nu niet scherp waren had ik het paard niet voldoende in het midden, dus gewoon misgeschoten zeg maar. Ik mis nog wel een zonnekap, maar die krijg ik nog thuisgestuurd van KE.  Het extra stukje tussen 135 en 200mm is ook wel fijn buiten.
De foto's staan op mijn site onder "Ochten".

Edit: typfoutje.
« Laatst bewerkt op: 30 september 2008, 07:24:57 door yvonnepuntnl »

Miklos_Szabo

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #48 Gepost op: 28 september 2008, 21:37:21 »
Beste Yvonne,

Wel jammer dat je overgestapt ben maar uiteraard veel sterkte met je canon. Mooie foto's overigens, vooral de boer en de appelboom: fantastisch!

Groetjes,

Miklos

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Overgestapt
« Reactie #47 Gepost op: 28 september 2008, 21:16:07 »
Citaat
"Ik heb bewust geen IS genomen, vanwege de prijs, extra gewicht en het feit dat ik m toch vooral voor sportfotografie nodig heb."

dan werk je juist met lange brandpuntafstanden en dan komt is toch echt wel van pas. (toch?)

miss iets voor later.

succes

Als je de lens stil moet houden, dan zeker wel, maar als je de lens meetrekt met de beweging, zou de SR misschien wel eens averechts kunnen werken, omdat die de beweging van de fotograaf wil compenseren. De handleiding van mijn K10d is hier b.v. niet heel helder over. Die zegt alleen dat beweging van het onderwerp niet gecompenseerd wordt.

Dit is echter slechts een eigen theorie en heb er eigenlijk nog niet iets 'wetenschappelijks' over gelezen of gehoord.

Groeten, Jos